Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Hon är inte svensk, eller hur? Och jag skriver om svenska förhållanden och skyddande boenden i Sverige. Saker och ting kan se annorlunda ut i andra kulturer.
Nä, "britt", hon uppfan skyddande boende för "kvinnor och barn". dvs modellen för det du pratar om, utan att veta något om.
+Att du inte tycker om en källa har inget med källans relvans att göra, du är naturligtvis välkommen att bevisa att det skiljer sig kraftigt mellan människoapor i uk och sverige,
Citat:
Vad på SVT syftar du då på? Jag ser inte mycket på tv. Men jag såg just dramadokumentären "Våldsam Kärlek". Se den. Så får du lite mer kunskap i ämnet, istället för fördomar.
'
Har sett.
Har du sett?
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-att-radda-ett-barn
Citat:
Alltså. Börja läs mina inlägg! Håll den röda tråden! Jag har upprepade gånger skrivit att offer kan vara en man. Offer kan vara en kvinna. Gärningspersonen kan vara en kvinna. gärningspersonen kan vara en man. när någon är offer och den andra är gärningsperson, så handlar det i regel om en gärningsperson som nyktert och systematiskt bryter ner sitt offer. Kan du börja läsa mina inlägg nu och förstå att när jag skriver om detta så skriver jag om offer och gärningspersoner, inte om könstillhörigheter på de involverade! Jag vet som sagt både män och kvinnor som har fallit offer för gärningspersoner. Och jag vet både män och kvinnor som systematiskt bryter ner sina partners. Men du började skriva om relationer där båda i paret slår varandra och i dessa fall är det ofta alkohol involverat. Kan du nu vara så god och ta in vad jag skriver? Börjar bli tjatigt och tröttsamt att upprepa saker.
Så det du menar är att du tycker det är sjukt att vår feministiska regering, folkvalda och instutitioner formligen spyr pengar för att skydda kvinnor från våld samtidigt som de lägger exakt 0kr eller 0 engameng i kvinnors våld mot män?
Citat:
Det är du som inte läser mina inlägg ordentligt och inte ser den röda tråden. läs om, läs rätt. Från början om jag får be!
det är nog inget unikt för mig, din tråd är inte heller röd. från början så citerade du följande inlägg som jag skrev (inte till dig ),
Du kanske ska vara så vänlig att "motbevis" det innan du börjar fantiser och fabulera märkliga anekdoter som inte har med något att göra, ta din tid, det är ett forum som lär finnas många år än
"Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Som tidigare anställd inom polisen kan jag tyvärr meddela hur myndigheten blundar för kvinnors våld i nära relationer. När mannen i Landskrona blev mördad i våras uttrycktes ”han förtjänade det säkert”. Den rådande uppfattningen, åtminstone i polisområde syd, är att männen som utsätts för våld i nära relation antingen förtjänar det eller inte behöver hjälp för att de anses kunna försvara sig.
Våld i nära relationer är bara ett problem när män är förövare. Viktigt med jämställdhet."
Slö skrev
Det bidrar direkt till att fler kvinnor utsätts för våld, våldsamma kvinnor är och har alltid varit extremt överepresenterade på kvinnohem/skyddande boenden.
det är enligt mig (inte enbart naturligtvis) den främsta anledningen till att mycket lite har hänt kring våld i nära relationer statistiskt (trots 100miljoner och friviliggas engagemang.
Våldsamma kvinnor skyddas och kan på så sätt fortsätta utöva sitt våld (inte sällan mot barn). våld föder våld.
Cirklens sluts snarare en bryts.
-Det är det fetade du citerade.