Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-02, 15:02
  #1285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Har du koll på andelen statligt stöd för våldtagna män / kvinnor?

Nej, det har jag inte. Men jag antar att det är resurser enligt efterfrågan, som med det mesta annat?

Vet du?
Citera
2020-12-02, 15:28
  #1286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det har jag inte. Men jag antar att det är resurser enligt efterfrågan, som med det mesta annat?

Vet du?

Resurser efter tillåten efterfrågan.
Citera
2020-12-02, 15:32
  #1287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Resurser efter tillåten efterfrågan.

våldtäkter är svårt, jag vet det. Finns mig veterligen endast en mottagning för våldtagna och den ligger på Sös i Stockholm. Inom polis etc. läggs mer resurser på att få bukt med kriminella gäng numera, än på våldtagna män och kvinnor. Polisen etc. kan inte hinna med allt, tyvärr.

Men nog sätts det till resurser för våldtagna kvinnor och män ändå. Det står ju inte helt stilla, tack och lov. Men som sagt: svårt att bevisa osv.

Men vet du hur mycket resurser det pungas ut med för våldtagna?

Vissa saker är ju dolda resurser också. Tex. kanske våldtagna senare i livet behöver hjälp av vårdcentraler, psykiatrin, Brottsofferjouren etc. pga. sina våldtäktstrauman och får detta. Sådant finns det förmodligen inga mätetal över. Men det r också resurser! Som går till både våldtagna män och våldtagna kvinnor.
__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2020-12-02 kl. 15:38.
Citera
2020-12-02, 15:42
  #1288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
våldtäkter är svårt, jag vet det. Finns mig veterligen endast en mottagning för våldtagna och den ligger på Sös i Stockholm. Inom polis etc. läggs mer resurser på att få bukt med kriminella gäng numera, än på våldtagna män och kvinnor. Polisen etc. kan inte hinna med allt, tyvärr.

Men nog sätts det till resurser för våldtagna kvinnor och män ändå. Det står ju inte helt stilla, tack och lov. Men som sagt: svårt att bevisa osv.

Men vet du hur mycket resurser det pungas ut med för våldtagna?

Vissa saker är ju dolda resurser också. Tex. kanske våldtagna senare i livet behöver hjälp av vårdcentraler, psykiatrin, Brottsofferjouren etc. pga. sina våldtäktstrauman och får detta. Sådant finns det förmodligen inga mätetal över. Men det r också resurser! Som går till både våldtagna män och våldtagna kvinnor.

Bullshit. All ansträngning går till kvinnor.
Citera
2020-12-02, 15:47
  #1289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Bullshit. All ansträngning går till kvinnor.

Har du bevis för detta?
Citera
2020-12-02, 15:49
  #1290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du bevis för detta?

Ok, visa mig ett informationsblad, broschyr eller liknande som har antingen en könsneutral eller direkt manlig (lycka till) inriktning. Jag lovar att allt du hittar någonstans har kvinna eller flicka inskrivet som offer. Allt.
Citera
2020-12-02, 16:17
  #1291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok, visa mig ett informationsblad, broschyr eller liknande som har antingen en könsneutral eller direkt manlig (lycka till) inriktning. Jag lovar att allt du hittar någonstans har kvinna eller flicka inskrivet som offer. Allt.

Nationellt centrum för kvinnofrid med flera har iaf. uppmärksammat detta.

__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2020-12-02 kl. 16:21.
Citera
2020-12-02, 18:05
  #1292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nationellt centrum för kvinnofrid med flera har iaf. uppmärksammat detta.


Aha. Det värmde! Tack för att du tog dig tid att gräva fram det. Puss!
Citera
2020-12-03, 02:51
  #1293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok, visa mig ett informationsblad, broschyr eller liknande som har antingen en könsneutral eller direkt manlig (lycka till) inriktning. Jag lovar att allt du hittar någonstans har kvinna eller flicka inskrivet som offer. Allt.

Jag har varit målsägande i ett misshandelsfall med flera vittnen som självklart lades ner. Gärningspersonen var en mörkhyad kvinna som senare även gjorde motstånd vid gripandet. Skrek rasism när hon fick handklovar. Hur som helst, brevet från polisen innehöll även stödlinjer. Där fanns två nummer att ringa för män, båda med telefontider. Ett A4-papper, fyllt på båda sidor, med stödboende och stödlinjer för kvinnor. Öppna dygnet runt.

Att kvinnor oftare söker hjälp förklarar självklart viss skillnad i utbud. Men det var en absurd skillnad. Det hjälper inte heller att kvinnor alltid är offer i debatten om våld i nära relationer. För någon som inte är nyfiken och söker information blir intrycket att män inte är drabbade vilket stigmatiserar manliga offer ännu mer.

Att resurserna skulle fördelas jämnt mellan könen är så långt ifrån sanningen man kan komma. Resurserna, den lilla andel som anses vara tillräcklig, för män läggs istället på hjälp för att de ska sluta slå. Som att ge våldtagna kvinnor hjälp hur de ska sluta sära på benen. Provocerande minst sagt.
Citera
2020-12-03, 16:12
  #1294
Medlem
När jag va pojk hade jag och en betydligt äldre men ändå ung kvinna sex regelbundet. Jag mår verkligen inte dåligt för den sakens skull. Tvärt om tyckte jag att de var underbart att ha henne. Finns de inte en motsvarighet ibland i tjejer? Blir alla traumatiserande?

Och nej försöker inte legitimera egna preferenser för 14 åriga flickor. Jag är inte attraherad av små ungar.
Citera
2020-12-03, 19:54
  #1295
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
När jag va pojk hade jag och en betydligt äldre men ändå ung kvinna sex regelbundet. Jag mår verkligen inte dåligt för den sakens skull. Tvärt om tyckte jag att de var underbart att ha henne. Finns de inte en motsvarighet ibland i tjejer? Blir alla traumatiserande?

Och nej försöker inte legitimera egna preferenser för 14 åriga flickor. Jag är inte attraherad av små ungar.

Ingen bryr sig om dina fantasier och du hade inget relevant att tillägga.
Citera
2020-12-04, 10:48
  #1296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Ingen bryr sig om dina fantasier och du hade inget relevant att tillägga.

Om du tror att jag fantiserar kan du bemöta den generella frågan eller behålla dina duktiga kommentar för dej själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback