Citat:
Ursprungligen postat av
namnetvarjp
Är mellan 30-35 och bor i sthlm. Ganska nyligen börjat nytt jobb, bor ensam ,singel.
Alltid gillat den typ av jobb jag gör men ändå kunnat tänka mig att byta bransch helt. Är själv diagnostiserad add. Har länge funderat på att göra en utredning haft lite kontakt med vård angående det.
Men just nu känner jag mig helt lost i livet. Känns som jag är i ett vakuum . Har ingen motivation eller större driv till något . Trots jag bytt jobb nyligen känner jag inte större ambitioner . När jag är hemma blir det mest stilla sittande och slösurfade . Har knappt motivation till att städa , hatar att laga mat. Försökte i våras träna rätt äta rätt vara ambitiös , men nu är det som
All motivation har försvunnit.
Även försökt med dejting under året men även den ambitionen är borta. Känner inget sug att hitta någon . Har tidigare lidit av depressioner och medicineras. Just nu tar jag inte mediciner .
Jag vet inte vad jag vill med mitt liv, vet inte vart jag ska. Ha inga direkta mål eller drivkrafter . Pga min add har jag lätt att starta saker men tröttnar på dem snabbt igen , har svårt att hålla igång motivationen . Visst har 2020 varit ett svårt år för oss alla. Många begränsningar i samhället.
Men just nu känner jag mig bara tom , känner mig inte direkt självmordsbenägen eller panikångest . Bara slut och uttömd. Som jag bara vill ligga i sängen hela dagen och inte göra något .
Förut gillade jag kolla på film , gå promenader , lyssna på musik, måla , baka. Nu har jag knappt motivation att städa . Känner inget större driv för jobb heller. Försökt lite med umgänge men inget heller som direkt lockar .
Jag har ingen aning vart jag är i livet eller vart jag vill. Jag bara existerar
Rekommenderar att träna på att bara existera utan lidande, frustrationen och rastlösheten som manifesteras utav frånvaron av motivation, drivkraft och mål kan produktivt behandlas och frigöras om du applicerar principen eller metoden att målet ska vara att bara existera utan lidande, det är fullt möjligt att bara existera utan att uppleva lidande, men det krävs träning.
Lidande i form av frustration och rastlöshet orsakas inte av det blotta tomma varandet utan är en komplett frigörelse från det, lidandet uppstår när du tänker att du behöver eller ska göra någonting - till exempel i livet, men inte har motivationen att göra det. Livet har inga krav på dig vad du ska och inte ska göra, det är bara du själv som utsätter dig för denna form av idealisering, och tränar du på att upphöra med denna idealisering av krav eller mål du applicerar på dig själv, så frigör du dig också från frustration, rastlöshet och besvikelse när du inte kan leva upp till kraven du applicerar på dig själv.
Meditation är i särklass den mest effektiva metoden för att träna detta.
(Kan vara en ide att begrunda min signatur också)