2020-11-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan legge til at Politi-rapporter som ikke er ferdig skrevet, om krypto eller vannmålere, ikke må legges frem for siktede og SH på dette stadiet.

Er det da rart TH ikke ønsker å forklare seg? Han venter til tiltaltebeslutning og rettssaken. Da kan han tilpasse forklaringen den komplette bevisoppgaven
Spørs om sh lekker til klienten. Han får etterhvert tilgang til sakens dok. Når etterforskning er ferdig så ja. Han kan tilpasse litt så det går opp.
Citera
2020-11-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Her er jeg enig. Spørsmålet var hvordan de kommuniserte, samtidig som vi fikk opplyst at bil ankom S4 samtidig som samtalen med lønn ble avsluttet 0856.

Når vi vet at en bil også kom 0756 virker det mer planlagt etter stoppeklokka som gjorde det unødvendig å kommunisere, utover det som ble gjort med AE’s telefon og samtaler mellom TH og HBH gjennom dagen.

Mulig scenario:
MGM kom til S4 0756, rett etter/deltok i drapet på AE, vasket og staget, TH snakket med lønn 0845-0856, liket ble kjørt bort 0856 før TH dro på jobb 0902.

Pga lukt var det viktig å få liket raskt ut av S4, så AE ble ikke drept på natten, maks 30 min før hun ble kjørt bort.

At de kunne vente i akkurat en hel time før de kjørte opp gangveien på nytt, kan kanskje fortelle noe.

Noen hevder at den mystiske bilen kjørte opp for å sjekke om TH hadde dratt.
Men hadde det vært tilfelle så ville de vel ikke ventet i en hel time før neste sjekk...
Citera
2020-11-28, 16:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
At de kunne vente i akkurat en hel time før de kjørte opp gangveien på nytt, kan kanskje fortelle noe.

Noen hevder at den mystiske bilen kjørte opp for å sjekke om TH hadde dratt.
Men hadde det vært tilfelle så ville de vel ikke ventet i en hel time før neste sjekk...
Hvis noen skulle sjekke S4 før et sånt plott, ville de hatt kontinuerlig oppsyn fra natten av, så jeg kjøper ikke teorien om at noen bare skulle sjekke.

De ville beveget seg minst mulig i området. Det samme gjelder Futurum-mennene, helt usannsynlig at proffe ville løst det på den måten.

Alle bevegelser med bil og telefoner var nøye planlagt i planen med TH i sentrum.
Citera
2020-11-28, 16:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Om du vill ha in teaterbesöket i händelsen måste man tänka på annat sätt till exempel så här.
Någon i paret som ville ha bort TH och AH från bostaden under några timmar så att GM kunde rekongnosera, resa stegen till balkongen och ta nyckel i garaget. Då kan jag köpa det.

en möjlighet där.
Men jag håller med om att teaterbesöket inte har något att göra med nästa dag, förutom på ett sätt, att det är lättare att skapa en bild av TH som oskyldig, där teaterbesöket kom in på ett perfekt sätt...

nyckeln var inte så viktig om det var utomstående, huset var inte låst på natten när de var hemma,
så att stjäla en nyckel är då bara en extra risk, även om detta var timmar innan de gick i aktion...
Citera
2020-11-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja tror jag fattade
eller om den dator som AEH har använt hemma enligt media används är det många möjligheter om den är på och ansluten till internet, e-post kan skrivas och andra har koden så att de kan läsa och skriva osänd mailer...
lite osäker på loggen på PC`n angående det senaste, men det visst ett vanligt sätt att kommunicera mellan vissa brottslingar...
Fra en PC tror jeg det blir verre mtp spor. Men jeg ble litt nysgjerrig på akkurat det signalet for at bilen skal begynne å kjøre. Tror ikke denne metoden har vært i bruk til noe annet, om det har blitt brukt. Da tenker jeg at et evt ca tidspunkt er planlagt, og ikke at MH (medhjelper) stirrer på mobilen hele dagen for å se etter nye signaler...
Og er det familie/venner/bekjente som er medhjelpere, så er en eventuell sporing/logg verdiløs (om det ikke er sendt noe selvfølgelig). Han kan påstå å bare ha lest om igjen en eldre melding f.eks. Signalet var at appen var åpen/pålogget.

Du tenker på webbasert mail, f.eks gmail? GM skriver en mail og legger som utkast, MH som har fått tilgang på kontoen av GM leser utkastet og sletter det? Den er risky mtp på hva Google lagrer imo... Man kan nok uansett sjekke hvilke IP adresser som har blitt brukt til å logge seg inn på mail-kontoen, og det bør absolutt ikke være noe innlogging fra en mobil i THs tilfelle!
Men de har jo klart å stjele en stk mailadresse, som kun ble oppdaget fordi den ble knyttet til kryptorigget. Kanskje de har stjelt en til som ikke er oppdaget, for dette formålet? Da burde det være mulig, med noe fare for uflaks med å bli oppdaget i framtiden. Diskuterer litt med meg selv her nå...😉
Citera
2020-11-28, 16:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Åja, så nå spiller plutselig klokkeslett en rolle, så du får slått pusselbitene dine ned med slegge?

Men alle andre klokkeslett er liksom tilfeldige?
Andre brikker som benytter "1 time"

-de hadde avtalt at TH skulle ringe AEH etter ca 1 time.

-TH dro på jobb litt over kl 9. AEH's telefon legges i ro kl 10.06 = ca 1 time etter at TH dro på jobb

=

kan tyde på at staging av åsted var planlagt / innøvd å ta ca 1 time.

(Ellers, vil jeg si til deg Slettesnoken at det har vært interessant å diskutere saken med deg
Kanskje vi kan jobbe sammen med oppklaring av en annen sak en gang på flashback - da på mulig på "samme lag". Denne saken er litt spesiell og komplisert, så da blir det lett å tro at noen skriver hypotese kun for å spolerer andre sine hypoteser.. noe som ikke er tilfellet med min Gone Girl hypotese. Jeg forsøker å finne løsningen på saken / slik sikkert også du gjør)

Selv om jeg ikke tror på din hypotese - ha en fin kveld
Citera
2020-11-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
en möjlighet där.
Men jag håller med om att teaterbesöket inte har något att göra med nästa dag, förutom på ett sätt, att det är lättare att skapa en bild av TH som oskyldig, där teaterbesöket kom in på ett perfekt sätt...

nyckeln var inte så viktig om det var utomstående, huset var inte låst på natten när de var hemma,
så att stjäla en nyckel är då bara en extra risk, även om detta var timmar innan de gick i aktion...
Om GM rekongnoserat på avstånd kunde de ju inte veta om Hagen brukar låsa eller inte. För att veta att det fanns en nyckel I garaget måste GM fått upplyst detta av Hagens bekanta eller hantverkare. Här i Sverige har vi hatt några fall med hantverkare från öst, de har inte deltagit i förbrytelsen utan gett information till kriminella i sitt hemland. Några av dessa har slutat med mord för att kunna tillskansa sig värdesaker och pengar.
Citera
2020-11-28, 17:34
Avslutad
Citat:
Hvis noen skulle sjekke S4 før et sånt plott, ville de hatt kontinuerlig oppsyn fra natten av, så jeg kjøper ikke teorien om at noen bare skulle sjekke.

De ville beveget seg minst mulig i området. Det samme gjelder Futurum-mennene, helt usannsynlig at proffe ville løst det på den måten.

Alle bevegelser med bil og telefoner var nøye planlagt i planen med TH i sentrum.
Etter hvert må jeg innrømme at disse klokkeslettene er vesentlig likevel.
Det er påfallende at bil nr 2 kommer tilbake nøyaktig 1 time etterpå (07:56 og 08:56).
Jeg tenker at det er fordi flere GM er involvert, 08:56-bilen har planlagt en flyktrute med møteplasser underveis.
Det er lettere å oppdatere timeplanen med hele timer.
Citera
2020-11-28, 17:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Alt henger sammen:
0756 0856

0906(0856+10) 1006 1306

0906 0910 0914 10-6 min intervall

1118 1318

0910 0950 1340 1400

Alt koordinert gjennom en nøye planlagt aksjon for å «redde» TH fra undergang som følge av skilsmisse og mulig skyhøyt økonomisk krav.

«Jeg må foreta meg noe» som han selv skrev i notatboka.
Citera
2020-11-28, 17:45
Medlem
Klokkeslett er et tegn i saken. Det er ikke tilfeldig, det tror jeg ikke på.
Citera
2020-11-28, 18:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Etter hvert må jeg innrømme at disse klokkeslettene er vesentlig likevel.
Det er påfallende at bil nr 2 kommer tilbake nøyaktig 1 time etterpå (07:56 og 08:56).
Jeg tenker at det er fordi flere GM er involvert, 08:56-bilen har planlagt en flyktrute med møteplasser underveis.
Det er lettere å oppdatere timeplanen med hele timer.
Godt poeng. Dette er noe jeg også la merke til. Nøyaktig 1 time mellomrom kan bety at det er planlagt.

Tidspunkt 07.56 kan stemme med når TH pleide å dra på jobb (fra media)

08.56 = 1 time senere

Hvem hadde forutsetning for å planlegge dette, og hvorfor 1 time mellomrom?

TH: Viste når han pleide å dra på jobb, men dro senere på jobb enn vanlig den dagen. Dette fordi de hadde vært på teater kvelden før - en tur som virker tilfeldig (hvis ikke venneparet var med på plottet.. neppe)

Ekte kidnappere: kunne de vist om når TH pleide å dra på jobb? Ja de kunne ha spanet selvfølgelig.. men mye annet som blir tilfeldig i saken mener jeg.

AEH/GM - AEH måtte ha hatt full oversikt over når TH pleide å dra på jobb. Kanskje hun viste at TH pleide å dra 1 time senere noen dager? Hun viste at TH f.eks var et "rutinemenneske" som av og til stilte vekkerklokka 1 time senere. Derfor ble det holdt åpent at hvis TH ikke hadde dratt på jobb kl 8 så ville han garantert dra på jobb kl 9?

Sett i sammenheng med brikkene :
-De hadde avtalt at TH skulle ringe AEH etter ca 1 time.
-Det var ikke en del av TH's daglige rutine å ringe hjem
-AEH avlyste hytteturen
-AEH kommuniserte ekteskapsproblemer kun fort tid før forsvinningsdagen
-AEH's telefon ble lagt i ro ca 1 time etter at TH dro på jobb (på feil side av bordet)
=

Totalt sett kan 1 time mellomrom på bilene tyde på at dette var planlagt av AEH/GM
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-28 kl. 18:06.
Citera
2020-11-28, 18:08
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Om GM rekongnoserat på avstånd kunde de ju inte veta om Hagen brukar låsa eller inte. För att veta att det fanns en nyckel I garaget måste GM fått upplyst detta av Hagens bekanta eller hantverkare. Här i Sverige har vi hatt några fall med hantverkare från öst, de har inte deltagit i förbrytelsen utan gett information till kriminella i sitt hemland. Några av dessa har slutat med mord för att kunna tillskansa sig värdesaker och pengar.

om några kidnappare har planerat och spanat över tid så har de gjort ett eländigt jobb om de inte har upptäckt att SV4 inte var låst på natten när de var hemma och inte minst är det väldigt konstigt att inte ha använt möjligheten att hämta den nyckeln i garaget före kvällden för deras D-dag,
att teaterresan inte var direkt planerad och annonserad i god tid gör det också konstigt ...
Jag köper bara intedet här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in