2020-11-28, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan noen forklare meg om det som står under videoen i artikkelen? Er dette trykkfeil? "Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21." Skal det stå 8.56.21?
Viser videoen 7.56-bilen eller 8.56-bilen?

LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang."
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-holden_-mener-gjerningsmenn-ventet-pa-at-tom-hagen-skulle-forlate-boligen-1.15217020

Fra samme artikkel:
"Dette er hva overvåkningskamera registrerte:
Klokka 07.56 forsvinningsdagen: Det politiet antar er en bil kommer kjørende oppover gangveien, bare 50 meter fra huset til Hagen. Lyset beveger seg få sekunder senere bort fra boligen. Ifølge Hagen hadde han på dette tidspunktet ikke stått opp.
Nøyaktig én time senere, klokka 08.56: Nok en gang kommer det politiet antar er et kjøretøy. Det ser ut til å kjøre tilbake mot huset, opp den samme gangveien."

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
på min dator ser det ut som bild går i vågor, att ljuset en ser lika lätt kan vara en stork som en bil, det var lättare att titta på tv`n minns jag...

Jeg fant ut at det er sannsynlig at det er skrivefeil i denne teksten som er under videoen: "LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang.", for på selve videoen ser man at det står "31.10.2018 07.56.20" og at klokka der går fra 07.56.20 til 07.56.28.
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-holden_-mener-gjerningsmenn-ventet-pa-at-tom-hagen-skulle-forlate-boligen-1.15217020

Hvis det er slik og hvis jeg har forstått rett, så dukket bilen opp på videoen 07.56.01, og bilen ble filmet fra 07.56.01 og til 07.56.28.
Det er kun de 8 sekundene 07.56.20 - 07.56.28 vi får se på videoen. Dette "Noe" som beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21, er vel det som politiet tror at er en bil?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-28 kl. 01:27.
Citera
2020-11-28, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jada. Men om du hadde sett et filmopptak med hele drapet med TH i hovedrollen så ville du ikke blitt omvendt likevel. Du ville kanskje sagt det var filmtriks, en annen ville gått for at det bare var en lek, mens den som helt erklærte seg fri for tunnelsyn ville hevde at filmen viste en dobbeltgjenger av TH, og at alle bitene stemte. Det du holder på med er ihvertfall ulogisk, når du først nevner det ordet. Jeg har heller aldri vært med på en forestilling der hans egne barn har medvirket til drap. Jeg tror de har medvirket i etterkant for å styrke sin fars troverdighet, av grunner som er nevnt her drøssevis av ganger.
Citat:
Jada. Men om du hadde sett et filmopptak med hele drapet med TH i hovedrollen så ville du ikke blitt omvendt likevel. Du ville kanskje sagt det var filmtriks, en annen ville gått for at det bare var en lek, mens den som helt erklærte seg fri for tunnelsyn ville hevde at filmen viste en dobbeltgjenger av TH, og at alle bitene stemte.
Jeg forstår!
Har du sett denne filmen inni hodet ditt, eller har du virkelig sett dette videomaterialet?
Jeg håper virkelig at du har kontaktet politiet, noe annet ville vært straffbart.
Det er selvsagt forståelig at du er fullstendig overbevist hvis det er tilfellet, at du har sett drapet med egne øyne, mener jeg.
Citera
2020-11-28, 01:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg fant ut at det er sannsynlig at det er skrivefeil i denne teksten som er under videoen: "LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang.", for på selve videoen ser man at det står "31.10.2018 07.56.20" og at klokka der går fra 07.56.20 til 07.56.28.

Hvis det er slik, så dukket bilen opp på videoen 07.56.01, og bilen ble filmet fra 07.56.01 og til 07.56.28.
Det er kun de 8 sekundene 07.56.20 - 07.56.28 vi får se på videoen. Dette "Noe" som beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21, er vel det som politiet tror at er en bil?

det är synd att det inte finns någon kamera vid husen i Elveveien som är närmast cykelvägen och som pekar mot cykelvägen. då hade polisen hatt svaret på mycket...
Citera
2020-11-28, 01:27
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ikke flaks, men planlegging og rekognosering. Som jeg allerede har skrevet til LH07, dette kan være folk som har tilknytning til dette nabolaget. Et jaktlag kan fylle kvota allerede etter en til to dager, men de fleste sparer noen dyr for å drøye jaktperioden til en uke. Jakta har nok vært samtaleemne, da Letvi* møtte andre hundeeiere og naboer i nærområdet.

DF: Jeg lurer litt på hvor du har dette fra. Jeg jakter selv elg, og laget vårt har i alle fall ingen intensjon om å drøye jakta. De fleste er i arbeid og har ikke ubegrenset med ferie for å gå på jakt om høsten.

Du har vært inne på nabolaget og hundeeiere. Vet du om L*tvik har elghund? Annen hund? Har du tilgang til opplysninger om alternative gm i blokka nærmest S4? Var det ikke du om sa noe om dette i går? God natt
Citera
2020-11-28, 01:33
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg forstår!
Har du sett denne filmen inni hodet ditt, eller har du virkelig sett dette videomaterialet?
Jeg håper virkelig at du har kontaktet politiet, noe annet ville vært straffbart.
Det er selvsagt forståelig at du er fullstendig overbevist hvis det er tilfellet, at du har sett drapet med egne øyne, mener jeg.

Jeg vet du skjønner hva jeg mener. Jeg setter meg ikke på karusellen din, for den sporer alltid av når agendaen belyses. Men nå er det natta. Snakkes
Citera
2020-11-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
DF: Jeg lurer litt på hvor du har dette fra. Jeg jakter selv elg, og laget vårt har i alle fall ingen intensjon om å drøye jakta. De fleste er i arbeid og har ikke ubegrenset med ferie for å gå på jakt om høsten.

Du har vært inne på nabolaget og hundeeiere. Vet du om L*tvik har elghund? Annen hund? Har du tilgang til opplysninger om alternative gm i blokka nærmest S4? Var det ikke du om sa noe om dette i går? God natt
Her står det at han har tre hunder, men jeg vet ikke hvilken/hvilke hunderaser. https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Jeg er usikker på om en eller flere av hans hunder var med på et video-intervju en gang for lang tid siden.
Citera
2020-11-28, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Siden klokken ble stilt søndagen i forveien så går jeg for piratbuss av de to alternative dine
Tror du TH kunne fått hjelp av en taxisjåfør med plottet?
Og at han forsov seg til første taxi?

Ja, Toten Transport
Citera
2020-11-28, 02:30
Medlem
Nottelitens avatar
är väldigt mycket konstigt här,
jag tror att den här tråden skulle ha varit en mer intressant plats om några stamgäster hade gått till Kriminalhistoria och läst ett urval av trådar så att de hade upptäckt hur brott faktiskt händer....
Citera
2020-11-28, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg tenker at dette at dette kan være indikasjon på at hele tidsplanen ble forskjøvet pga. teaterbesøket kvelden i forveien. Alt ble forskjøvet med ca en time.
TH må nødvendigvis ha visst om dette teaterbesøket senest i løpet av formiddagen/tidlig ettermiddag 30. okt. Hvis dette har vært et bestillingsdrap, eller en kidnapping initiert av TH, ville det vil ikke ha vært et slikt kaos med biler denne morgenen? Da ville vel TH ha varslet eventuelle medskyldige om neste dags tidsforskyvning? Og, hvis TH har hatt noe med dette å gjøre, så kan det vel ikke ha vært så vanskelig å finne en plausibel grunn til å si nei til dette teaterbesøket?

Enig.
Det finns bättre sätt att visa att "allt är bra mellan mig och AE" och bättre sätt att vara GM på.
Jag kan inte finna ett enda hållbart indicium.
Citera
2020-11-28, 04:46
Medlem
TH sa så "klokt" i NRK-intervjuet at rettferdigheten kom til å seire, selv om det ville ta tid. (ikke direkte sitat). Han er så opptatt av dette med rettferdighet, jeg tolker notater han har gjort hvor han beskriver mange vonde år, fra 1993 og nærmest til dags dato slik at han har grublet og grublet på hvordan han skal oppnå rettferdighet-. Ja, slik tolker jeg ham. Han var ikke så opptatt av rettferdighet for sin hustru, hun hadde tross alt stelt dette i stand selv. Utroskap straffes, det er vel bare rettferdig? TH selv trengte jo ingen straff, han vil bare sørge for rettferdighet for seg selv ,hans egne feil og mangler ser han ikke, blind av forakt, sjalusi og redsel for at hun drar fra ham er nærmest ikke til å holde ut for TH. Ektepakten var første skritt på veien. Så har årene gått og dette har gnagd på far i huset. Siste året har han til og med vært vitne til at hans hustru har tatt seg friheter som å gå på pub alene. Hennes nyvunne økonomiske frihet, pensjonen, ble kanskje dråpen som fikk det til å renne over? En sen kveld etter teater, noen drinker og ekteskapelig krangling om ting som skjedde for tyve år siden? Det gikk for langt og han angrer kanskje? Men det er til å leve med for ham.Sett med TH`s øyne vant rettferdigheten. Hva annet kan han si til seg selv etter å ha drept sin kone i affekt?
Citera
2020-11-28, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, det er det jeg tror også. De har rekonstruert hva som skjedde i huset på dagtid OG nattestid opp mot smartmålere, mobilbevegelser og annet. Også THs bevegelser etter han kom hjem fra jobb. På den måten tror jeg de kan danne seg et rimelig godt oversiktsbilde.
Kan legge til at Politi-rapporter som ikke er ferdig skrevet, om krypto eller vannmålere, ikke må legges frem for siktede og SH på dette stadiet.

Er det da rart TH ikke ønsker å forklare seg? Han venter til tiltaltebeslutning og rettssaken. Da kan han tilpasse forklaringen den komplette bevisoppgaven
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-28 kl. 08:05.
Citera
2020-11-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
är väldigt mycket konstigt här,
jag tror att den här tråden skulle ha varit en mer intressant plats om några stamgäster hade gått till Kriminalhistoria och läst ett urval av trådar så att de hade upptäckt hur brott faktiskt händer....
Jag håller med dig. Har läst och följt många kriminaltrådar här på F B genom åren och jag har inte upplevt att en tråd har så många dommare och justitieråd som i denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in