2020-11-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone420
tjenare mitt ps5 digital edition som ja lyckades få tag i på cdon i onsdags står fortfarande som behandlas och tog även snabb leverans, borde ja oroa mig?

Jag skulle inte vara orolig och vänta till måndag/tisdag. Jag beställde ett par saker som var i lager hos komplett den här söndagen, stått under behandling och anländer på måndag. Mycket att göra för lagret nu när det är Black Week.
Citera
2020-11-28, 13:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Scalpers är illa, men undrar om inte folk som köper från dom är ännu värre. I USA kan man se folk som på allvar budar 10 000 kr på annonser som säljer PS5 kartonger. Det står alltså i beskrivningen att det bara är en kartong och ingen faktiskt konsol i den. Men folk är så jävla korkade och desperata efter en ps5 att dom inte läser den beskrivningen utan bara kör och budar för att det är en ps5 annons liksom.

Sen dom som betalar mellan 10 000 och 20 000 för att lira demons souls och BC. Varav det senare kan man göra på sin ps4 med något sämre frame rate eller något. Och det är det som erbjuds kommande halvåret, kanske mer beroende på när ratchet and clank kommer. Annars får den samla damm.
Citera
2020-11-28, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Ett riktigt snedsteg av Sony som dom kommer styra upp inom snar framtid, det kommer bli kostsamt såklart och dålig reklam...

Det är därför man aldrig ska köpa den första versionen. Videon jag postade säger väl allt egentligen. Vansinniga temperaturer.

Sen är det förstås svårt att bygga en konsol som klarar att kyla så pass snabb hårdvara, allt är i princip inbakat i ett plasthölje och minnesmodulerna lär ta stryk.

Men Sony har aldrig lyckats bygga en ordentlig kylning, antingen låter de som en helikopter, eller så pajar de efter en kort period. Den här gången gick de på låg ljudnivå, fail again.
Senast redigerad av Spenatkungen 2020-11-28 kl. 13:38.
Citera
2020-11-28, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Sen dom som betalar mellan 10 000 och 20 000 för att lira demons souls och BC. Varav det senare kan man göra på sin ps4 med något sämre frame rate eller något. Och det är det som erbjuds kommande halvåret, kanske mer beroende på när ratchet and clank kommer. Annars får den samla damm.

Vem vill inte betala dubbelt pris för att spruta spindelväv och flyga runt på en kvast? Vingadium leviosa, tjugo lax flyger ur din trosa!

VR fungerar inte utan adapter. De stora titlarna är inte planerade förrän om nästa år. Jag förstår inte stressen med att köpa PS5. Hade de gått att få tag på hade jag redan lagt en beställning men att köpa till överpris från scalpers känns riktigt korkat faktiskt.
Citera
2020-11-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vem vill inte betala dubbelt pris för att spruta spindelväv och flyga runt på en kvast? Vingadium leviosa, tjugo lax flyger ur din trosa!

VR fungerar inte utan adapter. De stora titlarna är inte planerade förrän om nästa år. Jag förstår inte stressen med att köpa PS5. Hade de gått att få tag på hade jag redan lagt en beställning men att köpa till överpris från scalpers känns riktigt korkat faktiskt.
Sant, men Harry Potter kommer ju till ps4 också (vilket RE8 också kanske gör). Så egentligen kommer det inga stora titlar till bara ps5 om vi bortser från demon's souls.
Men helt ärligt, är det verkligen så många som verkligen måste spela detta spelet? Verkar rätt tråkigt. Bra grafik i "cutscenes" men det är förväntat. Ser annars inte fantastiskt ut.
Citera
2020-11-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Jag skulle inte vara orolig och vänta till måndag/tisdag. Jag beställde ett par saker som var i lager hos komplett den här söndagen, stått under behandling och anländer på måndag. Mycket att göra för lagret nu när det är Black Week.

Tack så mycket för svaret började bli lite orolig att nått hänt haha ps5 paranoian
Citera
2020-11-28, 14:16
Medlem
Enligt dom senaste uppgifterna så har Ps5 stora problem med överhettning av minnena så livslängd på en Ps5 är max 1.5 år.Så varning köp alldrig en begagnad.
Citera
2020-11-28, 14:18
Medlem
Det har redan kommit in ett antal consoller på Rma
Citera
2020-11-28, 14:21
Medlem
Det ryktas om produktionsstopp för att åtgärda problemen.
Citera
2020-11-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Enligt dom senaste uppgifterna så har Ps5 stora problem med överhettning av minnena så livslängd på en Ps5 är max 1.5 år.Så varning köp alldrig en begagnad.

Var drar du den livslängdsuppskattningen ifrån?
Citera
2020-11-28, 15:21
Medlem
Jobbat i dator branchen i 20 år .Detta är taget i överkant .Vi har fått in boxar redan nu med döda minnen.Detta är nog det största fiasko jag känner till.Nya rekomendationer spela bara med öppna fönster öppna rekomerade grader i rummet 4grader
Citera
2020-11-28, 15:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Var drar du den livslängdsuppskattningen ifrån?
Röven. Men med 3 inlägg i rad sådär så antingen trollar han eller så är det ett försök till ironi mot dom som sprider oro över att konsolen ska paja direkt.

Har haft NES PS1, PS2, N64, GAMECUBE, WII Switch PS3,PS4,XBOX 360 . Lägg därtill bärbara i gameboy. Av dessa har bara jag bara haft problem med två. Först det mest kända med RROD på min 360. Sen pajade skivläsaren eller något på min ps3. Xbox 360 köpte jag nära inpå release. PS3 ganska långt efter release. Just nu sitter jag med min ps5 som jag köpte 2015. 5 år har den levt. Och då spelar jag väldigt mycket på den. Fan gör folk med sina konsoler om dom går sönder så ofta. Felprocenten är normalt sätt väldigt låg. Sen låter det mer om dom som får problem än dom som inte får det.

Finns bättre argument för att inte jäkta med en ps5a just nu än att det ska vara massa barnsjukdomar och att de tidiga konsolerna ska gå sönder i högre utsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in