2020-11-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Min första generationens (köpt första halvåret 2014) ps4 håller än.
Samma här. Konsolerna, xbox som playstation, håller bra. Att det är problem med en del konsoler vid release är inga konstigheter.
De försöker väl få andra att må sämre som lyckades kirra en. Väldigt vanligt.
Citera
2020-11-27, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wexxxy
Vad tror ni livslängden kommer vara på den här första utgåvan av Ps5?

Ett par månader.

https://www.youtube.com/watch?v=MmggkW6usmQ&t=1088s

Minnena lär smälta.
Senast redigerad av Spenatkungen 2020-11-27 kl. 19:33.
Citera
2020-11-27, 21:46
Medlem
SirAssMonkeys avatar
Sedan jag köpte min ps4a, samma vecka den kom ut i butikerna så har jag haft den placerad på en fläktplatta som drivs utav en av ps4ans usb portar.
Hållit väldigt bra och aldrig har den gått varm och jag tror det har bidragit till att den hållit så bra.

Kommer definitivt köra fläktplatta under ps5an med, hoppas den går att lägga ner o inte måste stå upp som ett mjölkpaket.

Tror att värmeavledning är ett bra sätt att hålla liv i grejjerna länge.
Citera
2020-11-27, 23:16
Medlem
Loveflowers avatar
Om man köpte en playstation på amazon den 20 november tror ni det är möjligt att få den innan årskiftet då? Står just nu väntar på leveransdatum men andra butiker har ju sagt att de får in sina ps5: or den 8 december
Citera
2020-11-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ett par månader.

https://www.youtube.com/watch?v=MmggkW6usmQ&t=1088s

Minnena lär smälta.

Jag vågar påstå att minnena knappast kommer att smälta inom två månader men att det självfallet finns DOA-fall. Vanlig enkel logik kommer man långt med: Om det skulle finnas en sådan defekt hade den definitivt fångats upp under utprovningsfasen med tanke på att serieproduktionen pågått några månader och testexemplar varit i drift ett bra tag.

Även om det alltid kommer att ske interna uppdateringar inom olika produktionsbatchar kan man vara tämligen övertygad om att majoriteten av PS5orna tillverkade i perioden augusti/september 2020 och fram till årsskiftet är OK och att problem i den mån de uppstår löses genom utbytesprogram OM det visar sig finnas barnsjukdomar som inte utprovningsfasen fångat upp.

Det är ju också så att handhavandet spelar roll, det finns användare som kan konsten att döda elektronik på nolltid den vägen (t.ex laptops som är rena vraken efter ett halvår).
Citera
2020-11-28, 00:24
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Jag vågar påstå att minnena knappast kommer att smälta inom två månader men att det självfallet finns DOA-fall. Vanlig enkel logik kommer man långt med: Om det skulle finnas en sådan defekt hade den definitivt fångats upp under utprovningsfasen med tanke på att serieproduktionen pågått några månader och testexemplar varit i drift ett bra tag.

Även om det alltid kommer att ske interna uppdateringar inom olika produktionsbatchar kan man vara tämligen övertygad om att majoriteten av PS5orna tillverkade i perioden augusti/september 2020 och fram till årsskiftet är OK och att problem i den mån de uppstår löses genom utbytesprogram OM det visar sig finnas barnsjukdomar som inte utprovningsfasen fångat upp.

Det är ju också så att handhavandet spelar roll, det finns användare som kan konsten att döda elektronik på nolltid den vägen (t.ex laptops som är rena vraken efter ett halvår).
Konstigt att folk har så dåligt minne eller låg kunskap i ämnet, beta-testarna hade INTE den nuvarande designen av PS5, det var mer ett ufo-liknande/rymdskepps-liknande case liggandes med BRA kylning på alla komponenter, bara att googla lite om du inte vet vad jag menar. När Sony sedan skulle släppa konsolen så ville dom ha lite nyare design bara för att det skulle se nytt och fräsht ut, och glömde/struntade? i funktionaliteten. Ett riktigt snedsteg av Sony som dom kommer styra upp inom snar framtid, det kommer bli kostsamt såklart och dålig reklam...
Senast redigerad av Snarkaren 2020-11-28 kl. 00:29.
Citera
2020-11-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Konstigt att folk har så dåligt minne eller låg kunskap i ämnet, beta-testarna hade INTE den nuvarande designen av PS5, det var mer ett ufo-liknande/rymdskepps-liknande case liggandes med BRA kylning på alla komponenter, bara att googla lite om du inte vet vad jag menar. När Sony sedan skulle släppa konsolen så ville dom ha lite nyare design bara för att det skulle se nytt och fräsht ut, och glömde/struntade? i funktionaliteten. Ett riktigt snedsteg av Sony som dom kommer styra upp inom snar framtid, det kommer bli kostsamt såklart och dålig reklam...

OK, din tes är helt enkelt att Sony medvetet lanserat en PS5 som kommer att dö värmedöden inom en snar framtid p.g.a undermålig kylning?

Faktum kvarstår dock att den nuvarande PS5an började serietillverkas några månader innan leveranserna drogs igång (samma sak med Series X där tillverkningen verkar ha dragit igång i augusti/september) och att den design som godkändes för massproduktion genomgått testning.

Därmed inte sagt att det inte kan uppstå problem eller ens att det inte skulle kunna finnas svagheter i konstruktionen som dyker upp efter en tid och som inte utprovning av förserien visat men jag skulle definitivt inte dra slutsatsen att Sony kört igång produktion av en felkonstruerad PS5 som är en tickande bomb.

Att tidiga testexemplar hade en annan design förvånar mig inte - trots allt är det vanligt att olika konstruktioner provas under utvecklingsfasen och att det slutligen sker en frysning av konfigurationen vilket sedan blir det som sätts i produktion.
Citera
2020-11-28, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren

Pratar du inte om devkitet nu?
Citera
2020-11-28, 11:48
Medlem
tjenare mitt ps5 digital edition som ja lyckades få tag i på cdon i onsdags står fortfarande som behandlas och tog även snabb leverans, borde ja oroa mig?
Citera
2020-11-28, 12:36
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Grattis, verkar som att de har fått en extra leverans eller tidig leverans. Förhoppningsvis kommer det slussas ut ännu mer konsoler nu till jul så bara att hålla ut.

Hade ställt mig in på att behöva vänta åtminstone 2-3 veckor till och tom lite längre i värsta fall, så det här blev en grymt kul överraskning

Yes, kanske hade vi som fick PS5 med den leveransen bara tur eller så är det som så att någon har underskattat tillgången och att det helt enkelt hinner komma fler enheter än beräknat (positivt för alla andra också). Julen är räddad för min del illafall efter stora besvikelsen att min nya speldator ska komma först i mitten på januari trots att jag beställde allt i slutet på oktober.

Btw, väldigt bra tajming på leveransen också då jag börjar jobba på torsdag, så hinner njuta i fred
Citera
2020-11-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone420
tjenare mitt ps5 digital edition som ja lyckades få tag i på cdon i onsdags står fortfarande som behandlas och tog även snabb leverans, borde ja oroa mig?
Ja, du borde oroa dig. Jag beställde i måndags med vanlig frakt, anlände i onsdags till mitt ombud.
Citera
2020-11-28, 13:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Ja, du borde oroa dig. Jag beställde i måndags med vanlig frakt, anlände i onsdags till mitt ombud.

Jag i tisdags. Och kom till centralen idag. Får den på måndag då alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in