Citat:
Ursprungligen postat av
Snarkaren
Konstigt att folk har så dåligt minne eller låg kunskap i ämnet, beta-testarna hade INTE den nuvarande designen av PS5, det var mer ett ufo-liknande/rymdskepps-liknande case liggandes med BRA kylning på alla komponenter, bara att googla lite om du inte vet vad jag menar. När Sony sedan skulle släppa konsolen så ville dom ha lite nyare design bara för att det skulle se nytt och fräsht ut, och glömde/struntade? i funktionaliteten. Ett riktigt snedsteg av Sony som dom kommer styra upp inom snar framtid, det kommer bli kostsamt såklart och dålig reklam...
OK, din tes är helt enkelt att Sony medvetet lanserat en PS5 som kommer att dö värmedöden inom en snar framtid p.g.a undermålig kylning?
Faktum kvarstår dock att den nuvarande PS5an började serietillverkas några månader innan leveranserna drogs igång (samma sak med Series X där tillverkningen verkar ha dragit igång i augusti/september) och att den design som godkändes för massproduktion genomgått testning.
Därmed inte sagt att det inte kan uppstå problem eller ens att det inte skulle kunna finnas svagheter i konstruktionen som dyker upp efter en tid och som inte utprovning av förserien visat men jag skulle definitivt inte dra slutsatsen att Sony kört igång produktion av en felkonstruerad PS5 som är en tickande bomb.
Att tidiga testexemplar hade en annan design förvånar mig inte - trots allt är det vanligt att olika konstruktioner provas under utvecklingsfasen och att det slutligen sker en frysning av konfigurationen vilket sedan blir det som sätts i produktion.