2020-11-27, 23:51
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag för min del tror att FF mådde utmärkt ända tills stoppa pressarna avslöjade att hans sambo är pedofil.
Han är förälder och vårdnadshavare till en 8 årig flicka. Det är precis den ålder pedofilens offer hade. Och det framgår av Stoppa pressarnas artikel att det är tveksamt om det går att rehabilitera den här personen, sambon. Det är inte helt otänkbart att han har fått vara barnvakt ett antal gånger.
Citera
2020-11-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
FF är ju en gränsöverskridande person som kommit undan med mycket annat som ingen ”normal” person kunnat komma undan med tack vare sin nära relation till Annie Lööf. Inte helt omöjligt att han trodde att Annie och riksmedia även denna gång skulle skydda honom men pedofili är väl för långt gånget även för Annie Lööf och riksmedia.

FFs reaktion är ändå underlig. Om man träffar någon som visar sig vara pedofil och dessutom dömd för våldtäkter på barn måste man naturligtvis bli chockad. Som offentlig person måste det naturligtvis vara något som man måste fjärma sig ifrån.

Men att ”gå in i väggen” och ”må dåligt under en längre tid” som FF känns konstigt. Den naturliga reaktionen blir naturligtvis att sparka ut personen från sitt hem och från sitt liv med ett klargörande att man efter chocken gjort just detta. Inte ta ”time out” och söka hjälp hos psykolog.

Jag kan se två förklaringar till FFs konstiga reaktion att behöva psykologisk hjälp i denna situation:

-Han är själv offer för sexuella övergrepp varför avslöjandet framkallar minnen som han måste bearbeta

-Han är själv pedofil och känner stress över att bli avslöjad

En ”längre tid” kan också handla om en kvart. Allt är ju relativt. Små barn uppfattar tiden annorlunda än vi vuxna.
Citera
2020-11-27, 23:54
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Tyvärr kom Jonas och Ursulas lilla hemlighet ut och Jonas kanske hade samlat lite skit så han skulle kunna dra med sig Ursula som skiten träffade fläkten?

Psykopater samlar alltid på sig information som gör det dyrt att bli av med dem. Hela deras "charm" och "inkännande" går ut på att fiska efter (och skapa) skit som de kan ha som hållhake.

Charmiga och inkännande personer som fiskar efter information skall man hålla långt ifrån sig. Empirisk visdom.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-11-27 kl. 23:58.
Citera
2020-11-27, 23:56
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Han är förälder och vårdnadshavare till en 8 årig flicka. Det är precis den ålder pedofilens offer hade. Och det framgår av Stoppa pressarnas artikel att det är tveksamt om det går att rehabilitera den här personen, sambon. Det är inte helt otänkbart att han har fått vara barnvakt ett antal gånger.
Sånt vet vi inte, gillat Fredrik som politiker och tvekar på att han vetat om detta. Tvekar.
Citera
2020-11-27, 23:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kanske både han och J*nas söker spänningskickar för att se hur länge de kunde smyga med hemligheten. Det var väl inte så att peddot fick följa med på resor, premiärer eller mingla? Nej, han skulle suga kuk och ligga lågt på gården. Det är en väldig skillnad mot Ursulas modus operandi. Det tyder i min bok också på att han visste om fängelsevistelsen och vad han satt dömd för.

Jag tror FF är "kvinnan" i förhållandet. Pedofilen gillar ju småflickor och har haft flickvän. FF får nog vara dominerad och undergiven.
Citera
2020-11-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Ja, onekligen blir det intressant att se hur det utvecklar sig. Inte minst för Madame Lööf och hennes parti.
Vad som sker med FF är ju i det stora av mindre intresse.
Det har ju trots allt kommit en del nyregistrerade - kan räknas under 30 och som med emfas skyddar sin homosexuelle Overlord
Citera
2020-11-27, 23:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Sånt vet vi inte, gillat Fredrik som politiker och tvekar på att han vetat om detta. Tvekar.

Du får nog vänja dig vid att din idol visar sig vara ett svin, detta är bara början. Stoppa Pressarna kommer att komma med mer var så säker.
Citera
2020-11-28, 00:00
Medlem
Till en början trodde jag inte det skulle bli så mycket men - allt mer road - börjar jag tro att detta kan bli något stort. Har vibbar av att det finnas mer i detta. Vem vet: bilder, filmer??

FF (och Ursula) har sannolikt partajat runt rätt mycket. Taxiresorna från olika barer mitt i natten och ett anonymt liv i Bryssel med mycket pengar på fickan tyder på det. Kanske har han tappat omdömet ännu mer av stora mängder alkohol och kanske även annat.

Min gissning är att här kommer det mera. Rödtotten är nog inte så glad nu. Hoppas det blir en helvetesresa för både henne, FF och deras sjuka parti.
Citera
2020-11-28, 00:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det har ju trots allt kommit en del nyregistrerade - kan räknas under 30 och som med emfas skyddar sin homosexuelle Overlord

Så det är nya konton som kör skademinimeringen här? Många konstiga inlägg om att man "inte vet" och FF "säger".
Citera
2020-11-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

Jadu , tveka på. Han är väl för fan inte dum i huvudet, eller ? Han är förtroende val till EU. Klart han har koll vem han är med? Om inte så skulle ju han entledigas direkt och nu ska han inte kunna vara sjukskriven med full ? Ersättning. Nu är det väl för fan dags för svenska folket att vakna!?

Uttåg ur EU nu!!
Citera
2020-11-28, 00:06
Medlem
Om jag hade varit bög så hade jag sett Sverker Åström som min ledare - han kom ut med att gillade pojkar när han var 80 år. + - efter att ha jobbat inom staten i kanske 60 år

Det är inte normalt att skrika ut sin sexualitet, vi är inte apor - vi är civiliserade människor
Citera
2020-11-28, 00:06
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du får nog vänja dig vid att din idol visar sig vara ett svin, detta är bara början. Stoppa Pressarna kommer att komma med mer var så säker.
Inte min idol men han är en personlighet inom c och politiken, knappast en skitstövel. Är tveksam till att han visste dessa vidriga brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in