Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Jag tror du missar det uppenbara: FF, som trodde sig vara osårbar, har stött på en psykopat som varit expert på att manipulera och jackat in så i FF:s egenbild, att FF måste "gå i bitar", ta en konflikt med sig själv, för att kunna sparka ut honom.
Sociopater och psykopater tror alltid de är smartare och bättre på att manipulera folk än alla andra. Det har varit de två mest återkommande personlighetsdragen bland de sociopater och psykopater jag umgåtts med (ja, livet har inte alltid varit schysst mot mig på det sättet). Det ska vara en bra matchning i personligheter om man ska få två av dem att trivas, hålla sams eller ens kunna vara i samma rum.
Om båda har liknande behov, läggningar eller ser stora fördelar i att hålla ihop kanske det fungerar ett tag. Jag kan tänka mig att många pedofilpar som gör filmer med barn och kanske förgriper sig på sina egna barn eller fosterbarn har ordentliga narcissistdrag.
I det här fallet tror jag som du att Ursula rätt fort insett vad det är för typ han har med att göra men att han trott sig vara mycket smartare än Jonas. Han tror sig både kunna få en spännande toy boy samt kicken av att kunna kontrollera pedofilen. Han kanske rent av fått en kick av att se ner på Jonas samtidigt som han tycker att han gör honom en stor tjänst som accepterar honom som inneboende mot att Jonas betalar hyran på knä eller uppsvankad.
Tyvärr kom Jonas och Ursulas lilla hemlighet ut och Jonas kanske hade samlat lite skit så han skulle kunna dra med sig Ursula som skiten träffade fläkten?