2020-11-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Ja hans parti förtrycker personer som är sjuka genom att neka dem sjukskrivning. Men själv kan han sjukskriva sig när han vill, även för vad som verkar vara hittepå.
Det räknas inte som ett förvärvsarbete att vara politiker, han är inte anställd. Han behöver inte
någon försäkringskassa. Han kan bara säga att han är sjuk och endå inkassera 92 k i månaden.

Ja C är väldigt höger i sin syn på sjuka, arbetslösa, riktiga översittare
Citera
2020-11-27, 23:24
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Fortkörning
😂😂😂 ja det kan det absolut vara, som svensk i mitt egna land funderar jag på att emigrera till Norge eller Finland, spelar ingen roll. Vad säger ni? Tror ni att jag får det? Mår psykiskt dåligt i Sverige, här får ju alla förövare hundraprocentig vård, nya namn eftersom någon kan vara lite arg på förövaren. Orkar inte dra upp mer exempel det förstår ni, vilka vill följa med?
Citera
2020-11-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, med tanke på allt som drabbar Ursula, som trots allt har tillgång till PR-strateger, rådgivare, kompisnärverk, säkerhetspersonal och lobbyister, så känns det som ett metakonstverk i idioti.

Men som sagt. Vi ser det generellt ur ett perspektiv från några som inte har narcissistpersonlighet eller har levt det goda livet. Vi skulle aldrig i helvete riskera vår karriär och familj som han gör med sina medvetna val. Även om vi inte ens är flugskit jämfört med hans inflytande och makt.

Mona Sahlin har ju gjort samma sak. Hon var en politikerbroiler som bara var tvungen att gång på gång ta för sig för mycket och till sist lyckade hon mygla sönder allt så Malou von Sivers var den enda som ville bjuda in henne för snyft.

J*nas var kanske helt enkelt en kick för mycket och nu faller allt. J har ju enligt utredningen inte alla läsk i backen och är klassad som långt utanför normerna för narcissism. Att Ursula, istället för att bli skitförbannad och slänga ut barnrumpeknullaren, startar en påverkanskampanj mot grannarna i hopp om att sådant skulle få dem att skrämmas och skämmas till tystnad kan bara fungera i huvudet på en gravt fuckad narcissist.

Exakt! En totalt verklighetsfrånvänt sätt att tänka. Men han har ju umgåtts så länge i allehanda obskyra kretsar som inte tänker som vanliga människor gör..
Citera
2020-11-27, 23:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Men att ”gå in i väggen” och ”må dåligt under en längre tid” som FF känns konstigt. Den naturliga reaktionen blir naturligtvis att sparka ut personen från sitt hem och från sitt liv med ett klargörande att man efter chocken gjort just detta. Inte ta ”time out” och söka hjälp hos psykolog.

Jag kan se två förklaringar till FFs konstiga reaktion att behöva psykologisk hjälp i denna situation:

-Han är själv offer för sexuella övergrepp varför avslöjandet framkallar minnen som han måste bearbeta

-Han är själv pedofil och känner stress över att bli avslöjad

Jag tror du missar det uppenbara: FF, som trodde sig vara osårbar, har stött på en psykopat som varit expert på att manipulera och jackat in så i FF:s egenbild, att FF måste "gå i bitar", ta en konflikt med sig själv, för att kunna sparka ut honom.

Jag tycker FF är en föraktlig person, så därför tycker jag inte så synd om honom att han råkat ut för en sån orm som denne Jonas uppenbarligen är.

Reality check för FF. Ingenting kan så skaka om en en religiös tro på allas lika värde, som mötet med en livs levande psykopat.
Citera
2020-11-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det räknas inte som ett förvärvsarbete att vara politiker, han är inte anställd. Han behöver inte
någon försäkringskassa. Han kan bara säga att han är sjuk och endå inkassera 92 k i månaden.

I övrigt är dom vänster och vill ha hit all världens ekonomiska lycksökare. Det är ett parti som ingen stolt svensk skattebetalare skulle ens överväga att rösta på.
Citera
2020-11-27, 23:35
Medlem
AussieRedMans avatar
Finns ngn sammanfattning i det viktiga?
Hur länge visste FF detta?
Innan, under relation, eller efter relation?
Allt i denna tråd hänger väl på detta, lägg upp i trådstart tack.
Senast redigerad av AussieRedMan 2020-11-27 kl. 23:37.
Citera
2020-11-27, 23:36
Medlem
LeifMohammeds avatar
Var det denna peddot penetrerande vid sidan av barnen? Mysigt - NOT!

https://e.cdn-expressen.se/images/a0/c7/a0c79a1697c87f42b97ce075910796dc/original.jpg
Citera
2020-11-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne

Alla kan bli politiker, även du.
Citera
2020-11-27, 23:42
Medlem
[quote=cleanasfuck|73755646]Jonas är en man som är född den 27 februari 1978 och bosatt i Örebro på Svanåallén 9 B. Han flyttade till sin nuvarande lägenhet för 40 veckor sedan

Det var alltså nästan ett år sedan peddot flyttade från ifrån FF?

I sin text på Facebook skriver han i avslut på sitt första stycke: Vi har nu gått skilda vägar.

Vilket jävla skitsnack.
Han har såklart vettat om detta men ska nu försöka framstå som ett ovetandes offer.
Ska mina skattepengar gå till en politiker som delar säng med en pedofil?
Fyfan[/QUOTE)]

Peddon flyttade till den här adressen när han muckade från fängelset i januari. Sen i augusti flyttade han ihop med europarlamentarikern. Troligtvis av säkerhetsskäl - och andra skäl - har han kvarskrivning i sin gamla adress.
Citera
2020-11-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ja det går helt enkelt inte att mörka detta..
Ser hur detta genomsyrar vänner på Facebook och även här.
Detta blir minst sagt knepigt inte bara för Federley utan även för Lööf och partiet..
Federley måste ju bara ha känt till detta.
Något annat kräver en mycket trovärd historia..

Ja, onekligen blir det intressant att se hur det utvecklar sig. Inte minst för Madame Lööf och hennes parti.
Vad som sker med FF är ju i det stora av mindre intresse.
Citera
2020-11-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Ja, onekligen blir det intressant att se hur det utvecklar sig. Inte minst för Madame Lööf och hennes parti.
Vad som sker med FF är ju i det stora av mindre intresse.

Lööf kommer slå ifrån sig allt. Men vi får hoppas att hon tar sitt ansvar och avgår. Hon hade ju stora ord 2017
Citera
2020-11-27, 23:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror du missar det uppenbara: FF, som trodde sig vara osårbar, har stött på en psykopat som varit expert på att manipulera och jackat in så i FF:s egenbild, att FF måste "gå i bitar", ta en konflikt med sig själv, för att kunna sparka ut honom.

Sociopater och psykopater tror alltid de är smartare och bättre på att manipulera folk än alla andra. Det har varit de två mest återkommande personlighetsdragen bland de sociopater och psykopater jag umgåtts med (ja, livet har inte alltid varit schysst mot mig på det sättet). Det ska vara en bra matchning i personligheter om man ska få två av dem att trivas, hålla sams eller ens kunna vara i samma rum.

Om båda har liknande behov, läggningar eller ser stora fördelar i att hålla ihop kanske det fungerar ett tag. Jag kan tänka mig att många pedofilpar som gör filmer med barn och kanske förgriper sig på sina egna barn eller fosterbarn har ordentliga narcissistdrag.

I det här fallet tror jag som du att Ursula rätt fort insett vad det är för typ han har med att göra men att han trott sig vara mycket smartare än Jonas. Han tror sig både kunna få en spännande toy boy samt kicken av att kunna kontrollera pedofilen. Han kanske rent av fått en kick av att se ner på Jonas samtidigt som han tycker att han gör honom en stor tjänst som accepterar honom som inneboende mot att Jonas betalar hyran på knä eller uppsvankad.

Tyvärr kom Jonas och Ursulas lilla hemlighet ut och Jonas kanske hade samlat lite skit så han skulle kunna dra med sig Ursula som skiten träffade fläkten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in