2020-11-27, 07:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter

Framstår som att Federley levt med mannen fram tills åtminstone i helgen, och att pedofilen så sent som i går varit på gården.

Men vad handlar i så fall påståendet om att FF en längre tid mått dåligt, om det var alldeles nyligen som uppbrottet mellan FF och pedofilen skedde.

Påståendet i artikeln att Federley skulle ha erbjudit folk att läsa domen framstår som märkligt, varför skulle han det? Som om det skulle förmildra saken om folk skulle få läsa om övergreppen?

Att vissa pedofiler själva förminskar sina dåd är inte ovanligt, eller att de till och med framställer det som att det var barnen som ville det och liknande. Men att någon annan skulle gå på sådan smörja framstår som mycket osannolikt.

Såvida inte FF tror att mannen är oskyldigt dömd och att domen skulle vissa på sådana märkligheter att folk skulle förstå att han var oskyldig. Men det är lika osannolikt.
Säkert "depression/utbrändhet" och jag blir inte det minsta överraskad om det visar sig att han har en mängd psykofarmaka (SSRI, anxiolytika och sömnmedicin) på sin medicinlista - han kan ju plocka ut både här och i Belgien...
Citera
2020-11-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Nu får du sitta i båten. Att lägga ord i mun är inte snyggt. Jag har aldrig påstått att han är rehabiliterad. Däremot så nämnde jag att det är mer troligt att han lärt sig dölja det hela på en helt annan nivå och att FF inte var medveten om det. Har svårt att se att han sprang runt på ängarna som någon brunstig könsmogen kulting och knulla alla under 18.
Det är bara att gå in på en hemsida i dagens samhälle och se tidigare domar?

Tror du ej ff hsr gjort de med tanke på hans situation???

Lägg av och försvara han!
Citera
2020-11-27, 08:03
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
vi kan ändra lagarna snabbt,det gör dom i england för osunda politiker..eller tänkte jag på..caymanöarna..eller..eh..
Ändra lagarna snabbt?????????? Är du medveten om att detta är Sverige? Här sk kvarnarna mala ända in i helvete innan något kan ändras.
Vi ska "sätta oss ner" heter de ju, och dessa aschlen de sitter på får man nog skära loss från stolen för att det ska hända något
Citera
2020-11-27, 08:08
Medlem
XaoqcHs avatar
Hur långt dröjer det innan FF kommer med någon snyfthistoria om hur HAN är offret som blev vilseledd av en "charmig psykopat"? Hans pedofilsambo har enligt kriminalvården en narcissistisk störning och lider av empatibrist, så FF skulle enkelt kunna spinna vidare på det temat.
Citera
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men driften är ju inte sammankopplad med intelligensen.
Du jämförde tidigare med missbrukare. Våra fängelser består huvudsakligen av återfallsförbrytare med missbruksproblematik. De vet hur det är att sitta inne - ändå begår de brott.
En pedofil som löper hög risk för återfall kan inte motstå frestelsen för att han är ”intelligent” - som du tycks tro..

Ok, det verkar ha blivit någon typ av missuppfattning hära. Antingen så argumenterar vi kring samma sak och poängterar en gemensam nämnare fast inte riktigt samma kärna.

Detta startade med att jag nämnde att bara för att snubben tänder på barn så betyder inte det att han är korkad. Thats. It.
Jag har inte försvarat hans beteendet. Jag har hävdat att FF, med största sannolikhet inte, som någon i tråden så delikat formulera det "knullat pojkar i röven".
Utöver det har jag även argumenterat för att han inte skulle vara medveten om ett aktivt pedofili ifrån sin käreste pågrund av att hans käreste är en kognitiv människa, han vet att det han gör är fel och vet att det inte skulle vara bra för hans egna lustar att bli påkommen med sitt aktiva pedofili inför FF.

Ja du har rätt i att de som sitter på syltan i grunden inte är de snabbaste hissarna till takvåningen. Men de som sitter inne representerar bara en bråkdel av Sveriges kriminella. Därför blir det en skev representation av de kriminella.
Återigen, jag har inte sagt att hans PV på något sätt blivit rehabiliterad, frälst etc. Jag säger att situationen han befann sig i gjorde att han var tvungen att sköta det "snyggare" på exakt samma sätt som spelmissbrukare/huliganer/pillerknaprare i en familj.
Citera
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankard
För i helvete! Gör dig inte dummare än du är. Det finns ingen korrelation mellan homosexualitet och pedofili. Läs en bok nån gång!

Ömma tår, nageltrång? Jag väljer nog att tro att det i viss mån visst existerar en korrelation. Om än inte såpass högt att det är "vanligt", så är det helt klart vanligare med pedofiler inom homofalangen.

Citera
2020-11-27, 08:10
Medlem
Citat:
Nu får du sitta i båten. Att lägga ord i mun är inte snyggt. Jag har aldrig påstått att han är rehabiliterad. Däremot så nämnde jag att det är mer troligt att han lärt sig dölja det hela på en helt annan nivå och att FF inte var medveten om det. Har svårt att se att han sprang runt på ängarna som någon brunstig könsmogen kulting och knulla alla under 18.

Fast så gjorde han inte ens innan domen utan knullade sin egen sambos barn när hon inte var hemma.
Pedofiler springer inte på ängarna. De groomar istället i smyg. Sen lämnar de spår efter sig för att de inte kan tänka klart pga den starka driften. De tar risker trots vetskap om att de riskerar fängelse om de åker fast. Ändå kan de inte motstå frestelsen.
Citera
2020-11-27, 08:14
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Det är så sjukt genomskinligt. Klar han visste. Även utan SP´s granskning så är det ganska självklart.
Visualisera följande scenario

"Bara så du vet så har jag suttit inne i nio år"
-För vad?
"Typ brott och sånt"
- Okey
*FF ringer seppo Säpolainen direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Det är bara att gå in på en hemsida i dagens samhälle och se tidigare domar?

Tror du ej ff hsr gjort de med tanke på hans situation???

Lägg av och försvara han!

Se tidigare citat.
Jag försvarar ingen. Jag anser att det är sjukt.
Det jag säger är att killen inte är korkad. Då säger jag inte att han är smart heller. Men han är inte korkad.
Citera
2020-11-27, 08:18
Medlem
Jag för min del tror att FF mådde utmärkt ända tills stoppa pressarna avslöjade att hans sambo är pedofil.
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Säkert "depression/utbrändhet" och jag blir inte det minsta överraskad om det visar sig att han har en mängd psykofarmaka (SSRI, anxiolytika och sömnmedicin) på sin medicinlista - han kan ju plocka ut både här och i Belgien...
Citera
2020-11-27, 08:19
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
ja det finns det men det mesta tystas ju ner pga att rfsl tex tillhör allas lika värde och har korrekt värdegrund

här har du lite dokumentation och länkar

https://www.dn.se/arkiv/inrikes/rfsl-saljer-sexbok-pederaster-och-pedofiler-far-tips-om-unga-pojkar/

(FB) Varför så få i media som skriver om pedofilerna i RFSL/Pride?

https://www.varldenidag.se/nyheter/rfsl-har-lang-historia-av-barnovergrepp/repsgC!BXpz8CEOSC1Fealdqal4Q/#
Det hela är väldigt märkligt och minst sagt oroväckande. Kan det stämma att mannen streamat sina våldtäkter på något forum? Ingen frisk människa skulle ta in en sådan i sitt hus om själv har barn.

Fler homosexuella i ledande positioner bör granskas för att se om detta är något utbrett.
Citera
2020-11-27, 08:20
Medlem
Gluttat lite i flödet på FFs facebook-sida.
Bara "snälla" kommentarer vad jag kunde se.
Rensas alla "ickesnälla" kommentarer bort eller är folk verkligen så återhållsamma?
(Personligen skulle jag aldrig skriva en kommentar, positivt laddad eller negativt laddad)
Citera
2020-11-27, 08:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag för min del tror att FF mådde utmärkt ända tills stoppa pressarna avslöjade att hans sambo är pedofil.
Nja, jag fattar vad du menar, men jag är tämligen övertygad om att han har någon slags ångestproblematik sedan lång tid tillbaka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in