Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Men driften är ju inte sammankopplad med intelligensen.
Du jämförde tidigare med missbrukare. Våra fängelser består huvudsakligen av återfallsförbrytare med missbruksproblematik. De vet hur det är att sitta inne - ändå begår de brott.
En pedofil som löper hög risk för återfall kan inte motstå frestelsen för att han är ”intelligent” - som du tycks tro..
Ok, det verkar ha blivit någon typ av missuppfattning hära. Antingen så argumenterar vi kring samma sak och poängterar en gemensam nämnare fast inte riktigt samma kärna.
Detta startade med att jag nämnde att bara för att snubben tänder på barn så betyder inte det att han är korkad. Thats. It.
Jag har inte försvarat hans beteendet. Jag har hävdat att FF, med största sannolikhet inte, som någon i tråden så delikat formulera det "knullat pojkar i röven".
Utöver det har jag även argumenterat för att han inte skulle vara medveten om ett aktivt pedofili ifrån sin käreste pågrund av att hans käreste är en kognitiv människa, han vet att det han gör är fel och vet att det inte skulle vara bra för hans egna lustar att bli påkommen med sitt aktiva pedofili inför FF.
Ja du har rätt i att de som sitter på syltan i grunden inte är de snabbaste hissarna till takvåningen. Men de som sitter inne representerar bara en bråkdel av Sveriges kriminella. Därför blir det en skev representation av de kriminella.
Återigen, jag har inte sagt att hans PV på något sätt blivit rehabiliterad, frälst etc. Jag säger att situationen han befann sig i gjorde att han var tvungen att sköta det "snyggare" på exakt samma sätt som spelmissbrukare/huliganer/pillerknaprare i en familj.