2020-11-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Kanske är det som du säger.

Jag tycker ändå en fråga är: ska det verkligen vara så att en person måste vara oberörbar för umgänge och relationer efter att ha avtjänat ett fängelsestraff?
Eftersom sexbrott mot barn - dvs pedofili - att man tänder sexuellt på ett barn...

Är obotbart.
Citera
2020-11-27, 16:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja om det är en riktigt utstuderad jävel så har han säkert räknat med att FF är borta mycket på arbete
och att han då får mycket ensam tid med dottern.

Ett fängelsestraff lär inte ta bort hans sexuella läggning och dragning till barn.

Andra metoder måste till.

Det här är en sådan enligt kriminalvården. Citat: "– Han har en minimerande inställning till allvaret av sexuellt våld och en närmast tvångsmässig fixering vid brottsoffren och deras moder, den tidigare sambon. Han har ett beteende som indikerar attityder som förminskar allvaret av sexuellt våld och han har en påtagligt bristande uppfattning om sitt behov av förändring, "

"I bedömningen fick mannen höga poäng på PCL-R-skalan. Dessa är faktorer som enligt modern forskning indikerar en förhöjd risk för återfall i allvarlig sexualbrottslighet inom en överskådlig framtid."

Det är en riktig galning.

https://stoppapressarna.se/svenskt/centertoppen-lever-med-domd-pedofil
Citera
2020-11-27, 16:33
Medlem
Är det nån som sitter på domen?
Eller FUP?
Jonas Almqvist, glömmer aldrig ett ansikte.
Ser jag dig nångång ska jag slå sönder varenda ben, tand och ögonhåla i ansiktet på dig med en hammare
Citera
2020-11-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Eftersom sexbrott mot barn - dvs pedofili - att man tänder sexuellt på ett barn...

Är obotbart.

Det bör finnas en massa forskning gjord på återfallsfrekvens för pedofildömda. Jag har hört någonstans att återfallsfrekvensen är ganska låg. Ska inte svära på det dock. Beror säkert på en massa olika faktorer.
Citera
2020-11-27, 16:34
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Är det nån som sitter på domen?
Eller FUP?
Jonas Almqvist, glömmer aldrig ett ansikte.
Ser jag dig nångång ska jag slå sönder varenda ben, tand och ögonhåla i ansiktet på dig med en hammare

Hoppas att du inte torskar då. För då får du nog längre straff än vad han fick.
Citera
2020-11-27, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Uppenbart att han visste detta från början.

Vilken normal människa skulle acceptera att den man lever med är pedofil? Helt stört.

Ska bli intressant att följa detta.

Hur kan vi veta om det var Fredrik eller Ursula?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1a8kg/det-var-inte-jag--det-var-ursula
Citera
2020-11-27, 16:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag vet inte om det är min naivitet och det faktum att jag tyckte Federley lät som en förhållandevis hygglig karl, i alla fall i början av sin politiska karriär, som spelar mig ytterligare ett spratt men om man på något sätt ska försöka se det ur hans perspektiv undrar jag om det inte även finns ett litet stänk av naivitet och vanlig omdömeslöshet i Federleys personlighet.

Det är möjligt att han är naiv men det är i sådana fall bara på det personliga och sexuella planet, för han är en makt-människa och en karriärist. Man får inte hans position om man är naiv. Omdömeslös är han definitivt.
Citera
2020-11-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Kanske är det som du säger.

Jag tycker ändå en fråga är: ska det verkligen vara så att en person måste vara oberörbar för umgänge och relationer efter att ha avtjänat ett fängelsestraff?
Ja, om brottet just handlar om ”umgänge och relationer” är det högst rimligt. Påbjudet skulle jag säga. Mannen i fråga har varit besatt av två plastbarn i en relation han har haft. Dem har han begått upprepade övergrepp mot. FF har själv en dotter. Det enda vettiga i ett sådant sammanhang är förstås för FF att avstå från en relation med en sådan brottsling/pedofil. Utom i Godhetsknarkarsverige, förstås. Där är alla fina och goda igen så fort en dom är avtjänad. Jeez...
Citera
2020-11-27, 16:39
Medlem
Här finns domen för den som vill läsa om horungen

https://www.docdroid.net/ukE9fF3/linkopings-tr-b-211-14-dom-2014-07-02-pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hur kan vi veta om det var Fredrik eller Ursula?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1a8kg/det-var-inte-jag--det-var-ursula

Kan varit Ursula som bjöd in honom och Fredrick som fick skulden.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Nån som vet om FF gjorde något uttalande om sossarna 'pedofilbroschyr' som riktade sig till nyanälnda invandrare som hade gift sig med barn i hemlandet
Citera
2020-11-27, 16:40
Medlem
Vilket prakt as...hoppas alla gör oros anmälningar hos den lokala socialtjänsten. Flickan kommer, och måste, omhändertas men risken är väl att han som riks-transvestit har frikort. Från SP:

Plötsligt utbränd och utarbetad:

"Jag har fallit i bitar och behöver samla ihop mig själv", skriver Fredrick Federley.

Konfronteras med fakta om att utbrändheten är fake:

"Det skrivs på vissa sajter nu att en person som tidigare stått mig nära är dömd för oerhört allvarliga brott. Det är tyvärr sant. De brott han har begått är rakt igenom fruktansvärda, obeskrivliga och helt oförlåtliga. Vi har nu gått skilda vägar"

Att försöka ljuga om att det var något han inte visste:

Granne
"Jag såg hans inlägg, det var formulerat som om att han precis fått reda på att hans sambo är pedofil. Sanningen är att mannen har bott i Björbo sedan i somras, och redan andra gången de träffades fick Federley reda på allting",

Vänner och bekanta
Fredrick Federley ska även ha berättat för vänner och bekanta om 42-åringen som flyttat in hos honom. – Han har varit så fräck att han sagt att sambon suttit inne och samtidigt erbjudit dem att läsa igenom domen, men då har de självfallet sagt ”nej tack”, det tycker jag visar på hur Federley manipulerar folk.

Innan han blev plötsligt utbränd
Flerbarnspappan är mycket upprörd, hans små barn har lekt i närheten av pedofilen.
– Det här är bullshit, Federley och hans sambo ringde runt i lördags när alla i Björbo fick reda på det och försökte försköna allt. Pedofilen sa till min granne ”jag har varit öppen med Fredrick, han har vetat om det här hela tiden”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in