Citat:
Ursprungligen postat av
Felstavaren
Rent allmänt kan man ju tycka att personer i Fredricks position borde använda sig av Lexbase eller liknande tjänster för att hålla lite koll på vilka de umgås med? Jag har svårt att tro att han inte är klok nog att kontrollera brottsregister och skuldhistorik innan han flyttar ihop med någon.
Hoppas Stoppa Pressarna trycker på i den här frågan. Det vore intressant om de pressar honom till en situation där han får börja hota med en förtalsanmälan, då blir det mycket strålkastarljus på det hela och svårare för honom att komma undan om han nu kände till detta det vill säga.
Jag tycker att det verkar lurt i alla fall.
Naturligtvis är (och bör) politiker på hans nivå måna om varumärket och att inte associeras med "fel värdegrund". Inte för att de bryr sig om andra människor utan för att de bryr sig om pengar, makt och sin egocentriska självbild.
Å andra sidan har han ju en dragning till kokain och bad boys. Det är en svår balansgång för en sociopat eller psykopat men det blir lättare om media alltid stryker medhårs och finns där för att trösta och förhindra "kränkningar". Sociopater och psykopater älskar att få spela offer.
Att ragga på mystiska främlingar eller ha sex på offentlig plats är en grej man gör i gay-världen. Jämför med han SVT-bögen som runkade ner inventarierna och filmade folk på gym. Då rusade en massa gaylords och faghags till hans försvar och sa "att sådär gör bögar som inte vill ha villa och Volvo, ni får leva med det".
Det är kanske så att Ursula inte ville kolla upp sin bad boy till en början för att göra det mer spännande och kuken ska ju ha sitt. Jag tror De Goda Krafterna™ får svårare att försvara någon som backat upp (både bildligt och bokstavligt) en dömd pedofil - speciellt efter som han verkar känt till J*onas historia från början av förhållandet. Inte ens de mest snyftiga i gammelmedia kan försvara Ursula då.
Kul att skvallerbögarna på StoppaPressarna gör det jobb som gammelmedia borde tagit tag i.