2020-11-27, 12:23
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det går för snabbt i den tidslinjen. De måste ha lärt känna varandra tidigare i år, om inte redan när han satt i fängelse (de ger ju en massa slödder permissioner tidigt, där de kan ha träffats).

Jag vet inte - hans ex blev ihop med Alex Erwik i mars: https://stoppapressarna.se/svenskt/festfixaren-stal-toppolitikerns-pojkvan

Kan det vara så att han rusade in i ett förhållande för att visa att han minsann kan också? Att han sedan valt att ignorera att han suttit i fängelse för pedofili (!) kan ha att göra med att JL är en narcissistisk psykopat som mycket väl vet hur man manipulerar folk och stryker dom medhårs (lägg ovanpå det att Federley själv antagligen har narcissistiska drag). Fortfarande otroligt att man släpper in en sådan i sitt liv.
Citera
2020-11-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det måste rimligen vara så att Federley inte visste att mannen var dömd pedofil. Oavsett hur mycket Federley tände på en pedofil så kan han räkna ut att det måste gå åt helsike, så han hade hållit fingrarna och annat borta.

Den dömde pedofilen måste alltså ha maskat att han dömdes till åratal i fängelse. Det är väl 99% sannolikt att han kände till att Federley är känd, politiker, gay-förespråkare, och att denna combo inte skulle fungera medialt när uppgifterna kom ut.

Pedofilen är alltså att betrakta som fullständigt skrupelfri, totalt känslokall psykopat, som ens går till sängs med Federley.

Det är efter detta omöjligt att se Federleys nuna på TV och inte tänka på pedofilen. Bra grävt.

Han visste. Grannarna uppger det och säger att Jonas varit öppen med allt inför Fredrick. Det är klart att Daniel Nyhlén skulle kunna fabricera citat för att få klick (en kortsiktig och otroligt korkad strategi i så fall; vad jag vet är hans sida ingen fakenews-sida), det är möjligt att grannarna skulle kunna ljuga för att smutskasta Fredrick, men det mest sannolika - Ockhams rakkniv - är att de verkligen sagt det här och talar sanning. Fredrik flyttade ihop med en dömd pedofil och visste att personen var det. Han borde få frågor om det.
Citera
2020-11-27, 12:27
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Det går för snabbt i den tidslinjen. De måste ha lärt känna varandra tidigare i år, om inte redan när han satt i fängelse (de ger ju en massa slödder permissioner tidigt, där de kan ha träffats).
Varför då, om man får fråga?
Citera
2020-11-27, 12:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så länge man ingår i PK-akademiker klanen skyddas man alltid av andra klanmedlemmar
in i det sista.

Att dom kan identifiera sig med varandra och ha en känsla av "han är en av oss" väger alltid tyngst.

Sen har han väl dragit in så mycket pengar redan att han rimligen bör kunna klara sig ganska bra helt på egen hand om det mot all förmodan skulle bli aktuellt.

Eller har han kanske något saftigt avtal att han efter tiden i Bryssel blir försörjd fram till att han tar ett annat jobb?

Dom ändrade väl det där nu men politiker som varit aktiva länge i Sverige har väl haft en garantilön dom kunnat leva livet ut på om dom velat, om jag förstått saken rätt?

Jag vet tyvärr inte i detalj hur olika avtal för etablerade politiker ser ut, jag skulle förmodligen få hjärtinfarkt om jag forskade i saken.

Det enda jag vet är att jag aldrig hört talas om någon politiker, vare sig till höger eller vänster, som efter att de nått en viss nivå blivit utblottade och fattiga efter avslutad karriär.

Tror inte heller att sekundärpedofilen Fredrik Federley kommer att dö utfattig.

Etablissemanget tar hand om de egna, alltid.
Citera
2020-11-27, 12:30
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Plötsligt kommer denna debattartikel från Annie Lööf i annan belysning.

Citat:
Polisens nedprioritering av sexbrott mot barn är en skam

Om jag räknar rätt (rätta mig om jag har fel!) publicerades den dagen innan Stoppapressarna hade sin första artikel om Federleys sambo. Tänk vilken tur Lööf hade med tajmingen.

Eller ville Lööf stämma i bäcken i detta fall där rättegång snart inleds, och så råkade hon slå två flugor i en smäll: (FB) C politiker misstänkts för att ha köpt sex av barn 2018, åtal september 2020

https://www.expressen.se/debatt/polisens-nedprioritering-av-sexbrott-mot-barn-ar-en-skam/
Citera
2020-11-27, 12:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Rent allmänt kan man ju tycka att personer i Fredricks position borde använda sig av Lexbase eller liknande tjänster för att hålla lite koll på vilka de umgås med? Jag har svårt att tro att han inte är klok nog att kontrollera brottsregister och skuldhistorik innan han flyttar ihop med någon.

Hoppas Stoppa Pressarna trycker på i den här frågan. Det vore intressant om de pressar honom till en situation där han får börja hota med en förtalsanmälan, då blir det mycket strålkastarljus på det hela och svårare för honom att komma undan om han nu kände till detta det vill säga.

Jag tycker att det verkar lurt i alla fall.

Naturligtvis är (och bör) politiker på hans nivå måna om varumärket och att inte associeras med "fel värdegrund". Inte för att de bryr sig om andra människor utan för att de bryr sig om pengar, makt och sin egocentriska självbild.

Å andra sidan har han ju en dragning till kokain och bad boys. Det är en svår balansgång för en sociopat eller psykopat men det blir lättare om media alltid stryker medhårs och finns där för att trösta och förhindra "kränkningar". Sociopater och psykopater älskar att få spela offer.

Att ragga på mystiska främlingar eller ha sex på offentlig plats är en grej man gör i gay-världen. Jämför med han SVT-bögen som runkade ner inventarierna och filmade folk på gym. Då rusade en massa gaylords och faghags till hans försvar och sa "att sådär gör bögar som inte vill ha villa och Volvo, ni får leva med det".

Det är kanske så att Ursula inte ville kolla upp sin bad boy till en början för att göra det mer spännande och kuken ska ju ha sitt. Jag tror De Goda Krafterna™ får svårare att försvara någon som backat upp (både bildligt och bokstavligt) en dömd pedofil - speciellt efter som han verkar känt till J*onas historia från början av förhållandet. Inte ens de mest snyftiga i gammelmedia kan försvara Ursula då.

Kul att skvallerbögarna på StoppaPressarna gör det jobb som gammelmedia borde tagit tag i.
Citera
2020-11-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag vet inte - hans ex blev ihop med Alex Erwik i mars: https://stoppapressarna.se/svenskt/festfixaren-stal-toppolitikerns-pojkvan

Kan det vara så att han rusade in i ett förhållande för att visa att han minsann kan också? Att han sedan valt att ignorera att han suttit i fängelse för pedofili (!) kan ha att göra med att JL är en narcissistisk psykopat som mycket väl vet hur man manipulerar folk och stryker dom medhårs (lägg ovanpå det att Federley själv antagligen har narcissistiska drag). Fortfarande otroligt att man släpper in en sådan i sitt liv.

Jag tror att de har blivit ihop utifrån den grunden att de båda är pedofiler. Sedan kan det säkert förekomma manipulation därutöver från Jonas sida, och narcissism hos de båda. Oavsett vilket är det svårt att förstå hur Fredrick tänkte när han blev sambo med Jonas. Det är ju hur lätt som helst att göra en anonym Lexbase-slagning och sajter som Mrkoll och andra skriver ju om en person har en tidigare dom. Hur föreställer han sig att det här inte skulle ha kommit fram på det ena eller andra sättet?
Citera
2020-11-27, 12:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Han visste. Grannarna uppger det och säger att Jonas varit öppen med allt inför Fredrick. Det är klart att Daniel Nyhlén skulle kunna fabricera citat för att få klick (en kortsiktig och otroligt korkad strategi i så fall; vad jag vet är hans sida ingen fakenews-sida), det är möjligt att grannarna skulle kunna ljuga för att smutskasta Fredrick, men det mest sannolika - Ockhams rakkniv - är att de verkligen sagt det här och talar sanning. Fredrik flyttade ihop med en dömd pedofil och visste att personen var det. Han borde få frågor om det.
Om Annie Lööf kan leda det i bevis så får han naturligtvis omedelbart sparken. Finns ingen större beröringsskräck än pedofili.
Citera
2020-11-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Varför då, om man får fråga?

Behöver ju inte vara så, jag pratar bara om normalfallet. Vanligen flyttar man inte in hos någon efter att ha känt varandra i någon månad. Det är mer troligt att de känt varandra en längre tid än så. Sen vet jag inte ens var uppgiften kommer ifrån att de bara känt varandra sen i somras, om det är en trådsanning eller går tillbaka på något verkligt.
Citera
2020-11-27, 12:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Bara det är ju intressant - här har vi en person som identifierar sig som 2 personer.

Man låser in folk i slutna avdelningar som påstår detta - De som har har sett Mindhunter och hur mördare tänker och fungerar - de som gör profiler av seriemördare; upptäcker ofta att själva personen som begått mordet skyller på en inre person som är ansvarig.

Det intressanta är väl att Feder-gay bara tar fram Ursula när han blir påkommen med att ha gjort något dumt. Då skyller knullgubben på sitt alter ego; lite som små barn på tre år skyller på en låtsaskompis när godiset till fredagsmyset är uppätet. Ungefär den infantilt mentala nivån verkar han ligga på - det var kanske det som lockande J*nas?
Citera
2020-11-27, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kul att skvallerbögarna på StoppaPressarna gör det jobb som gammelmedia borde tagit tag i.
Ja, detta är väldigt intressant. Om det utbrutit någon sorts inbördeskrig i bögsverige så innebär det att kloaken snart kan öppnas på vid gavel.
Citera
2020-11-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han är nog gränslös i sin sexualitet, men att han just är med FF är inte för att han är bög eller tycker FF är attraktiv, det är bara för att komma åt hans dotter.

Jag vet inte om det är min naivitet och det faktum att jag tyckte Federley lät som en förhållandevis hygglig karl, i alla fall i början av sin politiska karriär, som spelar mig ytterligare ett spratt men om man på något sätt ska försöka se det ur hans perspektiv undrar jag om det inte även finns ett litet stänk av naivitet och vanlig omdömeslöshet i Federleys personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in