2020-11-27, 11:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej det påverkar hur ni ser på om fusk har skett eller inte. De som har förtroende för msm tror sig alla veta att bevisen inte räcker till. Där har vi problemet. Vad media ska göra med det, ja det är väl bra mycket bättre att göra INGENTING med det än att låtsas sig veta vad bevisen innehåller innan dom fått ta del av det. Men du tycker det är bra att media gissar baserat på hur dom vill att sanningen ska se ut förstår jag.
Nej jag tycker det är bra att media (eller någon annan, t.ex. presidenten) inte påstår att det har förkommit valfusk tills detta kan bevisas.
Är det konstigt i din värld?

"msm tror sig alla veta att bevisen inte räcker till"
Ja, tills motsatsen är bevisad så är det en sund inställning. Det som har presenterats hittills "räcker inte till"
2020-11-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag vet inte riktigt vad vi väntar på men något stort verkar det vara. Det enda jag vill se är bevis. Utan bevis blir det svårt att döma. Vad har hänt här? Vet inte.

Vi väntar på avslöjanden tycker jag. Utgår man från att det förekommit valfusk i stor skala med en massa personer inblandade så finns bevis. Det går inte att genomföra något sådant utan att lämna spår. Eftersom Trumpeten är president och har lojala på åtminstone vissa myndighetspositioner så utreds det för fullt nu.

Tystnad kan då antigen betyda att inget hittas; eller så arbetas det febrilt med att ta fram bevis som håller inför domstol. Vad är exempelvis sant när det gäller servrarna från Frankfurt? Är det påhittat eller faktiskt sant?

När kommer de första domstols reaktionerna på de stämningar som precis lämnats in?

Det är inte många dagar kvar i vilket fall. Bevisen måste verkligen presenteras offentligt snart. Jag kan inte tillräckligt om amerikansk politik för att säga att det är fullständigt orealistiskt att valdelagandet steg så kraftigt. Nej, det är bara att vänta...

Skall man vara lite positiv så kan man ju tro på en stor-konspiraton med ett tiotal anstiftare och några hundratal ansvariga ute på golvet bland röstningsmaskinerna. En sådan konspiration håller inte över tid men om det är det vi ser så faller den ju samman just nu. Det kan man tro på

Återstår bara att vänta och se
2020-11-27, 12:12
Medlem
Querners avatar
Citat:
Inlägg från den 8 november. Man undrar hur det går med det här? Det är ju i alla fall tre veckor sedan???

Vad som är mest tydligt i det här är att man inte tycks kunna samordna sig kring något. Det brukar vara ett tecken på att man ljuger, man babblar på om allting. Det är Kina, Venezuela, Serbien, Ukraina, Ryssland, Saudi och Kanada.

Men inte ett enda namn kan yttras.

Det är media, pollar, valarbetare, lastbilschaufförer, papperstryckare, nycklar, övervakningskameraförstörare, och bara - tystnad.

Det är maskinerna, algoritmerna, rådatan, och gud vet allt. Men bara - tystnad.

Det har framkommit mycket de senaste veckorna. Fler "glitchar" Linn wood droppar namn, likaså Powel. Mycket om Dominion har kommit fram i ljuset. Omöjlig statistik och valarbetare som inte förstår regelverk mm.
2020-11-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Vi väntar på avslöjanden tycker jag. Utgår man från att det förekommit valfusk i stor skala med en massa personer inblandade så finns bevis. Det går inte att genomföra något sådant utan att lämna spår. Eftersom Trumpeten är president och har lojala på åtminstone vissa myndighetspositioner så utreds det för fullt nu.

Tystnad kan då antigen betyda att inget hittas; eller så arbetas det febrilt med att ta fram bevis som håller inför domstol. Vad är exempelvis sant när det gäller servrarna från Frankfurt? Är det påhittat eller faktiskt sant?

När kommer de första domstols reaktionerna på de stämningar som precis lämnats in?

Det är inte många dagar kvar i vilket fall. Bevisen måste verkligen presenteras offentligt snart. Jag kan inte tillräckligt om amerikansk politik för att säga att det är fullständigt orealistiskt att valdelagandet steg så kraftigt. Nej, det är bara att vänta...

Skall man vara lite positiv så kan man ju tro på en stor-konspiraton med ett tiotal anstiftare och några hundratal ansvariga ute på golvet bland röstningsmaskinerna. En sådan konspiration håller inte över tid men om det är det vi ser så faller den ju samman just nu. Det kan man tro på

Återstår bara att vänta och se

Så är det, bara att vänta och se.

Synd att hela USA blir ännu mer splittrat som folk innan något bevis finns. En populär president som säger att han har vunnit när inget talar för det gör det ännu rörigare.
2020-11-27, 12:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja men absolut detta har du massvis av folk som gräver osv. Men sen kommer det ju inte publiceras i msm och så kommer ni säga att källan inte är pålitlig. Frågor på det?

Nej, inga frågor, men väl en invändning. Du gör ett konspirationsbaserat antagande. En grävande undersökning i icke-msm skulle absolut kunna välta hus. Men givetvis går journalisterna med scoop till större, kända medier än suspekta på nätet. Men skulle en Bob Wordsworth idag bli nobbad av msm har han alla möjligheter att nå fram via alternativmedia/ andra kanaler.
2020-11-27, 12:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Nja de blir snarare censurerade. Många youtube kanaler som stängts ner tex.

Så du ser inga andra kanaler idag för att sprida t.ex. ett stort avslöjande av en grävande journalist/ grävande journalister?
2020-11-27, 12:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag såg detta på nätet vilket resonerar med hur jag själv har tänkt genom tråden:

Citat:
A Reply: "30+ years attorney: an attorney, even a bad one, will not allege "fraud" lightly. Especially a very experienced and accomplished attorney like Sidney Powell. It is the "third rail" in a court of law. It's akin to "yelling fire in a crowded theater" unless you, yourself, are actually aflame. It's like being in a "life or death" situation where you HAVE to ask a woman if "she's pregnant". You still don't do it unless you can "see the baby's head 'crowning' ". If you plead any type of fraud, you KNOW you've "got the goods". Conversely, if you find yourself being sued for committing fraud, and you are INNOCENT, you hire the best "white shoe" defamation attorney in the Country, IF, your accuser has "deep pockets" or $$$$$$ as most state statutes will award you, a defendant who wins a fraud lawsuit brought against them, TREBLE (3xs) and even PUNITIVE damages AND attorney's costs and fees. So if Dominion Voting Systems or ANY of the number of companies mentioned in the lawsuits is/are INNOCENT, you HIRE the BEST attorneys and get in front of EVERY GD CAMERA in the World and PROCLAIM YOUR INNOCENCE. Conversely, the LAST thing you should do IF YOU ARE INNOCENT is exactly what DVS and pantifa psychopath, or worse, Eric Coomer is doing, i.e., running for the hills and hiding, deleting your social media footprint, including your most cherished LinkedIn account. That's equivalent to throwing your career away. In fact, there's not much more these soon to be felons (yes, engaging in voter fraud IS a felony) could do to BROADCAST THEIR GUILT than what they are currently doing.

Twitter har nu blockerat länkarna till Sidney Powells stämningsansökningar. Alltså inte till hennes site - defend the republic. Utan till de två pdf:er som offentliggör stämningsansökningarna. Försöker man tweeta dem så ser man ett meddelande om "potentially harmful links" (kan någon testa och bekräfta?).

För mig är det extremt märkligt. Stämningsansökningarna är inte fake news, harmful eller något annat. De må vara totalt felaktiga anklagelser men de ska ju i sådana fall exponeras, inte censureras.

Nästan alla är redan på de anklagades sida i media. Varför går de och gömmer sig!?
2020-11-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nej jag tycker det är bra att media (eller någon annan, t.ex. presidenten) inte påstår att det har förkommit valfusk tills detta kan bevisas.
Är det konstigt i din värld?

"msm tror sig alla veta att bevisen inte räcker till"
Ja, tills motsatsen är bevisad så är det en sund inställning. Det som har presenterats hittills "räcker inte till"
Dom har ju inte ens kommit till presenteringen av bevis så det är självklart att det hittils inte räcker till precis som att inget annat fall man öppnat räcker till innan man presenterat bevisen. Ingen nyhet liksom utan en självklarhet.

Själv har jag hellre kritiska ledare som vänder på varje sten för att hitta om fel begåtts än ledare som gör allt för att ingen transparans alls ska ges. Att en politiker inte får uttala sig som en politiker dvs snacka skit står jag 100% bakom men den världen är vi till och med långt ifrån här i Sverige men skillnaden för dig är att du ser detta hos Trump men missar det hos dom andra politikerna.

Skillnaden på Trumps situation är att han kanske redan tagit del av bevisen och vet vad som hänt och uttalar sig utifrån det. Att en president för USA sitter på mer info än dig verkar du ha svårt att ta in. Vi har ingen aning om hur starka indikationer eller bevis Trump tagit del av.
2020-11-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag såg detta på nätet vilket resonerar med hur jag själv har tänkt genom tråden:

Twitter har nu blockerat länkarna till Sidney Powells stämningsansökningar. Alltså inte till hennes site - defend the republic. Utan till de två pdf:er som offentliggör stämningsansökningarna. Försöker man tweeta dem så ser man ett meddelande om "potentially harmful links" (kan någon testa och bekräfta?).

För mig är det extremt märkligt. Stämningsansökningarna är inte fake news, harmful eller något annat. De må vara totalt felaktiga anklagelser men de ska ju i sådana fall exponeras, inte censureras.

Nästan alla är redan på de anklagades sida i media. Varför går de och gömmer sig!?
Ska bli kul att se hur folk i tråden rättfärdigar att Big Tech censurerar stämningsansökningar om det nu stämmer.
2020-11-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

Det kanske står något där som twitter kan bli åtalade för? Annars vete tusan ....
2020-11-27, 12:47
Medlem
Man behöver inte anlita dyra advokater och ställa framför sig kameror i tid och otid och bedyra sin oskuld när anklagelserna bara är trams och hittepå.

Det är som att NASA ska anlita dom bästa advokaterna därför att flat-earthers anklagar dom för bedrägeri.

Det Powell gjorde med sin "Kraken" var att dammsuga sociala medier på varenda konspirationsteori hon kunde hitta och trycka in dom i ett massivt jättedokument, med det enda egentliga egna tillägget att hon stavade fel på en massa ord och namn i processen.

Exempel på nivån på hennes beryktade "affidavit": En högeraktivist påstår sig ha infiltrerat ett "antifa-samtal" där Dominions Eric Coomer öppet säger att han fixat så att Trump inte kan vinna. När uppgiftslämnaren i fråga pressas på att lämna detaljer visar det sig att han varken har en inspelning av samtalet eller ens en transkription.

Tycker någon vettig människa att det räcker att diverse pro-Trump-aktivister påstår sig ha hört det ena eller andra? Oklart, men inga domare kommer köpa det.

Just nu genomför Trumpsidan en slags massiv överbelastning med rykten och påståenden i sociala medier, så att blotta volymen ska få folk att bäva.

Det är exakt så flat-earthers opererar - så fort dom får mothugg levererar dom en lista på 350 länkar och argument och så säger dom "LÄS IGENOM DET HÄR FÖRST!" och det är liksom klart där.
2020-11-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ja du har rätt. Vi har inte sett något bevis än. Tiden går, 25 dagar sen valet. När tror du det kommer? I morgon smäller det? Poff!

Jag vet inte riktigt vad vi väntar på men något stort verkar det vara. Det enda jag vill se är bevis. Utan bevis blir det svårt att döma. Vad har hänt här? Vet inte.

Jag tror det kommer gå fortare än de 3 år det tog demokraterna och FBI att presentera sina fabricerade och opålitliga bevis mot Trumpkampanjen. Men vi får se. Du får det nästan att låta som att 25 dagar är mycket i en legal process och det får mig att undra om du är helt dum i huvudet eller bara totalt inkompetent när det kommer till rättssystemet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in