2020-11-27, 10:56
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
hahah ja så är det nog. all msm har under 4 års tid kastat all skit de kunnat på Trump och vinklat allting till nånting negativt när man skrivit om han. Men nu helt plötsligt har MSM ändrat sig och lyckas man hitta något som hjälper Trumps cause ska man helt plötsligt bli promotad. När såg ni denna vänding i msm och att dom började arbeta opartiskt för jag har helt missat det.
Jag talar om enskilda journalister. Menar du att det inte finns några journalister alls som gillar Trump? Det tror nog jag att det gör, men framförallt finns det ju många journalister som gillar att gräva fram avslöjande fakta oavsett vem det tjänar. Alla är inte helt styrda av sina politiska sympatier.
2020-11-27, 10:57
Medlem
Den bisarra presskonferensen inatt var nog den punkt där Trump öppet ställde sig på QAnon-gängets sida och accepterade deras tugg.
2020-11-27, 10:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Absolut, det måste finnas tusentals människor som letar efter skopet som ska göra dem berömda och ge dem en position och ge en inkomst.

Jag har då inte sett någon media ha kontakt med någon som talar "inifrån" valfusket där tillvägagångssättet redovisas. Men visst kan det komma något sådant. Men hittills har de gjort det bra med att knipa ihop käften.

Massa människor vittnade igår om vad dom varit med om o vallokal bland annat. Sök på han guilianis senaste hearing.
2020-11-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag talar om enskilda journalister. Menar du att det inte finns några journalister alls som gillar Trump? Det tror nog jag att det gör, men framförallt finns det ju många journalister som gillar att gräva fram avslöjande fakta oavsett vem det tjänar. Alla är inte helt styrda av sina politiska sympatier.
Ja men absolut detta har du massvis av folk som gräver osv. Men sen kommer det ju inte publiceras i msm och så kommer ni säga att källan inte är pålitlig. Frågor på det?
2020-11-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Massa människor vittnade igår om vad dom varit med om o vallokal bland annat. Sök på han guilianis senaste hearing.

Okej. Är det denna du menar? https://www.youtube.com/watch?v=xqUrkIIK_3s&ab_channel=RudyW.Giuliani
2020-11-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Var ska de publicera sig menar du? Finns ju mängder av fristående journalister som publicerar sig i alternativa medier som avfärdas för att de publicerar sig i just alternativa medier.
2020-11-27, 11:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Absolut, det måste finnas tusentals människor som letar efter skopet som ska göra dem berömda och ge dem en position och ge en inkomst.

Jag har då inte sett någon media ha kontakt med någon som talar "inifrån" valfusket där tillvägagångssättet redovisas. Men visst kan det komma något sådant. Men hittills har de gjort det bra med att knipa ihop käften.
Det kan förstås ta tid att gräva fram och journalister är ju noggranna när det gäller verkliga skop.
Det är synd att bevisen gömmer sig så väl.
2020-11-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ja men absolut detta har du massvis av folk som gräver osv. Men sen kommer det ju inte publiceras i msm och så kommer ni säga att källan inte är pålitlig. Frågor på det?

Då är du med på det då att det inte finns några bevis. Eller i alla fall bevis som vi alla kan ta del av.
2020-11-27, 11:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Okej. Är det denna du menar? https://www.youtube.com/watch?v=xqUrkIIK_3s&ab_channel=RudyW.Giuliani

Nej här i denna

https://youtu.be/QJ2fTf-wVxQ

Många som sett tydliga tecken på valfusk eller åtminstone väldigt misstänksamma grejer
2020-11-27, 11:05
Medlem
styckets avatar
Citat:
Då är du med på det då att det inte finns några bevis. Eller i alla fall bevis som vi alla kan ta del av.

Det finns bevis på att tex döda människor röstat.

Att röstmaskinerna är lätta att hacka.

Att röstbrev fipplats bort också har jag för mej
2020-11-27, 11:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det kan tänkas att det är svårt att få publicerat i msm, ja. Men det finns ju faktiskt annan media också och är det verkliga bevis, så är det ju svårt att dölja i längden.
Sanningen kommer alltid fram, brukar jag säga. Men det kan tyvärr ta tid, ibland åratal.

Jag är inte den förste som klagar på opålitliga källor, det där fake news snacket som ni kör med är ju helt värdelöst. Man måste titta på fakta, fakta finns överallt, men lögner finns också överallt. Det gäller att ha vett att förstå skillnaden.
2020-11-27, 11:08
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Var ska de publicera sig menar du? Finns ju mängder av fristående journalister som publicerar sig i alternativa medier som avfärdas för att de publicerar sig i just alternativa medier.
Somliga avfärdar vissa källor, andra avfärdar all media.
Vi måste lära oss att analysera och värdera information oavsett var den kommer ifrån. Vi lever i en kaotisk informationsstorm, tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in