2020-11-27, 11:16
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Återigen du kommer med påhitt. Någon kanske har läckt. Över 200 affidavits du eller jag inte tagit del av. Du får visa hur du vet att detta inte innehåller någon som läckt uppgifter innan jag kan ta ditt snack på allvar. Är det kanske du och msm som är ansvariga över att värdesätta bevisen ni inte sett?
Kan du visa ett konkret exempel på bevisat valfusk som kan ändra resultatet av valet?
Det tydligaste/bästa vittnesmålet av de 200 som du hela tiden hänvisar till.
2020-11-27, 11:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Trump säger nu.

Citat:
For purposes of National Security, Section 230 must be immediately terminated!!!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1332175155104247808

Vad tycker ni?
2020-11-27, 11:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Hur man tolkar valfusk beror på vilken sida man hejar på eller hur, men man får inte glömma att självaste iden med elektorer är att de ska rösta på folkets kandidat vid misstanke om valfusk.
Finns inget tolkning i detta fakta är genom USA modernas historia har det inte förekommit ett systematisk valfusk ens.
Elektorerna ska rösta på den som vinner, och ska man rösta på folkets president så har ju även där Joe Biden vunnit och med än större marginal.

Vi vet reda att det är en möjlighet att trumpen nu kommer fuska med elektorerna, och uttalndet nyss beräftar att det är det man siktar på med sitt valfusk nu.

Och i själva valet så har man kommit fram till att inga bevis för systematisk valfusk.
Och sen ska Joe Biden starta upp en valfuskutredning direkt, och nått säger mig att svaret i den kommer ni trumpnissar ogilla starkt.
För den berättar troligtvis exakt samma sak som de tidigare, som där är inget systematiskt valfusk och majoriteten av enskilda begås av republikaner:
Det är den verklighet vi har, så ni ska låtsas istället vet vi redan nu.

Måste vara utschasade och diskutera saker som aldrig existerar och nästan alltid ha fel.

Min förutsägelse att man aldrig skulle presentera bevis var ingen högoddsare, utan troligtvis ett odds under 1.00 och jsut för det är så uppenbart.
Att jag alltid sjuka få så rätt var gång på såna här saker, man kan tro jag är ett unikum, men det är så genomskinligt så det är löjligt.

Även administrationen berättar det är det säkraste valet någonsin i USA, men har man en sjuklig narcissist vid rodret.
Ja, då blir det till att ljuga istället.

Finns det nu nya datum valfusk ska presenteras valfusk och sen flyttas igen?
För det är vad man hållit på med upp tills nu, med nästan allt, då vi fortfarande väntar på den fantastiska sjukvårdsreformen som skulle vara billigare, bättre och för alla, rysslansåtal osv...
2020-11-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Kan du visa ett konkret exempel på bevisat valfusk som kan ändra resultatet av valet?
Det tydligaste/bästa vittnesmålet av de 200 som du hela tiden hänvisar till.
Du får förklara hur du tolkar denna mening jag skrev som du nu svarat på "Över 200 affidavits du eller jag inte tagit del av." iom att du nu ber mig att sortera fram de bästa av dessa 200

Kan du posta de 10 affidavits du tycker mest visar på att detta bara är ett påhitt?
2020-11-27, 11:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du får förklara hur du tolkar denna mening jag skrev som du nu svarat på "Över 200 affidavits du eller jag inte tagit del av." iom att du nu ber mig att sortera fram de bästa av dessa 200

Kan du posta de 10 affidavits du tycker mest visar på att detta bara är ett påhitt?

Du skrev nyss
Citat:
Man har över 200 affidavits som vittnar om valfusk
Men du säger även att du inte vet vad som finns i dessa?

Hur vet du då att det är 200 som "vittnar om valfusk"?
2020-11-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Då är du med på det då att det inte finns några bevis. Eller i alla fall bevis som vi alla kan ta del av.
Vad spelar det för roll. Ska vi förkasta alla advokater som gör ett opening statement nu alltså? Eller gäller det bara när Trumps advokater gör det vi ska förkasta det? Ska vi säga till alla advokater som öppnar ett fall "DU HAR INTE PRESENTERAT BEVIS SÅ DU KAN TA DITT FALL OCH KÖRA UPP DET DÄR SOLEN INTE SKINER" eller ska vi säga "OK du har öppnat ett fall då får rättssystemet avgöra om din bevisning räcker för fällande dom, lycka till."
2020-11-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Du tycker att den där diskussionen är på samma nivå som ett utbrett valfusk eller watergate alltså?

Minst sagt anmärkningsvärt.
Du reagerar inte en sekund på att dom alla fick det fel. Våra underbara grävande journalister lyckade alla få det fel trots att det är ett 2 minuters klipp att titta på. En sak om nån fick det fel eller 4 stycken fick det fel trots att det var så enkelt att se att det var fel. Men att mer eller mindre alla gick runt och pratade skit om trump pga MSMs felaktiga rapportering så bör man kanske ställa sig frågan "hur fan gick det här till?" iom att du inte ställer dig denna fråga så ser du inte kopplingen mellan denna korruption och msm. Handlar inte om ifall det är värre eller inte än andra saker. Handlar om att dra upp till ytan hur msm systematiskt jobbar.
2020-11-27, 11:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump säger nu.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1332175155104247808

Vad tycker ni?

Att det är uppenbart att Trump kommer att försöka sig på någon sorts statskupp. Denne galning kommer inte att ge sig.

Jag såg denna "presskonferens":
https://www.youtube.com/watch?v=pg1J9k4tyAI

Fullständigt galet, mannen spritt språngande galen och helt utan hämningar. Vad som helst kan hända, sanna mina ord. För Trump spelar det ingen roll vilka lögner han spyr ut sig, han bestämmer vad som är sanningen, enligt Trump. Sitter och spyr ut sig "Joe Biden did not get 80 million votes, and I got much more than 74 million". Och "tens of thousands of invalid votes cast in <och räknar upp stat efter stat>".

Samtidigt, inte ett enda bevis och allt har granskats och det är enligt valmyndigheterna det säkraste och korrektaste valet i USAs historia!
2020-11-27, 11:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du reagerar inte en sekund på att dom alla fick det fel. Våra underbara grävande journalister lyckade alla få det fel trots att det är ett 2 minuters klipp att titta på. En sak om nån fick det fel eller 4 stycken fick det fel trots att det var så enkelt att se att det var fel. Men att mer eller mindre alla gick runt och pratade skit om trump pga MSMs felaktiga rapportering så bör man kanske ställa sig frågan "hur fan gick det här till?" iom att du inte ställer dig denna fråga så ser du inte kopplingen mellan denna korruption och msm. Handlar inte om ifall det är värre eller inte än andra saker. Handlar om att dra upp till ytan hur msm systematiskt jobbar.
Ja media är väldigt ofta väldigt vinklat.
Vad har det med ämnet att göra? Påverkar det om fusk har skett eller ej?
Även du säger ju att inga bevis på omfattande valfusk har visats. Så vad ska media göra med det?
2020-11-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I VECKAN SOM KOMMER ÄR FÖLJANDE PÅ GÅNG

- Team Trump preparerar för ett batteri av stämningar i ett flertal stater. Bla PA/MI/GA/AZ fler kommer följa.

- Stämningarna kommer lämnas in i både staternas men även federal domstol.

- Det finns redan nu en koordination mellan Team Trump och statliga Republikanska partiorganisationer, inom kort kommer huvudorganisationen ansluta sig till processerna.

- Just nu bör detta uppgå till totalt 84 elektors röster. Notera många av dem Bidens (switch)

DOM VART PÅKOMNA

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tycker det här funnits tecken på panik sedan Hunters dator hittades. Demokraterna hamnade på passagerar-stolen och kan nu bara följa händelseutvecklingen okulärt.
.

Inlägg från den 8 november. Man undrar hur det går med det här? Det är ju i alla fall tre veckor sedan???

Vad som är mest tydligt i det här är att man inte tycks kunna samordna sig kring något. Det brukar vara ett tecken på att man ljuger, man babblar på om allting. Det är Kina, Venezuela, Serbien, Ukraina, Ryssland, Saudi och Kanada.

Men inte ett enda namn kan yttras.

Det är media, pollar, valarbetare, lastbilschaufförer, papperstryckare, nycklar, övervakningskameraförstörare, och bara - tystnad.

Det är maskinerna, algoritmerna, rådatan, och gud vet allt. Men bara - tystnad.
2020-11-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja media är väldigt ofta väldigt vinklat.
Vad har det med ämnet att göra? Påverkar det om fusk har skett eller ej?
Även du säger ju att inga bevis på omfattande valfusk har visats. Så vad ska media göra med det?
Nej det påverkar hur ni ser på om fusk har skett eller inte. De som har förtroende för msm tror sig alla veta att bevisen inte räcker till. Där har vi problemet. Vad media ska göra med det, ja det är väl bra mycket bättre att göra INGENTING med det än att låtsas sig veta vad bevisen innehåller innan dom fått ta del av det. Men du tycker det är bra att media gissar baserat på hur dom vill att sanningen ska se ut förstår jag.
2020-11-27, 11:53
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll. Ska vi förkasta alla advokater som gör ett opening statement nu alltså? Eller gäller det bara när Trumps advokater gör det vi ska förkasta det? Ska vi säga till alla advokater som öppnar ett fall "DU HAR INTE PRESENTERAT BEVIS SÅ DU KAN TA DITT FALL OCH KÖRA UPP DET DÄR SOLEN INTE SKINER" eller ska vi säga "OK du har öppnat ett fall då får rättssystemet avgöra om din bevisning räcker för fällande dom, lycka till."

Ja du har rätt. Vi har inte sett något bevis än. Tiden går, 25 dagar sen valet. När tror du det kommer? I morgon smäller det? Poff!

Jag vet inte riktigt vad vi väntar på men något stort verkar det vara. Det enda jag vill se är bevis. Utan bevis blir det svårt att döma. Vad har hänt här? Vet inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in