2020-11-27, 07:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
spelar ingen roll om det är kommunister canterpartister eller Hugu Chavez..makt korrumperar,det enda dom flesta som kommer till makten vill,är att berika sig själva,,se bara på hur det är i sverige,niveamannen,ur socialdemokraten göran persson..hur mycket pengar som helst..

Politiker ska ha jobbat inom vanliga yrken ett bra tag,minst 15 år.så dom kan relatera till vanliga människors problem,det kan inte dagens broilers..dom går från skola till muf suf och vad det nu heter och blir indoktrinerade..sista politikern som hade ett normalt jobb var muraren i vänsterpartiet..vad han nu hette..alla andra är så kallade akademiker,och det funkar ju inte alls..tydligen,för alla är ju medlemmar i samma ryggdunkarklubb som nu försöker påstå att dom styr landet,och det går ju underbart bra..
Citera
2020-11-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
När gjordes den serien? Från februari i år och framåt? Var väl då peddon muckade och från fängelset och flyttade in hos FF? Ser att FF slutade twittra i februari.

Hoppas datorer mm kollas minst lika rigoröst som vid husransakan hos invandringskritiska pensionärer på fejjan.

Ser att vänsterradikalerna Ali Esbati och Ola Spännar skriver till FF:s försvar - typ att det är tråkigt att han "drabbats" - på twitter.
Detta är så jävla sjukt så de saknar motstycke

Ff är ganska uppsat i eu.

Detta är inget jämfört med vad en sd politiker har gjort.
Citera
2020-11-27, 07:42
Medlem
FF måste varit himlastormande kär och såg inte för att han inte ville se. Det är självklart för vem som helst att har man suttit 9 år för pedofilbrott är det inga småsaker, då rör det sig om en pedofili av det värre slaget och tydligen visste FF dessutom om det. Tyder på extremt dåligt omdöme och svaghet. Att FF dessutom har barn gör det bara än mer ofattbart. Varje förälder skyr pedofiler som pesten och att han valde att vara sambo med en säger en hel del om honom som person.
Senast redigerad av Laternan 2020-11-27 kl. 07:47.
Citera
2020-11-27, 07:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Faaast om du backtrackar det du svarade på så var det enda jag sa att pedofiler inte är korkade. Punkt. Jag hävdar inte att personerna är smartare än andra. Jag hävdar att de inte är korkade. Jag förstår inte riktigt vart du hittar min deffensiva pläddering.
Däremot så accelerar du disskusionen med konkretiserande om saker som ingen har ifrågasatt?

"Bara för att dom är "smarta"..." Ja, det är du rätt i. Jag håller med om det du säger, jag har inte hävdat motsatsen.
Det jag har sagt är att det är svårt att se pojkvännens fortsatta umgänge med opassande åldrar samtidigt som FF skulle vara medveten om det.
Det är illa nog att FF, med största sannolikhet, var medveten om pojkvännens historia. Att han sedan på något sätt skulle santionera ett fortsatt beteende eller tillochmed deltagit i det ser jag som föga otroligt på grund av de facto att det vore så urbotat korkat.

korkat och det är bara förnamnet..har herr federley någonsin haft ett normalt jobb?jag finner det otroligt,han har som varje politiker numera kommit fram igenom att vara socialt duktig..vilket inte är ett fel i sig..har ingen aning om hans yrkesbakgrund,gissar att han är en av dagens politiker broilers,vilket jag inte gillar alls,akademiska studier,noll koll på vanliga jobb,tror dom kan göra vad som helst(mona sahlin)och klara sig undan..och är sjukt överbetalda,på 60 talet låg polititiker lönerna ungefär på samma nivå som lärare,det gör dom definitivt inte idag..
Citera
2020-11-27, 07:44
Medlem
Citat:
Faaast om du backtrackar det du svarade på så var det enda jag sa att pedofiler inte är korkade. Punkt. Jag hävdar inte att personerna är smartare än andra. Jag hävdar att de inte är korkade. Jag förstår inte riktigt vart du hittar min deffensiva pläddering.
Däremot så accelerar du disskusionen med konkretiserande om saker som ingen har ifrågasatt?

"Bara för att dom är "smarta"..." Ja, det är du rätt i. Jag håller med om det du säger, jag har inte hävdat motsatsen.
Det jag har sagt är att det är svårt att se pojkvännens fortsatta umgänge med opassande åldrar samtidigt som FF skulle vara medveten om det.
Det är illa nog att FF, med största sannolikhet, var medveten om pojkvännens historia. Att han sedan på något sätt skulle santionera ett fortsatt beteende eller tillochmed deltagit i det ser jag som föga otroligt på grund av de facto att det vore så urbotat korkat.

Men driften är ju inte sammankopplad med intelligensen.
Du jämförde tidigare med missbrukare. Våra fängelser består huvudsakligen av återfallsförbrytare med missbruksproblematik. De vet hur det är att sitta inne - ändå begår de brott.
En pedofil som löper hög risk för återfall kan inte motstå frestelsen för att han är ”intelligent” - som du tycks tro..
Citera
2020-11-27, 07:48
Medlem
Citat:
Förmodligen inte.
Att en person är pedofiil betyder inte att personen delar IQ med en bestickslåda.

Scenario:
Dörrvakten står vid inträdet till krogen. Du vet att du är lite väl på arslet men du kanske kommer in ändå om du har tur.
Hur kommer du agera?
A. Sträcka på ryggen, försöka hålla vettiga konversationer och köra en stighelmer "jag är inte full, jag kan gå"
B. Spela ut ditt register i tomten är far till alla barn och agera som den fullaste människan du kan?

Resultatet kommer bli detsamma men jag har svårt att se människor ta val B aktivt.
Å hur fan kan du veta att en pedofil som begått så grova brott är rehabiliterad.?

Detta är så jävla äckligt med tanke på att ff har ett barn med!

Men å andra sidan så skrattar jag lite för mig själv med tanke på att de är Annie lööfs parti som drabbas igen av pedofiler.
Citera
2020-11-27, 07:50
Medlem
Brf skriver media att de är en närstående?

Det är väl ff älskling de handlar om?
Citera
2020-11-27, 07:54
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Detta är så jävla sjukt så de saknar motstycke

Ff är ganska uppsat i eu.

Detta är inget jämfört med vad en sd politiker har gjort.

Fast, lugn nu. Det är inte FF som är dömd pedofil. Däremot så är järnrörsmaffian dömda. Jämför situationerna.
Antingen så jagar och hotar du en person med tillhygge eller så går du över en moralisk gräns kring ditt umgänge med en dömd pedofil.
Jag håller med om att det är sjukt så det saknar motstycke. Skillnaden är att FF inte aktivt utsatt en eller flera personer. Det har _minst_ en sd poltiker gjort.

Citat:
korkat och det är bara förnamnet..har herr federley någonsin haft ett normalt jobb?jag finner det otroligt,han har som varje politiker numera kommit fram igenom att vara socialt duktig..vilket inte är ett fel i sig..har ingen aning om hans yrkesbakgrund,gissar att han är en av dagens politiker broilers,vilket jag inte gillar alls,akademiska studier,noll koll på vanliga jobb,tror dom kan göra vad som helst(mona sahlin)och klara sig undan..och är sjukt överbetalda,på 60 talet låg polititiker lönerna ungefär på samma nivå som lärare,det gör dom definitivt inte idag..

Problematiken kring poltiken i Sverige är att alla är karriärs politiker. Det är helt jävla bakvändt att vi röstar på ett parti och partiledare enligt vårt demokratiska tycke.
Sen är det upp till partiet att fördela ministerposterna, det är ett system som antidemokratiskt. Posterna lovas ut i förhand bakom lyckta dörrar för att få till en koalitionsregering.
Vi som medborgare måste bli bättre på att ministerrösta. Jag menar, alice bah (barnprogramledaren) blev kulturminister tackvare att man ville höja diversiteten i riksdagen. Vi har en utbildningsminister som knappt kan skriva sitt eget namn. En statsminister i dagsläget som är enligt de själva "en metallarbetare ifrån vishan". Snubben är en fackpamp i grunden och helt jävla retorisk tappad.
Antingen så inför vi teknokratism eller så decentraliserar vi allt och lägger allt i kommunstyre.
Citera
2020-11-27, 07:54
Medlem
thaimans avatar
Citat:
så nu ska han uppbringa en snuskigt hög sjukpenning från oss skattebetalare i all evighet istället,och det försvarar du?
Var i helvete fick du de ifrån?
Jag har alltid tyckt han varit en jävla fjant, och att skylla på "personliga skäl" är ju bara patetiskt.
Jag uttryckte mej väl inte tydligt nog för att du ska begripa. Förlåt
Citera
2020-11-27, 07:57
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Å hur fan kan du veta att en pedofil som begått så grova brott är rehabiliterad.?

Detta är så jävla äckligt med tanke på att ff har ett barn med!

Men å andra sidan så skrattar jag lite för mig själv med tanke på att de är Annie lööfs parti som drabbas igen av pedofiler.

Nu får du sitta i båten. Att lägga ord i mun är inte snyggt. Jag har aldrig påstått att han är rehabiliterad. Däremot så nämnde jag att det är mer troligt att han lärt sig dölja det hela på en helt annan nivå och att FF inte var medveten om det. Har svårt att se att han sprang runt på ängarna som någon brunstig könsmogen kulting och knulla alla under 18.
Citera
2020-11-27, 07:58
Medlem
[quote=Mrwomanizer|73746400]Fast, lugn nu. Det är inte FF som är dömd pedofil. Däremot så är järnrörsmaffian dömda. Jämför situationerna.
Antingen så jagar och hotar du en person med tillhygge eller så går du över en moralisk gräns kring ditt umgänge med en dömd pedofil.
Jag håller med om att det är sjukt så det saknar motstycke. Skillnaden är att FF inte aktivt utsatt en eller flera personer. Det har _minst_ en sd poltiker

Han hsr utsatt ett barn i hans närhet för en dömd pedofil.det är ganska sjukt och vi som har barn skulle aldrig utsätts våra barn att umgås med en dömd pedofil.!!!!
Citera
2020-11-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter

Framstår som att Federley levt med mannen fram tills åtminstone i helgen och att pedofilen så sent som i går varit på gården.

Men vad handlar i så fall påståendet om att FF en längre tid mått dåligt, om det var alldeles nyligen som uppbrottet mellan FF och pedofilen skedde.

Påståendet i artikeln att Federley skulle ha erbjudit folk att läsa domen framstår som märkligt, varför skulle han det? Som om det skulle förmildra saken om folk skulle få läsa om övergreppen?

Att vissa pedofiler själva förminskar sina dåd är inte ovanligt, eller att de till och med framställer det som att det var barnen som ville det och liknande. Men att någon annan skulle gå på sådan smörja framstår som mycket osannolikt.

Såvida inte FF tror att mannen är oskyldigt dömd och att domen skulle vissa på sådana märkligheter att folk skulle förstå att han var oskyldig. Men det är lika osannolikt.

Det finns ju mammor som försvarar den äkta mannen in i väggen o t o m väljer mannen framför de gemensamma barnen när de måste välja mellan peddon o ungarna.

Dessa mammor förminskar brottet, lägger skulden på barnen, tror hellre på mannen än barnen o framför allt inte vill förlora sin partner. Om samhället kräver att umgänget med peddon måste ta slut innan mamman får fortsatt vårdnad över barnen, då väljer dessa mammor umgänget med peddon.

Det är inte så ovanligt som du tycks tro/hävda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in