Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Ok. Det är här jag blir fundersam varför ingen annan ser LJ? Eller att SE meddelar att han ser den han tror är gärningsmannen?
Ja att ingen ser SE är ju det man vill se som märkligt och jag kan delvis hålla med.
Edit: Ingen annan ser LJ? Jo Lisbeth se LJ... Och fler borde ju ha sett LJ om det tittade in just då när han blickade ned mot Sveavägen... Förklaringen är väl att de flesta hade fokus på mordplatsen.
Samtidigt har ingen sett Bengt Palm heller...
Ersson och Israelsson och ev. någon av dessa hjälpte till med framstupa sidoläge nämns inte heller av någon.
(De har ju givetvis alibi av varandra)
Här är någon föreställning av att vi läser en bok där händelseförlopp beskriv kronologiskt och att alla detaljer är med.
Att SE för en stund tror att LJ skulle vara GM rimmar ju med att Lisbeth nämner den mörkblå täckjackan, men här har vi ju ingen aning och SE har inte utvecklat varför.
Gällande din fråga om skotten/skottet, så är jag även öppen för att det inte ens är ett skott han hör utan just är en avgassmäll. Men samtidigt så har vi ju stödet i att även andra upplevt ljudet från skotten "konstigt" som smällare...