Dagens avslut,
BULL DAX x20
Köp 1: 09:04
Köp 2: 09:06
Köp 3: 09:1x
Köp 4: 09:2x
Köp 5: 09:2x
Köp 6: 09:2x
Köp 7: 09:2x
Köp 8: 09:5x
Köp 9: 10:0x
Sälj: 14:4x
Vinst: +3.21%
-
BULL DAX x20
Köp: 14:5x
Sälj: 14:5x
Vinst: +0.46%
Pris ned till uppenbar support, pris skapar sedan högre gap när det 'hoppar' upp. Säljer av och väntar på att gap ska fyllas nedåt vilket också sker.
-
BULL DAX x20
Köp: 15:0x
Sälj: 15:2x
Vinst: +1.22%
Pris ned till support igen efter att gap fyllts, enkelt köp. Ligger kvar något längre då priset på 30 min gått ned och baktestat den breakout som skedde; dvs det finns viss uppsida även om tjurarna ser något svaga ut.
Säljer av när det gått upp och det är tydligt att momentum klingar av och tjurarna börjar se svaga ut.
-
BULL GULD x10
Köp: 16:3x
Sälj: 17:2x
Vinst: +0.31%
Guld har skapat högre lägsta på 30 min samtidigt som priset står nära en positiv trendlinje som skapats pga flertalet högre lägsta. Samtidigt kommer RSI på 5 min från vädligt låga nivåer (24) och MACD är på väg mot positivt kryss under nollan.
Positionen tar sig dock inte riktigt utan stöter hela tiden på motstånd. Säljer av vid motståndet uppåt till liten vinst.
-
BULL OMX x18
Köp: 16:5x
Sälj: 17:2x
Vinst: +0.66%
Noterar att OMX står väldigt lågt för dagen och att DAX haft säljrally. Målet blir att fånga den kortsiktiga rekylen. Denna kommer men dröjer något.
Positionen går upp till +1.2%, drar upp min stoploss (dvs stoppnivå) till +0.5%. Pris når tyvärr stoploss, väntar på ett tick upp och säljer av.
-
BULL DAX x20
Köp: 17:1x
Sälj: 17:1x
Vinst: +0.53%
Låg RSI + på väg mot MACD-kryss under nollan på 1 minut. Går upp på runt 1 minut, men priset gap:ar upp och dessa gap har en tendens att fyllas och dessutom skapa momentum vilket i detta fall blir åt fel håll. Säljer så fort jag ser motstånd.
---
Dryg marknad överlag idag. Svagt uppåt efter säljrally i början av dagen för alla EU-index, men sedan ryckigt värre. Det är först de två sista timmarna tjurarna återvänder från att ha tagit lunch i runt 5 timmar.
I princip seglivad konsolidering under hela dagen där de flesta sysslat med att sälja av på väldigt närliggande support och motstånd. En typ av mardröm för någon som mig som hela tiden söker vändning i trender.
Det är väldigt tydligt att få vill gå långa och få vågar gå korta på marknaden, man kan göra det men då på väldigt kort sikt och med väldigt snabb vinsttagning skulle man kunna säga.
--
Kvarvarande innehav (långa positioner) och dess utveckling,
Kod:
+-----------------+------------+
| Namn | Avkastning |
| MINI L OMX | +412.70% |
| MINI L Olja | +396.1% |
| MINI L Nasdaq | +226.6% |
| TURBO L SP500 | +210.2% |
| MINI L Millicom | +119.4% |
| MINI L Fabege | +100.9% |
| MINI L Telia | +49.2% |
Utveckling, portfölj 'Högrisk'/idiotportföljen:
1 månad: +57.87% (lägst: -30.2%)
6 månader: +80.65% (lägst: -19.9%)
Sedan start (16 mars): +195.87% (lägst: -31.72%)