2020-11-26, 17:28
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad tror ni om FFs fortsatta chanser inom politiken?
Klockren blivande partiledare !
Citera
2020-11-26, 17:28
Medlem
EnSomKans avatar
Sjukt hur ni här inne dömer Federley för vad någon annan har gjort. Hur fan ska man veta att nån är peddo? De är oftast bra på att dölja sånt. Federley har ingen skuld för någon annans brott era jävla idioter.
Citera
2020-11-26, 17:29
Medlem
Imnshos avatar
Tragiskt. En viktig centerpartistisk röst i det liberala EU-samarbetet tystnar. Federley har med stor oegennytta kämpat för Sverige och särskilt utsatta grupper samt den åsidosatta landsbygdsbefolkningen i Sverige.

Oj, vad ironisk jag kan vara.

Nej, de enda som kommer sakna Federley är den livaktiga bastuklubbsscenen i Bryssel. Belgiska småbarnsföräldrar drar en suck av lättnad.

Måste vara bittert för Ursula att bli av med det lukrativa "arbetet" i Bryssel, men jag tycker att den centerpartistiska cover-up-strategin hittills varit ganska lyckad. Det finns kanske en chans att han kan få nån reträttpost som styrelseledamot i RFSL eller dylikt. Såvida inte något snaskigt grävs fram av polis, alternativmedia eller privatspanare.
Citera
2020-11-26, 17:30
Medlem
JosefSs avatar
Pedofilen har bytt namn till Jon*s Lov* Em*nuel Al*qvist. * = a, e, a, m
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det hindrade ju honom inte från att rövköra Federlay, vilket gör honom till homosexuell oavsett om han tidigare förgripit sig på småtjejer.

Nej då är han bisexuell ifall han förgripit sig på flickor och på Federley.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Pedograbben kan vara en Runar-typ och kan ha duperat FF...
Rent av en Rudy Guiliani, och han har många som tror på honom.

Eller en Joe Biden! Finns många fula fiskar!
Citera
2020-11-26, 17:31
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Någon annan nämnde här i tråden att Fredrik visste om detta.

Jag har en vän som är nära bekant till honom. Jag ringde upp henne så fort jag läste om det och berättade vad jag hade läst. Hon förklarade det som att "pusselbitarna föll på plats".

Jag kan också bekräfta att Fredrik vetat om detta. Han ska ha varit väldigt försiktig med att låta Jonas träffa dottern och de lämnades aldrig ensamma utan FFs uppsyn. Fredrik har uppenbarligen varit rädd över att det här ska komma ut då han hållit relationen till Jonas hemlig till en början. FF har berättat för min vän att Jonas "är den finaste personen på jorden, omtänksam och snäll etc.".

Jag mår illa alltså. Hur naiva är medierna som skriver om det här? Det är en självklarhet att man vet om en så stor grej om sin partner. Har han aldrig googlat hans namn? Aldrig frågat var Jonas har jobbat? Aldrig undrat vad Jonas gjorde åren 2014-2020? Han blev ju dömd till 9 år, han måste alltså kommit ut ur fängelset och direkt blivit ihop med Fredrik.

Hur blev de ihop? Var träffades de? (Och hur fan tänkte FF här, men det vet väl ingen annan än han själv.)
Citera
2020-11-26, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Intressant tanke. Jag vet inte hur SÄPO eller säkerhetspolisen i EU arbetar. Om de kollar upp politikers partners. Någon som vet?
De kollar upp partners, däremot informerar de knappast en enskild politiker om vad de hittat om människor i dennes umgängeskrets.
Senast redigerad av micro113 2020-11-26 kl. 17:35.
Citera
2020-11-26, 17:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du har rätt. Så är det. Man vill ju inte riskera utpressning etc.

Pedofilen fick hela 9 år. Satt av 6 år. Så det är ett synnerligen grovt brott.

När SÄPO finner en sån uppgift, vad gör de då? Kontaktar partiet?

Det är det som är den springande punkten - hur mycket och till vilka har de yppat denna information? Då han haft barn under deras tid tillsammans så får man väl hoppas att ex. SÅPO meddelat FF detta. Iofs, blir det då än mer oförlåtligt att han upplåtit husrum och bajshålet åt denne pedofile kuf! För inte kan det väl vara så att de väljer att INTE meddela berörda parter? Att ex. SÄPO vetat om detta är jag säker på, frågan är då, som sagt, till vilka de yppat detta, om någon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Hur blev de ihop? Var träffades de? (Och hur fan tänkte FF här, men det vet väl ingen annan än han själv.)

Jag ska prata med henne och försöka luska ur mer information! Återkommer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Nej då är han bisexuell ifall han förgripit sig på flickor och på Federley.
Är det verkligen böglobbyns olika definitioner vi ska fokusera på här? Mannen har haft en bögrelation med en man och är således homosexuell, oavsett om han ibland kryddar sexlivet med småflickor.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Jag citerade ett inlägg där en användare drog paralleller mellan pedofili och homosexualitet och jag upplyste honom om att GM förgripit sig på flickor, givetvis kan han vara bisexuell men det är inte detsamma som homosexuell.

Då förstår jag. Men tämligen intressant med sexuella ramar i detta fall. Det viktigaste är att en pedofil som dömts till 9 år och suttit 6 år, varit sambo med en hög politiker som har en dotter.

FF måste ha vetat om att mannen var pedofil. Mannen kan inte ha varit ute länge ut fängelset. Han blev dömd 2014, dvs 6 år sen. Han kan ju ha suttit häktad ett tag som sedan räknas bort från domen. Men han har ju inte varit ute ut fängelset i flera år. Kan han ha släppts förra året? Svårt att dölja att man suttit fängslad så länge. I synnerhet när SÄPO har koll på politikerna och deras närstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in