2020-11-25, 00:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Absurd helt klart. Älskar absurdismen i hans musik och sketcher. Kan lätt misstas för ointelligent trams men det är gjort på ett sätt med känsla och timing.

Sitter och lyssnar igenom de mer rumsrena låtarna och tycker det är så fantastiska. Funderar nästan på att tatuera in ”när man drömmer sina drömmar” texten. Det är något av det bästa jag hört i hela mitt liv. Går du i tankar, människospillror, kramar min kudde, bara man e fantastisk. Allt!!! Så jävla bra. Särskilt kärlekslåtarna!

Har ni tips på fler osläppta kärlekslåtar med eddie så fyll gärna på. :-)

Du har helt rätt. Errol spelade in så många fina låtar, men de glöms ju bort tyvärr.
Citera
2020-11-26, 14:56
Medlem
LanthandelRecordss avatar
I förrgår fick man veta att Errols lillasyster Maritza har gått bort.
Citera
2020-11-29, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Så tragiskt. För ung för att dö nu. Kanske är hon i himlen med Eddie eller så är dem på planeten Chatka...
Citera
2020-11-29, 19:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det var en tråkig nyhet. Men nu får hon träffa sina bröder i himlen.
Citera
2020-11-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det var en tråkig nyhet. Men nu får hon träffa sina bröder i himlen.

Ja Errol och Jimmi. Blev faktiskt informerad om det via telefon. Jag hann träffa Maritza en gång, vilket var på Kärrasand 2017.
Jag tänkte lägga in en liten hälsning till henne i karaktärskrönikan om Börje Lundin då jag har förstått att hon växte upp med de gubbar som varit inspiration till Börje och Sven och Erik.

Någonstans är det ändå det rätta att göra.
Citera
2020-11-29, 23:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja Errol och Jimmi. Blev faktiskt informerad om det via telefon. Jag hann träffa Maritza en gång, vilket var på Kärrasand 2017.
Jag tänkte lägga in en liten hälsning till henne i karaktärskrönikan om Börje Lundin då jag har förstått att hon växte upp med de gubbar som varit inspiration till Börje och Sven och Erik.

Någonstans är det ändå det rätta att göra.

Ja, de hade ju en väldigt speciell uppväxt. Men kul att du fick träffa henne, har du träffat fler släktingar/vänner till Errol?
Citera
2020-11-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ja, de hade ju en väldigt speciell uppväxt. Men kul att du fick träffa henne, har du träffat fler släktingar/vänner till Errol?

Jan-Åke och Maritza hann jag träffa, sedan har jag träffat Linda, Erik och Leila. Peter Löfberg icke att förglömma.som jobbade ihop med Errol en hel del. Jag frågade Peter om den där saken på hans huvud lever och om han matar den, varav han frågade mig om Gittan hade fastnat på mitt ansikte när jag föddes. I och med att jag är en ganska skäggig typ.
Citera
2020-11-30, 16:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jan-Åke och Maritza hann jag träffa, sedan har jag träffat Linda, Erik och Leila. Peter Löfberg icke att förglömma.som jobbade ihop med Errol en hel del. Jag frågade Peter om den där saken på hans huvud lever och om han matar den, varav han frågade mig om Gittan hade fastnat på mitt ansikte när jag föddes. I och med att jag är en ganska skäggig typ.

Okej, du har träffat en del. Kul det där med Löfbergs frisyr.
Citera
2020-11-30, 16:30
Medlem
Citat:
Kul det där med Löfbergs frisyr.

Ja man undrar ju.
Förresten, nu är första karaktärskrönikan uppe, nästa kommer nu på fredag:
https://youtu.be/k4fHBzsEOJc
Citera
2020-11-30, 22:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Att få en sådan komplimang av Peter Löfberg är väl en liten fjäder i hatten på sitt eget sätt.

Citat:
Ja man undrar ju.
Förresten, nu är första karaktärskrönikan uppe, nästa kommer nu på fredag:
https://youtu.be/k4fHBzsEOJc

Skall bli intressant att se karaktärskrönikorna igen.
Det var ett tag sedan
Citera
2020-12-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Skall bli intressant att se karaktärskrönikorna igen.
Det var ett tag sedan

Ja ni kommer att få två helt NYA också. Den ene är om Evald Gryngång och den andra jobbar jag på nu. Den skall komma upp 22 januari är tanken.
Citera
2020-12-03, 23:10
Medlem
https://www.youtube.com/playlist?list=PLeOFo-DaxxNgSZXNX9YC-vepJOZiCa28s 5 nya karaktärskrönikor på väg! Sedan kommer 3 till och det är då såklart E. Hitler, Börje Lundin och instrumentalisterna. Mycket nöje!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in