2020-11-23, 15:56
Medlem
En sak är säkert!!

Hade inte grannen som var vän till familjen och som bodde i Sursta beklagat sig framför CÖ så hade offren idag levat. En sak som är spökligt, grannen sa tt hon hade varit ute och tagit bilder dör grävlingar hade grävt och det var på lördagen den 11 januari och hon säger att hon sedan ser Lars komma gående på grusstigen och hon pratar med honom och visar honom bilderna och han säger inte mycket men de har en konversation i någon minut. Det är bara det är bara det att Lars är ju redan död då eftersom han dog på morgonen. SÅ grannen är övertygad om att detta var den 11 januari efterson hennes dotter fyllde år. Sååå det var Lars ande hon såg alltså hans spöke,, Lars vandrade på stigen där han föddes och jag tror att han kommeralltid att synas i trakerna runt hans barndomshem.
Citera
2020-11-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta för irrelevant fråga, men framkommer det i något förhör varför CÖ döpt Lången till Hjärtat i mobilen?
Jag har inte tagit mig igenom alla "ingen kommentar"-förhör ännu.
Kände CÖ mer än vänskapskänslor för honom?

Hur som... Kan fortfarande inte smälta eller förstå hur fan dom tänkte när de kläckte dessa idiotiska idéer....
ja det framkommer att Victor har det namnet på hans tjej i telefonen och att CÖ hade det för att reta Victor. Ha var så avundsjuk på victor ska ni veta.
Citera
2020-11-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
En sak är säkert!!

Hade inte grannen som var vän till familjen och som bodde i Sursta beklagat sig framför CÖ så hade offren idag levat. En sak som är spökligt, grannen sa tt hon hade varit ute och tagit bilder dör grävlingar hade grävt och det var på lördagen den 11 januari och hon säger att hon sedan ser Lars komma gående på grusstigen och hon pratar med honom och visar honom bilderna och han säger inte mycket men de har en konversation i någon minut. Det är bara det är bara det att Lars är ju redan död då eftersom han dog på morgonen. SÅ grannen är övertygad om att detta var den 11 januari efterson hennes dotter fyllde år. Sååå det var Lars ande hon såg alltså hans spöke,, Lars vandrade på stigen där han föddes och jag tror att han kommeralltid att synas i trakerna runt hans barndomshem.

Tror som dig, det var nog tyvärr C. A .L' s snack som ledde fram till detta fruktansvärda brott! 😢
Citera
2020-11-24, 01:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, tack för svar..!
Gällande idéerna, så tänkte jag mer på idiotin att överföra pengar till eget konto osv.. Dom hade ju lika gärna kunnat lagt en lapp på köksbordet med sina kontaktuppgifter.

Känslan jag får är att CÖ är en feg jävel som skickar VK på diverse uppdrag för att minimera risken att åka dit själv. Känns ju som att han ändå hade någon form av plan för att hålla sig undan (tänker på googlingen om USA och utlämningsavtal osv..)??? Var det även därför han drog till Barcelona för att ha ett försprång utifall att...? Han satt ju på pengarna medan VK kammade noll, i princip..?

Aja.. vad vet jag...

CÖ säger själv att han insåg att det hela hade gått åt skogen och tog chansen att festa och leva livet i Barcelona.

Om inte kvinnan hade avslöjat att hon skulle spela tennis så kanske de klarat sig eller det hade blivit ännu fler offer om kompisarna dykt upp oannonserat.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-11-24 kl. 02:05.
Citera
2020-11-24, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chopperqueen
Tror som dig, det var nog tyvärr C. A .L' s snack som ledde fram till detta fruktansvärda brott! 😢

( C.A.L = C L )
Citera
2020-11-24, 19:45
Medlem
utan.att.stannas avatar
Intressant fall, har helt missat detta.
Har bläddrat en del i fupen, men undrar hur de åkte fast?
Citera
2020-11-24, 21:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Intressant fall, har helt missat detta.
Har bläddrat en del i fupen, men undrar hur de åkte fast?

CÖ hade ju skickat pengarna från offrens internetbank till CÖs egna konto.
Citera
2020-11-24, 22:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
CÖ hade ju skickat pengarna från offrens internetbank till CÖs egna konto.
Just det.
Överlag riktigt korkade men den enes missbruk kan väl kanske inte leda till något annat.
Citera
2020-11-25, 13:48
Medlem
jag hade nog inte talat om att jag skulle bli hämtad den morgonen. Suzanne skulle bli hämtad ca 0900
av tenniskamraten. Vad hade de gjort när det knackade på dörren?? Sedan så förstod jag att de inte hade några direkta vapen när de gick in i huset, hade det varit jag så hade jag försöka att ta mig ut samt slänga något stort ut genom fönstret så att kanske grannar reagerar. CÖ nämner i ett SMS till Victor något om att Lars gurglade och det förstår man vad det är.. när man blir halshuggen som Lars blev så får man ingen luft och det är det gurglet idioten pratar om.

Offren satt där tysta och snälla ... och vad fick de??
De blev torterade, slagna, kvävda , strypta och halshuggna.
Djävla idioter!!
Citera
2020-11-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
jag hade nog inte talat om att jag skulle bli hämtad den morgonen. Suzanne skulle bli hämtad ca 0900
av tenniskamraten. Vad hade de gjort när det knackade på dörren?? Sedan så förstod jag att de inte hade några direkta vapen när de gick in i huset, hade det varit jag så hade jag försöka att ta mig ut samt slänga något stort ut genom fönstret så att kanske grannar reagerar. CÖ nämner i ett SMS till Victor något om att Lars gurglade och det förstår man vad det är.. när man blir halshuggen som Lars blev så får man ingen luft och det är det gurglet idioten pratar om.

Offren satt där tysta och snälla ... och vad fick de??
De blev torterade, slagna, kvävda , strypta och halshuggna.
Djävla idioter!!
Ja,, det här stämmer ju inte alls med CÖs berättelse i polisförhör et. Där säger han att Viktor skar L i halsen medan han själv var utanför huset. Men i SMS till Viktor skriver han att han hade sagt någonting till Lars medan han gurglade. Hur kan han prata med Lars om han inte var närvarande? Har ni tänkt på det? Har inte CÖ försagt sig då?
Skulle inte vilja vara åklagare när dom skyller på varann. Men jag tror att förhörsledarna har tänkt på det eftersom dom tog upp den här saken när Lars gurglade en gång extra i ett förhör med CÖ. Vad tänker ni andra om den här saken? Viktor skulle ju ha gått in först omaskerad och med ett vapen i byxlinningen enligt CÖ.
Att dom berättade om tennisen och att Suzanne skulle bli hämtad berodde väl på att dom trodde att dom skulle skrämma bort dom på en gång. Det hade ju kunnat fungerat men tyvärr inte den här gången.
Detta att grannen skulle ha pratat med Lars när han redan skulle ha varit död är väl konstigt. Vad säger ni?
Citera
2020-11-26, 07:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tillägger det kan även använt Signal, meddelanden raderas när de är lästa.
C erkänner i FUP att de sålt en del, köpt större kvantiteter. Han säger dock att det var ett tag sedan.
Bilaga 154 vad jag minns står det i. Där finns även bilder på hans hyrda förråd med en hink med narkotika, våg, zip påsar osv.

De sitter öppet och skriver om ett dubbelmord i whatsapp men skulle använt andra appar för droger?

Jag tror vågen m.m. är en ambition från CÖ att börja sälja kokain och att han köpt in en större mängd men att han sugit i sig allt själv istället och det är då hjärnan blivit helt trasig.
Citera
2020-11-26, 09:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
De sitter öppet och skriver om ett dubbelmord i whatsapp men skulle använt andra appar för droger?

Jag tror vågen m.m. är en ambition från CÖ att börja sälja kokain och att han köpt in en större mängd men att han sugit i sig allt själv istället och det är då hjärnan blivit helt trasig.

C har ju trott på whats up, som säger att de är en krypterad kommunikation, så är säkert. Vilket inte är fallet.

Signal var bara en idé. Kanske var de inte så smarta.

Tror de sålt lite, men de mesta säkert åt till C missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in