2020-11-26, 07:19
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Vad säger ni feminister, är det för lite hjälp till utsatta män?

Knappast. Om en man blir slagen av sin kvinna, så har han förtjänat det. Han har väl varit dålig i sängen, kanske snål med presenter, och slarvat med städningen.
Citera
2020-11-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Knappast. Om en man blir slagen av sin kvinna, så har han förtjänat det. Han har väl varit dålig i sängen, kanske snål med presenter, och slarvat med städningen.

nja,

när man tittar på det förövarna av det värsta relationsvåldet (dvs mord) så är kvinnorna i högre utsträckning psykiskt sjuka och arbetslösa än männen som mördar.
Citera
2020-11-26, 08:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det kan också vara ett upprop till dans.
Som du säger, kvinnor älskar när män vet vad de vill och kan ta för sig.

Pain is so close to pleasure, är en gammal sanning och hundra miljoner läsare av 50 Shades har inte fel.
Citera
2020-11-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
uhm... vad sägs om personen som skapade kvinohem/skydande boenden?

Erin Pizzey

Vart har jag skrivit att offer för våld är gärnginspersonen?

jag skrev att det är en förklaring till att mycket lite händer med trots enorma satsningar i tid och pengar,

att män och kvinnor utsätts för i princip samma utsträckning för våld i nära relationer är ju från brås undersökning,

Du skriver att de kvinnor som utsätts för våld, själva är våldsamma. Detta är att påstå att offer är gärningspersoner. Och detta får du faktiskt bevisa genom länk på källan.

Vad jag vet och känner till så blir offer för relationsmisshandel väldigt rädda (både män och kvinnor) och att de då skulle bli våldsamma låter helt befängt. Om de inte ens vågar säga visa saker/inte vågar göra vissa saker. SÅ nej, källa på ditt påstående, tack.
Citera
2020-11-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du skriver att de kvinnor som utsätts för våld, själva är våldsamma. Detta är att påstå att offer är gärningspersoner. Och detta får du faktiskt bevisa genom länk på källan.

Vad jag vet och känner till så blir offer för relationsmisshandel väldigt rädda (både män och kvinnor) och att de då skulle bli våldsamma låter helt befängt. Om de inte ens vågar säga visa saker/inte vågar göra vissa saker. SÅ nej, källa på ditt påstående, tack.

Ja många kvinnor som "utsätts för våld" är själva våldsamma, eller tänker du att det är så stor skillnad mellan våldsamma män och våldsamma kvinnor att den ena gruppen skiljer sig radikalt när det kommer till benägenhet att utsättas för våld (våldsamma människor drabbas av uppenbara skäl oftare av våld)

Det du vet och känner till om våld i nära relationer är i bästafall lögn, och i sämsta fall vanföreställningar (dvs fantasier du tror är verkliga)

Men lyssna inte på mig, lyssna på en expert.
https://www.youtube.com/watch?v=Jzb4T0RBQ1Y&ab_channel=CassieJaye
Citera
2020-11-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja många kvinnor som "utsätts för våld" är själva våldsamma, eller tänker du att det är så stor skillnad mellan våldsamma män och våldsamma kvinnor att den ena gruppen skiljer sig radikalt när det kommer till benägenhet att utsättas för våld (våldsamma människor drabbas av uppenbara skäl oftare av våld)

Det du vet och känner till om våld i nära relationer är i bästafall lögn, och i sämsta fall vanföreställningar (dvs fantasier du tror är verkliga)

Men lyssna inte på mig, lyssna på en expert.
https://www.youtube.com/watch?v=Jzb4T0RBQ1Y&ab_channel=CassieJaye

Du kanske bör se SVTs serie som handlar om riktiga fall av relationsvåld? Eller läsa på ordentligt om ämnet?

Jag menar att den som är offer för relationsvåld, är just det: offer. Du vill på något sätt försöka framställa offren som några våldsverkare själva och att det är därför de blir misshandlade av sina partners. Ohederligt av dig!

Om båda slåss med varandra, så är det en destruktiv relation, från båda håll. Men detta har inte ett skit att göra med när den ena slår och den andra är offer, vilket är det vanligaste scenariot i det vi kallar för "våld i nära relationer". Där är den ena förövare och den andra offer. Sedan kan givetvis både män och kvinnor vara förövare. Likaså kan både män och kvinnor vara offer. Men som sagt: när man nämner "våld i nära relationer" så är det en förövare och ett offer. Och offret är oftast väldigt rädd. Ingen slagskämpe precis...
Citera
2020-11-27, 00:59
Medlem
Citat:
Du kanske bör se SVTs serie som handlar om riktiga fall av relationsvåld? Eller läsa på ordentligt om ämnet?

Jag menar att den som är offer för relationsvåld, är just det: offer. Du vill på något sätt försöka framställa offren som några våldsverkare själva och att det är därför de blir misshandlade av sina partners. Ohederligt av dig!

Om båda slåss med varandra, så är det en destruktiv relation, från båda håll. Men detta har inte ett skit att göra med när den ena slår och den andra är offer, vilket är det vanligaste scenariot i det vi kallar för "våld i nära relationer". Där är den ena förövare och den andra offer. Sedan kan givetvis både män och kvinnor vara förövare. Likaså kan både män och kvinnor vara offer. Men som sagt: när man nämner "våld i nära relationer" så är det en förövare och ett offer. Och offret är oftast väldigt rädd. Ingen slagskämpe precis...

Att ena parten måste vara passiv är helt enkelt fel. Allt våld mellan närstående räknas som våld i nära relationer. Tex är våld mellan missbrukare extremt vanligt. Där är sällan ena parten passiv. Dock grips oftast bara mannen. Kodat massor av sådana fall.
Citera
2020-11-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Att ena parten måste vara passiv är helt enkelt fel. Allt våld mellan närstående räknas som våld i nära relationer. Tex är våld mellan missbrukare extremt vanligt. Där är sällan ena parten passiv. Dock grips oftast bara mannen. Kodat massor av sådana fall.

Men då vet du också att när den ena verkligen är en misshandlartyp, En person med makt och kontrollbehov över sin partner, så är dennes partner, dvs. offret mycket rädd. Och nu syftar jag inte på missbrukare.

Utan jag syftar på en man eller kvinna som är sjukligt svartsjuk och har makt och kontrollbehov över sin partner. Och som systematiskt bryter ner sin partner psykiskt och isolerar sin partner socialt, tills partnern är en hjärntvättad rädd spillra av sitt forna jag (normaliseringsprocessen). Sedan kommer det fysiska våldet in. Mer och mer. Och i vissa fall slutar det med dödligt våld. Inte sällan när offret väljer att lämna relationen. I dessa fall har jag mycket svårt att tro att offret skulle vara "våldsam". Offret vågar ju i regel ingenting till slut. Det vore mer troligt att offret i dessa fall gjorde en marsbestigning än tog till nävarna. Och det är väl i regel dessa offer som bor på skyddande boenden. Inte är det Bengt eller Berta som båda pucklar på varandra rätt friskt som kommer till skyddade boenden, så som slö tycks tro att det är.
Senast redigerad av TomatKungen 2020-11-27 kl. 01:16.
Citera
2020-11-27, 07:34
Medlem
[quote=TomatKungen|73744601]Du kanske bör se SVTs serie som handlar om riktiga fall av relationsvåld? Eller läsa på ordentligt om ämnet?

Om båda slåss med varandra, så är det en destruktiv relation, från båda håll. Men detta har inte ett skit att göra med när den ena slår och den andra är offer, vilket är det vanligaste scenariot i det vi kallar för "våld i nära relationer". Där är den ena förövare och den andra offer. Sedan kan givetvis både män och kvinnor vara förövare. Likaså kan både män och kvinnor vara offer. Men som sagt: när man nämner "våld i nära relationer" så är det en förövare och ett offer. Och offret är oftast väldigt rädd. Ingen slagskämpe precis...[/QUOTE

Grattis, du är en del av problemet, inte lösningen.
Citera
2020-11-27, 12:48
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Jag måste hålla med slö här, våld i nära relationer är just nu ett politiskt slagträ för att genomföra mer gynocentrism och feminismsektens budskap och med det fundamentala ställningstagande signallerar våra statliga myndigheter att de skiter i barn och män.

Det är BARA kvinnor som är skyddsvärda.
Citera
2020-11-27, 12:59
Medlem
Sammanboende män är oftare utsatta för våld i nära relationer än kvinnor. (och bögar är de minst våldsamma av alla konstellationer)

Se Brå, sid 52.
https://www.bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2014-05-09-brott-i-nara-relationer.html?fbclid=IwAR16Vx9qc5dKb3akiTft_21YH F4B0ItUNTTIYsF--gRJk5zd1WD 8VAOOJ4c
Citera
2020-11-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag måste hålla med slö här, våld i nära relationer är just nu ett politiskt slagträ för att genomföra mer gynocentrism och feminismsektens budskap och med det fundamentala ställningstagande signallerar våra statliga myndigheter att de skiter i barn och män.

Det är BARA kvinnor som är skyddsvärda.

Men det är väl bra att kvinnliga offer får hjälp och stöd? Eller tycker du att kvinnliga offer ska stå utan hjälp och stöd, bara för att manliga offer gör det?

Allra bäst vore det såklart om alla offer, män, kvinnor och barn får hjälp och stöd. Så bör det naturligtvis vara.

Finns förmodligen gott om offer som aldrig kommer till myndigheternas kännedom. Jag vet några som aldrig har sökt hjälp eller stöd. Både manliga offer och kvinnliga offer.

Sedan vet jag kvinnor som har blivit oerhört misshandlade som har behövt söka hjälp och stöd för att tex. överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in