Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Vi kanske har olika internet men när jag kollar på BRÅ:s hemsida så står det precis det jag citerade nyss, …
Konstig sak att hävda att drygt hälften av våldet utförs av män om man, som du hävdar, hävdar att 95% av partnervåldet utförs av män... kan det vara så att du typ... har fel i frågan och att BRÅ inte hävdar att 95% av våldet utförs av män?
Galen tanke... men lek med den...
Jösses! Du är verkligen desperat, när du måste tramsa så här för att hävda dig och kunna inbilla dig att du vet bäst. Jag har inte hävdat annat än det följande:
Det jag pekat på är att BRÅ:s tidigare statistik om partnervåldets könsfördelning var den officiella rörande anmälningar, som uppgav att 95% av anmälningarna gjordes av kvinnor, vilket av feminister som ville tro att "det är män som slår" togs som intäkt för att också 95% av partnervåldet per se utövades av män.
Nu på senare år kan inte BRÅ längre hålla fast vid den lögnen och hjälpa feministerna att förvara den genom att underlåta att titta närmare på saken, utan har under trycket av
etablerade internationell forskning i frågan (som jag känt till över tio år och refererat) tvingats börja skriva sanningen om saken, nämligen att kvinnor misshandlar lika mycket i nära relationer – något som för femton år sedan hånades lika intensivt som du nu hånar mina hänvisningar till
etablerad internationell forskning.
Så det skulle vara bra om du nu tog till dig
etablerad internationell forskning om partnervåldet istället för att desperat hålla fast vid BRÅ:s missvisande siffror som vore de givna av gud själv och de enda sanna.
Så här säger
etablerad internationell forskning om fördelningen på könen av skadorna som uppkommer vid partnervåld. Håll dig till dem istället för BRÅ:s missvisande som speglar verkligheten sämre.
Citat:
Men were more likely (d = .15) to inflict an injury, and overall, 62% of those injured by a partner were women.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10989615/
Eftersom du verkar vara så förvirrad och desperat, måste jag fråga:
Före 2005, när den enda svenska statistik som fanns rörande könsfördelningen av partnervåldet (per se) var BRÅ:s, som var erhållen med undermålig metod, nämligen att bara anmälningar och inte våldsincidenter räknades, var det då så att:
– Partnervåldet i verkligheten var fördelat med 95% på män som förövare (som BRÅ:s statistik gav sken av)?
– Det var sant (!) att män utövade 95% av partnervåldet, som feminister höll fast vid (och som BRÅ:s officiella statistik tycktes bekräfta)?
– Den etablerade internationella forskningen som visade jämn könsfördelning var "tagna ur röven" och "bara vad jag ansåg", på det sätt du nu hävdar om den etablerade internationella forskning jag hänvisar till?
2005 kom alltså studien av Peter Gill och Carita Remahl, som publicerades i DN och visade att partnervåldet var fördelat jämnt på könen, vilket då varit känt genom etablerad internationell forskning sedan årtionden, men förtiget i Sverige, och gick stick i stäv med BRÅ:s statstik över könsfördelningen som erhållits med undermålig metod och var gravt missvisande.
Sparad DN-artikel:
https://www.yakida.se/dn.html
Din användning av härskartekniker för att hävda dig kommer inte att åldras väl. Bara ett tips.