2020-11-15, 01:42
Medlem
Hej

Jag tänkte ställa en fråga och undrar om det finns någon som kan hjälpa mig få svar på den.

Jag har en skuld hos kronofogden, och en betalningsanmärkning.
Jag har ständigt delgivare som söker mig.

Jag vill inte betala skulden.

Jag har ca 100 000 kr, som jag vill forex trejda med, och undrar därför om kronofogden eller andra tillsynsmyndigheter kan lägga beslag på mina pengar, alltså göra en utmätning?

Jag vet inte om valutahandel klassas som något som kronan kan bli sugen på.
Citera
2020-11-15, 12:07
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Hej

Jag tänkte ställa en fråga och undrar om det finns någon som kan hjälpa mig få svar på den.

Jag har en skuld hos kronofogden, och en betalningsanmärkning.
Jag har ständigt delgivare som söker mig.

Jag vill inte betala skulden.

Jag har ca 100 000 kr, som jag vill forex trejda med, och undrar därför om kronofogden eller andra tillsynsmyndigheter kan lägga beslag på mina pengar, alltså göra en utmätning?

Jag vet inte om valutahandel klassas som något som kronan kan bli sugen på.

Kapitalet som du trejdar med vill de naturligtvis utmäta.
Citera
2020-11-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Har någon erfarenhet utav https://skuldsanera.info/

Fick du bredbandsabonnemang trotts betalningsanmärkning. Tre hål i väggen skall upphöra 2021. Penny.se verkar skumt.
Citera
2020-11-20, 19:51
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Fick du bredbandsabonnemang trotts betalningsanmärkning. Tre hål i väggen skall upphöra 2021. Penny.se verkar skumt.

Mmm Tele2 är verkligen jätteskumt. Tacka vet jag Televerket.
Citera
2020-11-20, 23:58
Medlem
om man öppnar ett värdepappers konto i usa, och börjar handla med finansiella tillgångar.

kan kronofogden utmäta mitt konto?

vad händer om jag öppnar ett värdepappers konto i bahamas? eller annat offshore konto?

det jag undrar är hur långt kronofogdens arm sträcker sig?

jag befinner mig i sverige idag.

moral predikare undanbedes.
Citera
2020-11-23, 20:43
Medlem
Hej,

Fråga 1. När man ansöker om skuldsanering, kollar kronofogden transaktioner och vad pengarna gått till?

Fråga 2. Kan man få skuldsanering om man studerar?

Tacksam för svar.
Citera
2020-11-23, 23:57
Medlem
Citat:
om man öppnar ett värdepappers konto i usa, och börjar handla med finansiella tillgångar.

kan kronofogden utmäta mitt konto?

vad händer om jag öppnar ett värdepappers konto i bahamas? eller annat offshore konto?

det jag undrar är hur långt kronofogdens arm sträcker sig?

jag befinner mig i sverige idag.

moral predikare undanbedes.

verkligen ingen som kan svara på detta?
Citera
2020-12-05, 15:46
Medlem
Citat:
verkligen ingen som kan svara på detta?

Kronofogden kan bara göra saker i Sverige men kan be utländska myndigheter om hjälp med vissa typer av skulder
Citera
2020-12-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkm77
Jag har pågående skuldsanering, dock så förhandlade inte jag utan KF kom med ett beslut som jag fick godkänna eller inte. Beroende på hur länge du haft skulden, vad du gjort för att försöka minska den, om du har barn. Det e mycket som kan påverka men jag fick en återbetalningstid på 3 år och jag kommer att betala 31% av mina skulder undeg denna tid, resten kommer att strykas.

Får man fråga vad var anledningen till att de valde att du får betalningsplan minskade till 3 år ?

Jag ska ansöka om skuldsanering snart och önskar samma 3 år om den beviljas!

Jag och min fru har skulder på 1.4m sedan flera år
3 barn under 12 år
1 inkomst
Lånat mycket av familjen för att kunna fortsätta betala
Har ingen betalningsanmärkning så länge

Tack
Mvh
Citera
2020-12-06, 07:45
Medlem
Hej, jag har 3 barn och hade 1.2 miljoner i skulder. Hade haft ett extra arbete i 8 år så antar att de såg till antal barn och att jag hade gjort mycket för att försöka komma tillrätta med mina skulder. Barn är en stor orsak att de kan minska tiden för dig. Bara att hoppas. Själv har man 1 år kvar.

Lycka till
Citera
2020-12-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Kronofogden kan bara göra saker i Sverige men kan be utländska myndigheter om hjälp med vissa typer av skulder

tack lasse från gnesta
Citera
2020-12-06, 18:16
Medlem
Undrar om studiemelet jag får av CSN krockar med förbehållsbeloppet under löneutmätningen? Agerar alltså studiemedlet som förbehållsbelopp? Kan jag på något sätt ha ett extra jobb som ger mig 6k i samband med studiemedel utan att kronkalle drar in sina tassar på det?

Undrar även om jag skaffar ett heltidsjobb som ger mig 18k netto och ansöker om skuldsanering, hur mycket kommer de att ta av mig? Kan man komma överens om månatliga betalningar utan löneutmätning?

Kan jag begära skuldsanering medan jag studerar me CSN och har ett deltidsarbete?

Tack på förhand
Senast redigerad av GeMigMinaPengar 2020-12-06 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in