Citat:
Ursprungligen postat av
eson57
Skulden hos KF är 80.000kr..Så det blir ju betalt inom ett år med det nya avdraget på 9000/mån..Känns jättebra,men det som inte känns så bra är inkassoskulder som ibland lämnas till KF, blir avvisade för de är för gamla ..De förs tillbaka till inkasso och ev säljs vidare.Finns det ingen preskription? Hur gör jag? Ska jag skriva till inkasso och begära att de tas bort?
Hej igen alla som kämpar ! Jag var så glad,framtiden kändes ljus...men det varade inte så länge..
Jag närmar mig slutet på att betala mina skulder hos KF.De tar ju över 9000/mån. Nu har inkassobolagen vaknat.Jag har småskulder till apoteket,sjukhus osv,skulden var på några tusen sammalagt.Inkassobolagets krav som jag fått nu är på över 100.000 kr... räntan och deras avgifter är rena ockersiffrorna.Kan inte förstå att KF kan acceptera såna krav? Men de kanske inte alls bryr sig om sånt?
Jag tänkte ialla fall ringa inkassobolagen imorgon och förhandla. jag undrar då..de som fått skuldsanering ,hur mycket att skulden brukar de kunna efterskänka? Är det nån som har olika exempel av såna förhandlingar? Kan man förhandla bort räntor och avgifter? De borde ju vara intresserade att få en del av skulden eller??
Jag har hört om nån som bara betalade en liten del av skulden,resten efterskänktes.