2020-11-23, 05:13
Medlem
Her er en link om fluktrut

https://www.aftenposten.no/norge/i/RxM4wO/slik-kan-anne-elisabeth-hagen68-ha-blitt-bortfoert
Citera
2020-11-23, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Vet TH hva Facebook er? Han gir inntrykk av å ikke bruke det særlig aktivt om han har hørt om det. Både pga interesse og kunnskap...
Men det var nok ikke særlig lurt. Og et godt poeng. Jeg vet ikke om man blir varslet på noe måte om andre melder en inn i en gruppe? En burde jo det? De med FB vet sikkert. Vi har bare fått opplyst at hun ble meldt inn, og det har ikke stått noe om at hun eventuelt hadde meldt seg ut igjen.
Det kan faktisk ha vært utslagsgivende, at noen trodde de gjorde noe for å hjelpe da de uten Annes vitende meldte henne inn i den gruppen, og satte TH igang med å finne ut av hva hun drev med, om hun pratet, og med hvem.
Faen! nå fikk jeg vondt i magen! Dette var i mai, og planleggingen kunne spores tilbake til juli, eller var det juni?

Jeg tror at TH kan mye mer data en hva han gir inntrykk av. Han er forretningsmann.
Citera
2020-11-23, 05:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
For noe vås! Du vet jo ikke hva Stockholm syndrom er
Det er overgriperens offer (kidnappingsofferet, voldsofferet, gisselet), som kan få denne alvorlige lidelsen.

Jeg tilhører ingen gruppe, slik mange her tar seg retten til å påstå - "TT/Team Tom" blir jeg og noen andre her i tråden kalt, på samme.måten som SH og Hagen-barna.
Vi er satt i samme gruppe som personene med direkte relasjon til TH, bare fordi vi ikke tror ar TH er skyldig, eller ikke utelukker at han er uskyldig.
Ikke rart det går i surr...

"Å ikke utelukke at TH er uskyldig" og å gå aktivt inn for å så tvil om andres innlegg som peker på at TH er skyldig, er to forskjellige ting. Når man jobber aktivt for å så tvil om at TH er uskyldig, og at det er eneste grunnen til at man er med i forumet, så kan man kalles for å være en del av TT.

Jo, det kan kalles Stockholm-syndromet, selv om at man ikke er direkte berørt.
Citera
2020-11-23, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig i at det hadde vært interessant å finne ut av og at det bør være mulig å sammenligne skrift slik som du skrev.

Jeg prøvde å finne ut om man kan aldersbestemme blekket på et papir men jeg fant ikke noe, men jeg fant noe annet, om "Ny retskemisk metode skal afsløre alderen på blodspor og fingeraftryk". Se spoiler.
Edit: Jeg vet ikke om de separasjonspapirene ble skrevet ut på en skriver hjemme f.eks eller om de var trykket på papir og eventuelt ble tilsendt i posten eller hentet på et kontor. Mange skjema blir endret etter noen år. Jeg vet ikke om slike separasjons-skjema har blitt endret i årene mellom 2012 og 2018, men det går det jo an å finne ut.
tenk om det er skrevet på samme maskin som kidnappingsbrevet. Da har gm ikke bare brukt husets vaskebøtte.
Citera
2020-11-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja möjligheten finns där, jag har allvarligt funderat på stroke eller liknande...
Tenkte også på stroke senere. Eller bare en mann af få ord. Noen mennesker er bare ikke gode til å uttrykke seg.
Citera
2020-11-23, 08:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Vet TH hva Facebook er? Han gir inntrykk av å ikke bruke det særlig aktivt om han har hørt om det. Både pga interesse og kunnskap...
Men det var nok ikke særlig lurt. Og et godt poeng. Jeg vet ikke om man blir varslet på noe måte om andre melder en inn i en gruppe? En burde jo det? De med FB vet sikkert. Vi har bare fått opplyst at hun ble meldt inn, og det har ikke stått noe om at hun eventuelt hadde meldt seg ut igjen.
Det kan faktisk ha vært utslagsgivende, at noen trodde de gjorde noe for å hjelpe da de uten Annes vitende meldte henne inn i den gruppen, og satte TH igang med å finne ut av hva hun drev med, om hun pratet, og med hvem.
Faen! nå fikk jeg vondt i magen! Dette var i mai, og planleggingen kunne spores tilbake til juli, eller var det juni?
Her tror jeg du er inne på noe. Det går tydelig et skarpt skille mellom de AE har valgt å betro seg til, og de som ikke har fått vite noe av frykt for Tom.

Det kan være noen som har fått vite, i velmenende hensikt har røpet seg, enten til barna eller til Tom. Det kan ha skjedd som du skriver gjennom medlemsskap i facebook-gruppa eller annet.

Edit: Få trodde sikkert at de ikke kunne stole på hennes egne barn, men det at barna kategorisk nekter for at det var noe galt med ekteskapet, tilsier det motsatte.

Enten har ikke barna fått vite noe fordi hun var redd pga deres lojalitet til Tom, eller de fornekter og viser at de ikke støtter sin egen mor.

Tenk for et helvete stakkars AE levde i, hun visste hun ikke kunne stole på NOEN av sine nærmeste, med god grunn vet vi nå.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-23 kl. 08:57.
Citera
2020-11-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Her tror jeg du er inne på noe. Det går tydelig et skarpt skille mellom de AE har valgt å betro seg til, og de som ikke har fått vite noe av frykt for Tom.

Det kan være noen som har fått vite, i velmenende hensikt har røpet seg, enten til barna eller til Tom. Det kan ha skjedd som du skriver gjennom medlemsskap i facebook-gruppa eller annet.

Edit: Få trodde sikkert at de ikke kunne stole på hennes egne barn, men det at barna kategorisk nekter for at det var noe galt med ekteskapet, tilsier det motsatte.

Enten har ikke barna fått vite noe fordi hun var redd pga deres lojalitet til Tom, eller de fornekter og viser at de ikke støtter sin egen mor.

Tenk for et helvete stakkars AE levde i, hun visste hun ikke kunne stole på NOEN av sine nærmeste, med god grunn vet vi nå.
Nettopp. Det jeg ser, er at både barna og hennes mann motsier, nedvurderer og nedjusterer hennes fortvilelse. Hva slags mennesker er dette?
Citera
2020-11-23, 09:21
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Nettopp. Det jeg ser, er at både barna og hennes mann motsier, nedvurderer og nedjusterer hennes fortvilelse. Hva slags mennesker er dette?
Ja, å lese klageskrivet fra datteren er som om helvetets forport blir åpnet på gløtt.
Citera
2020-11-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ja, å lese klageskrivet fra datteren er som om helvetets forport blir åpnet på gløtt.
Den angivelige dato for skrivet er ikke verifiserert fordi det aldri ble sendt til adressaten, men pressen via bistandsadvokaten. Han har sikkert ikke sittet på det fra brevets datering. Jeg tror dermed ikke brevet var skrevet på det tidspunkt det er datert, men mye senere.
Citera
2020-11-23, 11:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Den angivelige dato for skrivet er ikke verifiserert fordi det aldri ble sendt til adressaten, men pressen via bistandsadvokaten. Han har sikkert ikke sittet på det fra brevets datering. Jeg tror dermed ikke brevet var skrevet på det tidspunkt det er datert, men mye senere.
Denne saken har vist en tannløs advokatforening, bistandsadvokater med flere hatter, ingen som våger å tale offerets sak, skammelig uetisk.

Advokaten som «godkjente» offentliggjøring av brevet, ville jeg aldri brukt selv. Hvilken planet var han på da han leste det og trodde det ville være til fordel for Tom og barna?
Citera
2020-11-23, 12:32
Medlem
Citat:
Denne saken har vist en tannløs advokatforening, bistandsadvokater med flere hatter, ingen som våger å tale offerets sak, skammelig uetisk.

Advokaten som «godkjente» offentliggjøring av brevet, ville jeg aldri brukt selv. Hvilken planet var han på da han leste det og trodde det ville være til fordel for Tom og barna?
Det samme tenker jeg. Det er ikke sendt men tiltenkt og så ble det publisert via pressen. Innholdet taler sitt eget språk. En ting er om det var et affektbrev, men ikke når det er lagret så lenge. Sammenholdt med senere uttalelser fra bistandsadvokaten forsterker det inntrykket av at barna føler seg forfulgt av politiet. Han oppfører seg som en forsvarsadvokat i allianse med sh. Hva er de redd for. Å bli viklet inn i saken? De oppfører seg som om de er siktet. Hva med mora. Noe er alvorlig galt et sted. Har de noe å skjule. Ny orderudsak?
Citera
2020-11-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det tar nok ikke lang tid før man begynner å mistenkelig gjøre dette vitnet. Man kan ikke over tid ensidig forholde seg til utvalgte vitneutsagn.
Enkelte skråsikre besserwissere, har skapt en utrolig stor fallhøyde.
Det kan faktisk hende man må revurdere sine "vanntette hypoteser".
Jeg er skeptisk til alle vitner i slike saker.

Det skjer alltid i profilerte uoppklarte drapssaker, folk mener seg å vite og kommer med veldig stygge påstander om involverte.
Vi ser det tydelig i denne tråden hvor bygdedyret stempler TH på groveste vis og tar stadig frem grøvre stempler, uten at de har fundament utenfor egen fantasi.

I tillegg så har du den kvinnelige kakle effekten.
Foreningens medlemmer kommer sammen etter at et medlem har blitt savnet i en profilert sak og tar frem alt som kan ha vært negativt.
Fantasier og veldig subjektive oppfatninger blir fasit fundamentert i at alle er enige.

Du har også den motsatte effekten, at de som kjenner TH og ser subjektivt på sitt gode forhold til TH og vil stille som karaktervitner uten at de egentlig vet hvordan ting står til.
De kan se vekk fra ting som er negative både bevisst og ubevisst.

I denne saken så ser jeg en annen mulighet, at AEH kan ha gått på B eller C preparater.
På bilder av henne ser vi at hun har blitt sliten de siste årene, hår og hud har forfalt og når det vitner forteller spriker så til de grader går mistankene mine i den retningen.
Hun veksler mellom solskinn og katastrofe noe som minner veldig om av og på medikamenter.

Lurer på om ikke hun har vært på nedtur i det foreningsmøtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in