2020-11-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Her har vi en interessant fra VGD.no, fra en som nettopp så intervjuet med TH og stusset litt over ordvalgene til TH...

NRK - Hva vil du si til de som har tatt Lisbeth?

TH - Si til dem? Nei det er jo at dem. Nei det er igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis a er i live, så er jo bønnen stor om å levere. Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo i hvertfall å fortelle hvor det kan være.

Det er noe spesielt, er det ikke?

Jo. Politifolkene som møtte TH på bensinstasjonen 31. oktober 2018 nevnte, at han virket forvirret, at han snakket i halve setninger, at han virket oppriktig bekymret.

Det er vanskelig å oppfatte hva den som snakker i halve setninger egentlig mener. Først må setningen fortolkes, og så må man helst få anledning til å spørre for å få rede på hva som var ment.

Jeg lurer på om han alltid snakket på denne måten. Og overlot til samtalepartneren å fortolke hva han egentlig mener.
Citera
2020-11-23, 00:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ikke meg du spør, men jeg får faktisk reelt inntrykk av at dette var foreningsarbeid som AE jobbet med, uten mannen sin. Får ikke du også det inntrykket?
«Da forsvinningen ble kjent, snakket noen bekjente av Anne-Elisabeth Hagen sammen. De bestemte seg for å gå til politiet.

Disse personene kjente Anne-Elisabeth Hagen gjennom foreningsarbeid.

Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer. Det får NRK opplyst.»

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

TV2 15.08.2020:
"SMS fra Anne-Elisa*beth er blant bevisene mot Tom Hagen.
Seks dager før hun forsvant, skrev Anne-Elisabeth Hagen en SMS til en venninne. Der uttrykker hun skuffelse over Tom Hagens manglende interesse for deres bryllupsdag. Selv sier Hagen at dagen ble markert med en hyggelig middag."

NRK:
NRK har snakket med en rekke personer i kretsen rundt Anne-Elisabeth og Tom Ha*gen. Der får NRK bekreftet at hun søkte om råd. Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten.
68-åringen skal også ha snakket om særeie i forbindelse med skilsmisse,*i forkant av at hun forsvant i oktober 2018, forteller personer i omgangskretsen."

NRK 20.11.2020 - Vitner kontaktet politiet:
- Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer.

En fellesnevner for det som skrives i media om AEH's kommunikasjon angående ekteskapsproblemer:

"seks dager før forsvinningen"

"i forkant av at hun forsvant"

"kort tid før forsvinningen"

Dette er uavhengig av om det var de samme personene eller ikke i de to artiklene.
Citera
2020-11-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Stockholmsyndromet kalles det, der man tar overgriperens parti.

https://no.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet
Ja, det er nok sannheten. Det var en meget spesiell sak, opprinnelig. Takk for realitetsorientering.👍
Citera
2020-11-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
TV2 15.08.2020:
"SMS fra Anne-Elisa*beth er blant bevisene mot Tom Hagen.
Seks dager før hun forsvant, skrev Anne-Elisabeth Hagen en SMS til en venninne. Der uttrykker hun skuffelse over Tom Hagens manglende interesse for deres bryllupsdag. Selv sier Hagen at dagen ble markert med en hyggelig middag."

NRK:
NRK har snakket med en rekke personer i kretsen rundt Anne-Elisabeth og Tom Ha*gen. Der får NRK bekreftet at hun søkte om råd. Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten.
68-åringen skal også ha snakket om særeie i forbindelse med skilsmisse,*i forkant av at hun forsvant i oktober 2018, forteller personer i omgangskretsen."

NRK 20.11.2020 - Vitner kontaktet politiet:
- Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer.

En fellesnevner for det som skrives i media om AEH's kommunikasjon angående ekteskapsproblemer:

"seks dager før forsvinningen"

"i forkant av at hun forsvant"

"kort tid før forsvinningen"

Dette er uavhengig av om det var de samme personene eller ikke i de to artiklene.
Du har nok en annen teori enn jeg😊 Går ut ifra at du mener hun advarte omgivelsene om at hun kom til å stikke av (edit: i form av å bli «kidnappet»). Jeg kunne ønske du hadde rett, men tror dessverre virkeligheten er en del mørkere enn som så.
Citera
2020-11-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Her har vi en interessant fra VGD.no, fra en som nettopp så intervjuet med TH og stusset litt over ordvalgene til TH...

NRK - Hva vil du si til de som har tatt Lisbeth?

TH - Si til dem? Nei det er jo at dem. Nei det er igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis a er i live, så er jo bønnen stor om å levere. Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo i hvertfall å fortelle hvor det kan være.

Det er noe spesielt, er det ikke?

Spesielt svar ja.

Første setning, Si til dem?, han gjentar halve spørsmålet for å vinne litt tid.

Nei det er jo at dem. I gang med å formulere et svar men stopper fordi han må omformulere.

Nei det er igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis a er i live, så er jo bønnen stor om å levere.

Jeg ville tolket dette omtrent slik ... at han anklager GM for at han nå er alene og savner Lisbeth hver dag. Hvis Lisbeth fremdeles lever må de slippe henne fri, la henne komme hjem igjen til han.

Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo i hvertfall å fortelle hvor det kan være.

Betyr omtrent at hvis hun ikke er i live, hvis hun er død, må GM i det minste fortelle hvor levningene kan finnes.

Språkforskere og psykologer kan sikkert si noe mer konkret om denne måten å snakke på.
Citera
2020-11-23, 00:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Du har nok en annen teori enn jeg😊 Går ut ifra at du mener hun advarte omgivelsene om at hun kom til å stikke av (edit: i form av å bli «kidnappet»). Jeg kunne ønske du hadde rett, men tror dessverre virkeligheten er en del mørkere enn som så.
Ja vi har sikkert alle våre hypoteser

Etter hva som står i media virker det som AEH kommuniserer ekteskapsproblemer til personer kun kort tid før forsvinningen.

Tenker det burde være en viktig detalj å ta med seg for alle hypoteser.

Men jeg mener det passer best inn i Gone Girl hypotesen. AEH ble lurt med på et plott mot TH av en GM
Citera
2020-11-23, 00:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Spesielt svar ja.

Første setning, Si til dem?, han gjentar halve spørsmålet for å vinne litt tid.

Nei det er jo at dem. I gang med å formulere et svar men stopper fordi han må omformulere.

Nei det er igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis a er i live, så er jo bønnen stor om å levere.

Jeg ville tolket dette omtrent slik ... at han anklager GM for at han nå er alene og savner Lisbeth hver dag. Hvis Lisbeth fremdeles lever må de slippe henne fri, la henne komme hjem igjen til han.

Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo i hvertfall å fortelle hvor det kan være.

Betyr omtrent at hvis hun ikke er i live, hvis hun er død, må GM i det minste fortelle hvor levningene kan finnes.

Språkforskere og psykologer kan sikkert si noe mer konkret om denne måten å snakke på.

pratar han så normalt är det inte konstigt att han anklagar bandspelaren för att förfalska vad han säger....
Citera
2020-11-23, 00:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja vi har sikkert alle våre hypoteser

Etter hva som står i media virker det som AEH kommuniserer ekteskapsproblemer til personer kun kort tid før forsvinningen.

Tenker det burde være en viktig detalj å ta med seg for alle hypoteser.

Men jeg mener det passer best inn i Gone Girl hypotesen. AEH ble lurt med på et plott mot TH av en GM

om hon skulle försvinna frivilligt är det konstigtare att använda kidnappningsplanen en det som är verkligheten här
Citera
2020-11-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
pratar han så normalt är det inte konstigt att han anklagar bandspelaren för att förfalska vad han säger....

Just presis.

Jeg tror denne måte å snakke på er et symptom på en psykisk skade eller en psykisk forstyrrelse.
Citera
2020-11-23, 00:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Just presis.

Jeg tror denne måte å snakke på er et symptom på en psykisk skade eller en psykisk forstyrrelse.

Ja möjligheten finns där, jag har allvarligt funderat på stroke eller liknande...
Citera
2020-11-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Noe av det morsomste jeg har lest på lenge😁
Citera
2020-11-23, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Stockholmsyndromet kalles det, der man tar overgriperens parti.

https://no.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet
For noe vås! Du vet jo ikke hva Stockholm syndrom er
Det er overgriperens offer (kidnappingsofferet, voldsofferet, gisselet), som kan få denne alvorlige lidelsen.

Jeg tilhører ingen gruppe, slik mange her tar seg retten til å påstå - "TT/Team Tom" blir jeg og noen andre her i tråden kalt, på samme.måten som SH og Hagen-barna.
Vi er satt i samme gruppe som personene med direkte relasjon til TH, bare fordi vi ikke tror ar TH er skyldig, eller ikke utelukker at han er uskyldig.
Ikke rart det går i surr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in