Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Vet inte om någon kommenterat det än, men är det inte slående att helgens resultat stämmer rätt dåligt överens med rapporter från träningssäsongen och rullskidlopp? Iofs stämmer Linns resultat i helgen och allianspolitik väldigt bra överens, men Maja har väl mest påståtts sett seg ut och Hagström ska ha tagit stora steg enligt rapporterna för att Maja sen är bättre än nånsin i premiären och Hagström som ifjol var piggast i sprinten nu inte alls såg lika pigg ut.
Lördagens topptrio Maja-Dyvik-Falk är ju definitivt inte de som det pratats mest positivt om.
Jag är lite orolig att Linn Svahns hemliga satsning på mer uthållighet har gjort henne mindre explosiv (såg seg ut i starterna i helgen)...
Tycker även att hon blivit smalare över stussen än tidigare (mer muskulös har ersatts med en mer senig kropp, precis den utvecklingen Ingvild Flugstad-Østberg gick igenom när hon satsade på mer uthållighet och blev sämre i sprint)...
Jag kanske bara inbillar mig, men, det är ju få skidlöpare som klarat att kombinera både hög klass i både sprint och i distans på damsidan, inte ens Stina klarade detta till 100% (Bjørgen & Kowalchuk var väl dom två senaste att göra detta riktigt bra, och kanske Heidi Weng & Nepryaeva)...