2020-10-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kärleksparet Frida och Poromaa vann.

Banan var nog inte den tuffaste men det ska ha blivit ganska uppåkt.

Det enda jag kunnat utläsa från bilder är att Ebba(14) gick i mål samtidigt som Falk(2). Startintervallet lär inte varit under 15 sek, så minst tre minuter mellan dessa i tid i så fall..

Lindström var med och körde igen.

Har nog sett samma filmsekvens som du på Ebba och Falk. Jag uppfattade dock det som att Ebba fortsatte när Falk gick i mål, alltså att Ebba då hade ett varv kvar.
Senast redigerad av oggson 2020-10-31 kl. 13:49.
Citera
2020-10-31, 13:46
Medlem
Citat:
Denna enda åkaren jag inte sett på bild eller hört om i text under dom här dagarna är Lundgren. Nån som sett henne?

Sen verkar inte Olsson varit med och tävlat(troligtvis inte sprinten heller) efter något problem i höstas. Skriver att hon kört intervaller för första gången på 11 veckor idag. Men åtminstone frisk nu vad det verkar.

Har inte sett någon bild på Lundgren från tävlingsdagarna. Hon skymtade dock förbi som hastigast i Burmans vlogg från någon av de första lägerdagarna. Vid 4:57.

https://www.youtube.com/watch?v=YAPW7e-ynpc&ab_channel=JensBurman

Vet inte om hennes handproblem har gått över.
Citera
2020-10-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Har nog sett samma filmsekvens som du på Ebba och Falk. Jag uppfattade dock det som att Ebba fortsatte när Falk gick i mål, alltså att Ebba då hade ett varv kvar.

Kan nog stämma med ett vanligt startintervall. Skönt för Falken
Citera
2020-10-31, 15:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Denna enda åkaren jag inte sett på bild eller hört om i text under dom här dagarna är Lundgren.

Har Calle anslutit? Skulle han inte det?
Citera
2020-10-31, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har Calle anslutit? Skulle han inte det?

Tror inte det. När övriga körde sprinttävling häromdagen körde han intervaller i Falun. Så han är frisk, men jag tror inte att han är i Vålådalen. Nu tar väl lägret slut också.
Citera
2020-10-31, 15:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Tror inte det. När övriga körde sprinttävling häromdagen körde han intervaller i Falun. Så han är frisk, men jag tror inte att han är i Vålådalen. Nu tar väl lägret slut också.

Stämmer, pressträff i Solna på måndag.
Citera
2020-10-31, 16:10
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Om man går efter avslutningen av förra säsongen kanske. Men om man följer hennes blogg så har hon haft rätt stora problem den sista tiden.

Vad handlar det om för problem för Dyvik?
Citera
2020-10-31, 16:27
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Har man kommit 1:a och 2:a i Förra säsongens Sprintcup eller vunnit samtliga teamsprintar senaste 2 säsongerna i både VM och världscupen så är man given i denna säsongs VM om man är i någorlunda normal form.
Därför ser jag Linn, Jonna och Maja som givna VM-deltagare.
I min värld är ingen given eftersom det finns rätt många som med rätt utveckling är en medaljkandidat. Låt oss säga att Hagström och Ribom radar upp finalplatser medan Jonna och Maja åker ut i semi i alla lopp. Finns ju lite risk att det blir som för Norge och OS i Sotji, där man först petade Hattestad som sen vann sista världscuptävlingen inför OS så man fick ändra uttagningen efter mycket vånda (man var tvungna att peta en åkare som vunnit i världscupen om man inte skulle peta Petter) och hur det gick i OS minns väl alla.
Citera
2020-10-31, 17:46
Medlem
FNLSs avatar
Att ā laget har förtur till Ruka och Lillehammer betyder inte at de kommer bli uttagna till vilket pris som helst
Citera
2020-10-31, 18:10
Medlem
Apropå distans, vem faller valet på bakom Frida, Ebba, Kalla, Emma och Moa på damsidan?
Citera
2020-10-31, 18:36
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Apropå distans, vem faller valet på bakom Frida, Ebba, Kalla, Emma och Moa på damsidan?

Det bör väl vara Sundling om man ser till fjolårssäsongen? Hon var 12:a i Ruka (K), 13:e x2 i Toblach (F)+(K Jakt), 9:a i Val di Fiemme (K Mst), samt 11:a i Falun (F Mst).
Citera
2020-10-31, 18:39
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Att ā laget har förtur till Ruka och Lillehammer betyder inte at de kommer bli uttagna till vilket pris som helst
Nej men är dom friska och inte helt ur form och dom själva vill åka så får dom det enl ktiterierna.
https://www.skidor.com/Grenar/langdakning/tavling/Uttagningskriterier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in