2020-11-23, 00:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
När har jag sagt att det är fake?

Tror han syftar på mig för att jag ifrågasatte

Men såg nu här att hon tydligen aldrig varit med i Trumps team så W/E
2020-11-23, 00:43
Medlem
Cenk Uygur, en av de största vänster-punditsarna i USA verkar väldigt nervös över att Trump håller på att stjäla valet i en statskupp:

https://twitter.com/cenkuygur/status/1330312741316292608

Citat:
DONALD TRUMP IS IN THE MIDDLE OF TRYING TO STEAL THIS ELECTION HE VERY, VERY CLEARLY LOST. HE IS ASKING STATE LEGISLATORS TO NOT AWARD THE ELECTORS OF THEIR STATES TO THE PERSON WHO WON. THIS IS A POLITICAL COUP. THIS IS WHAT DICTATORS DO. THIS IS HAPPENING RIGHT NOW IN AMERICA.

Det måste nog vara tidernas sämsta politiska kupp någonsin faktiskt. En statskupp där man öppnar rättsfall och ber om att få granska röster medan man följer statliga och federala rättsliga organisationers tillvägagångssätt. Vilken tyrann han är Trump!

Min teori till varför Cenk är så desperat är för att han nog har insider-info som om att Trump kommer ta hem det här. Han har ju intervjuat och snackat med och lärt känna i princip varenda kotte i Demokraterna under åren, så han borde ju rimligtvis ha kunnat få lugnande besked ifrån andra vid det här laget.
2020-11-23, 00:44
Medlem
happyhippoxs avatar
Lin Wood bekräftar att allt är okej och att Powel är kvar i matchen.

https://twitter.com/LLinWood/status/1330657858464206857?s=20
2020-11-23, 00:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Lin Wood bekräftar att allt är okej och att Powel är kvar i matchen.

https://twitter.com/LLinWood/status/1330657858464206857?s=20

Så med andra ord så kom vänstertomtarna här i tråden med skitsnack vad otippat
2020-11-23, 00:47
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Varför skulle dessa hundratusentals människor "som inte har full koll på lokalpolitiken" och "bara röstar i presidentvalet" enbart ha funnits i de swing states där man stoppade rösträkningen?
Som sagt: Det är en statistisk avvikelse som skriker valfusk för varenda en som har klarat av grundskolematematiken. Och jag är fullt på det klara med att det finns gott om människor som fick icke godkänt på statistiken.

Det har funnits gott om väljare i alla stater som bara röstar på en del av valsedeln. Men det är såklart så att folk vet att de bor i en swingstat, så de tar sig tiden att rösta även om det bara gäller presidentvalet. Om du bor i DC eller North Dakota finns det ju ingen poäng att rösta bara för president då det inte påverkar utfallet. I de staterna kan det till och med vara så att folk skiter i all fylla i president och bara röstar i de mer lokala valen.
2020-11-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Källa på att de har blivit beviljade den, tack. Men i och för sig är det mest en formalitet, recounten ska göras med scanners (inte bara manuellt) och tills vidare gäller det tidigare resultatet och GA:s certifiering av Biden som vinnare.
Står i artikeln. Det har tidigare framkommit att man har rätt till en maskinell/digital omräkning om en sådan begärs, och det har alltså nu gjorts. Alltså följer det att den redan på förhand blivit beviljad och kommer att ske.
2020-11-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
När har jag sagt att det är fake?

Det var allmänt menat.
2020-11-23, 00:49
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Inte för att jag har någon större respekt för henne, men...vilka är deras chanser att bevisa massivt valfusk *utan* Powell? - och med Giuliani i covid-karantän?

Jag tror att Qanon-Sidney åkte in i frysboxen när hon anklagade Brian Kemp för att han skulle ha tagit emot mutor från Dominion.
Citat:
Mr. Kemp and the secretary of state need to go with it, because they’re in on the Dominion scam with their last-minute purchase or award of a contract to Dominion of $100 million. The state bureau of investigation for Georgia ought to be looking into financial benefits received by Mr. Kemp and the secretary of state’s family about that time.”

She lasted less than a Scaramucci! SAD!

Så, om jag har förstått allt rätt nu så var Powell Kraken och nu nu är hon släppt? Varför vill man skylta med att man kommer att få sparken inom en snar framtid?

Trumpeten och hans gäng har fått leka i sandlådsn en sista gång. Nu har tunga Republikaner tröttnat på lekstugan och börjar ifrågasätta Trumpeten offentligt.
Citat:
Alaska Republican @lisamurkowski says the courts found the president’s legal claims “without merit” and its time to begin a “full and formal transition process.”

Citat:
We’re beginning to look like a banana republic,” Maryland Gov. Larry Hogan says on CNN about Trump seeking to overturn the election. “Frankly I’m embarrassed more people aren’t speaking up.”

Citat:
Former New Jersey governor Chris Christie (R), a prominent ally to Donald Trump, called the president’s legal team “a national embarrassment” and said it’s time to end their attempt to challenge the 2020 Election results

Jojo, "Elite Strike Team minsann
Senast redigerad av squeaky 2020-11-23 kl. 00:54.
2020-11-23, 00:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Det var allmänt menat.

Om det var allmänt menat undanber jag mig att du citerar mig när du kommer med allmänna påståenden som inte är specifikt riktade till mig.
2020-11-23, 00:53
Medlem
happyhippoxs avatar
En anledning till varför de släppte de där uttalandet är om hon nu i veckan går in hårt mot staten, då vill hon inte vara partibunden till republikanerna. Kan va så att många korrupta reps också stryker med.

Det är hon och advokaten Lin Wood som kör ihop, han är heller inte med i Team Trump
2020-11-23, 00:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag tror inte Bernie är med på vad som händer, men AOC har garanterat inget emot valfusk. Hon är em sån typisk falskt skenhelig demokrat. För att inte tala om Ihlan Omar som många påstår beställt och gett order om omfattande valfusk bland somalier.

Enligt uppgift till Powell så förlorade Sanders primärvalet 2016 till Clinton. Han fick information om att det fuskats men fick en säck pengar att köpa ett nytt flådigt hus för att hålla käften. Sanders är korrupt. Det är fanimej motbjudande!

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Absolut, ingen vet hur det kommer att sluta, men jag menar att exakt det vi ser är vad vi skulle se om de greppar alla halmstrå de kan för att så tvivel om valet och kanske få igenom en pyrrhus seger. Jag tror inte att vi hade sett samma tålamod från trumpgänget om det var Biden som hävdade valfusk.

När ni jagade Trump med russian hoax så sprang inte högern runt och brände ner städerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Hade jag varit Biden och haft rent mjöl i påsen så hade jag krävt omräkning av allt från början med oberoende observatörer.
Enda sättet att lugna ner folk, inte kul att tillträda som president när det återstår tvivel bland folket.
Tror att de allra flesta som röstat på Trump kommer släppa det om dom gör en transparent omräkning och kontroll.
Konstigt nog vill dom inte det?
Även om det kommer fram att det fuskats kommer vänsterslöddret ändå elda ner hela USA, så mycket kan vi väl ändå vara överens om?

Trump kommer garanterat sätta ut militär i städerna den här gången.

Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Lin Wood har ju tvärsäkert hävdat på Twitter att Joe Biden aldrig kommer att bli president i USA. Han har t.o.m. gått så långt som att säga att Biden kommer att hamna i fängelse. Jag är övertygad om att man inte säger så i den position Lin Wood är, utan att ha på fötterna. Även Gen. Flynn har sagt att Biden inte kommer bli president. Ska bli otroligt spännande att se vad de har.

Instämmer. Det är inga snorungar som uttalar sig utan män med anseende och fina karriärer bakom sig.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tror han syftar på mig för att jag ifrågasatte

Men såg nu här att hon tydligen aldrig varit med i Trumps team så W/E

Hm, någonting är definitivt i görningen. Hon var ju på presskonferensen och hon har ju mer eller mindre varit ansiktet utåt senaste 10 dagarna. Att de skulle ha släppt henne som en påse med dåliga tomater tror jag inte ett ögonblick på.

Jag kan se två scenarier. Antingen har hon/hennes familj utsatts för allvarliga mordhot/attentat eller så kommer man använda henne tex att leda FBI/CIA/eller liknande och därifrån styra ytterligare attacker för att rädda demokratin. Flynn har garanterat försett henne med enorma mängder explosiv information.
2020-11-23, 01:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag kan se två scenarier. Antingen har hon/hennes familj utsatts för allvarliga mordhot/attentat eller så kommer man använda henne tex att leda FBI/CIA/eller liknande och därifrån styra ytterligare attacker för att rädda demokratin. Flynn har garanterat försett henne med enorma mängder explosiv information.

Lin Wood har enligt tidigare inlägg bekräftat att både han och Powell är kvar i matchen. Jag gör också analysen att det har med att göra att hon kommer gå hårt mot staten och hon representerar "We the people" som hon själv sagt. Hon representerar inte presidenten. Det blir Guilliani som får rädda valet med att ifrågasätta och ogiltigförklara poströster, medan Powell och Wood räddar republiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in