2020-11-22, 23:03
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Vart hittade du det?
Finns på Youtube där det kommer från FOX News
https://www.youtube.com/watch?v=RQQMo0Gk5MI&t=492s
Ca 7min in i detta klipp så hör du han säga det som jag sagt!
2020-11-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Kan du förklara hur ett bevis för valfusk skulle se ut, om du nu anser att de inte har lagt upp några. Hur skulle ett bevis för valfusk se ut? Vad föreställer du dig? En video av människor som kastar några trump-röster i papperskorgen? En video där Biden erkänner att han har fuskat? Vad menar du med "bevis"?

I ett anfall av demens råkade ju Biden erkänna valfusket.

Detta är väl bevis på en nivå som även en vänsterbliven borde kunna acceptera?

https://youtu.be/MA8a2g6tTp0
2020-11-22, 23:04
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Du skrev många och några andra hävdar över 30 stycken. Det börjar bli löjligt när jag vet att det handlar om några stycken. Jag tror att ni blandar ihop ordet "petition" med "lawsuit".

Enligt Sidney Powell så kan vi förvänta oss något på tisdag. Det blir väl sent på kvällen i Sverige.
Har svårt att läsa ifatt allting så hoppas ni ursäktar mig men hörde Powell säga till Glenn Beck häromdagen att hon hoppas kunna gå till domstol i veckan som kommer men är inte säker på att det blir så. De har Thanksgiving-helg torsdag, hon hoppades de skulle hinna till fredag. De jobbar 20 timmar per dygn och det väller in vittnesmål. Det är så mycket att hon inte har hunnit titta på allt.

Det tjatas något otroligt om datum, 201120 skrivs om och om igen t ex av de som hänger här fast de menar att detta bara är konspirationsteorier och fejk alltihop. Om det har nämnts några datum så kommer de härifrån från de som har hört något någonstans. Det enda jag har hört om någon ungefärlig tidpunkt var från Giuliani, det handlade om PA och den lämnades också in då.

Kollar man t ex på de mål Wikipedia tar upp så ser man att många kommer från andra håll än från Trumpkampanjen. Man ser även att rätt många är daterade före valet, där har Trumpkanpanjen en del också, som mest verkar handla om ifrågasättande av mail-in-ballots. De Giuliani talar om som få är väl de ärenden de har lämnat in efter valet.

Går efter mig själv här när jag undrar varför man så förtvivlat skriver en massa, mest strunt, i en tråddiskussion om något som man menar är absoluta dumheter. Skulle jag själv aldrig slösa tid på. Så nej, en del är klart oroliga (handlar om politisk övertygelse, makt och pengar?) och vill uppenbart bara störa och röra till så mycket som möjligt.

Ordet är självklart fritt men jag förstår mig faktiskt inte på er som svarar dem som så tydligt inte lyssnar på vad som sägs i olika länkade videor eller läser något annat än msm.

Bra av er som ,kämpar på med att försöka förstå och håller igång tråden trots sabotageförsök.
2020-11-22, 23:06
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Vilket distrikt är det? Spännande.

Mike Pence
Se min tidigare post om det påhittade 350%-valdeltagandet här: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
2020-11-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Vilka vi? Jag står inte på någon sida, så din analys av det var ju inte så lyckad.

Kan vi nu hålla oss till vad det handlar om och svara på min fråga istället.

Är det inte bevis nog att över 30 domare och domstolar har slängt målen i papperskorgen? Eller ska du också påstå att alla domare förutom GOP nominerade SCOTUS domare är de enda som inte är korrupta?
Varför skulle det vara bevis att ett mål inte innehåller något av tyngd för att någon har ansett att ett annat mål inte gjorde det?
2020-11-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Detta blir mitt absolut sista inlägg i detta fullständigt meningslösa tjafs:

Det var ju min ursprungliga poäng innan du spårade ur - att det vore ett idiotiskt och extremt osannolikt sätt att fuska på. Först fuska med mjukvaran och sedan fylla på med de ”saknade” valsedlarna (och kasta bort de på Trump?). Rimligare vore ju då att räkna de falska från början (och kasta Trumps innan räkningen), eller hur? Och slippa en massa extra arbete och extra risk att bli upptäckt.

Finns ju ingen som helst anledning att fuska med mjukvaran om man ändå måste se till att antal valsedlar matchar det som mjukvaran kom fram till. Det räcker ju att fuska med bara valsedlarna, om man ska fuska. Maskinen kommer räkna en falsk valsedel lika mycket som en människa kommer räkna den. Vilket gör hela anklagelsen att maskinerna skulle vikta rösterna olika rent löjlig.

Men det står dig fritt att tro att det har hänt, såklart. Men det är uppenbart för alla med ett uns av förmåga till kritiskt tänkande att en eventuell fuskare knappast krånglat till det så extremt för sig själv helt i onödan.

Tack och hej.
Att lägga till en batch röster för att matcha med förändringar kan vara ett bra mycket enklare sätt att lägga till det här än att lägga till det en för en samt med observatörer osv. Du har helt misslyckats med att förklara den biten för du har fastnat i ditt huvud med att man inte skulle tjäna nånting på att lägga till en batch med röster istället för att lägga till dom den vanliga vägen.
2020-11-22, 23:12
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Se min tidigare post om det påhittade 350%-valdeltagandet här: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Det är det jag har svårt att förstå. Varför är alla bevis för fusk falska när det finns så många bevis. Det borde vara bättre att komma med riktiga bevis istället för att lägga falsk rök. Nu är ju Rudy chanslös i domstolen när domaren hånflinar redan innan han börjar. Konstig taktik.

Mike Pence.
2020-11-22, 23:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu igen, det skulel ju kommit i fredags 201120, och vi stod där med inget.
Så nytt datum nu, ska vi förutspå exakt samma sker igen och ingen valfuskbevis kommer?
Det som framkom i torsdags (inte i fredags, väl?) var ungefär det man kunde vänta sig, och ska man vara rättvis sa de faktiskt att det var motsvarande ett inledande anförande. Ett pressmeddelande i form av en konferens. Det sas en hel massa saker vid presskonferensen, men ingenting konkret. Inte så himla märkligt med tanke på att det spretar åt lite olika håll och kanter. Däremot lovade man att ta det man har till rätten så snart man kan, och det är då det börjar. Då får man presentera den bevisning man har.

Annars har du ju det stora rättsfallet för Georgia som ska presenteras i morgon eller på tisdag.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-22 kl. 23:18.
2020-11-22, 23:14
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det är det jag har svårt att förstå. Varför är alla bevis för fusk falska när det finns så många bevis. Det borde vara bättre att komma med riktiga bevis istället för att lägga falsk rök. Nu är ju Rudy chanslös i domstolen när domaren hånflinar redan innan han börjar. Konstig taktik.

Mike Pence.
Mer desperation och sedan så lägger man fram indicier att en domare ska nappa på det, men ingen nappar då dem ser hur dåligt bevisvärdet är!
2020-11-22, 23:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Det skulle såklart märkas på lokal nivå när de siffror en county rapporterar in inte stämmer överens med det som registrerats. Ni målar in er i ett hörn mer och mer.

Kontrollräkna siffrorna som snubben i youtubefilmen snackar om. Han har för det första kopierat upp samam rader flera gågne ri sitt dokument. Kolla "unique ID", för att få det att se ut som att flera stämmer överens antar jag? Lite oklart.

Han säger att han har en "ett till fem" ratio på Trumprösterna. kolla siffrorna 86 på Trump, 335 på Biden. 86*5 = 430 så, inte 1-5, utan snarare 1 på 3.895 för att vara exakt. Slår vi det på hans nästa rad där det är konstigt och som han säger stämmer exakt så har vi 36 röster på Trump, vilket borde bli 140 röster på Biden enligt den gamla ration men hans exempel där den magiska datorn räknat ut har 144 röster vilket ger en exakt ratio på 4. Är det konstigt att det blir så lika? Nej, för vi vet att Bidens fick in många röster bland poströsterna, så han ligger på 80% här, 90% där etc. Avrundar du den ration till ett heltal så får du ganska ofta 1/5, 1/4, 1/6.

Så hans matte stämmer inte, han byter tidsperspektiv han tittar på - letar efter en ratio som stämmer isch bland hur många olika precincts det nu finns som rapporterade in data i svinmånga småbatches - och han hävdar sig bevisa ett hack i ett system som de inte ens anvädner. Ni har bara inte orkat kontrollera något som han pumpat ut så nu fick jag göra det åt er.
Varför använder det svenska ordet för ratio när du anger allt annat på svenska.
2020-11-22, 23:36
Bannlyst
https://www.tableau.com/data-insights/us-election-2020

det ser ut som många stater bredvid varandra har inverterade resultat.
2020-11-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Varav 400 000 röstade på Trump. Tufft.
Såklart, annars är det väl ändå för uppenbart? Ger man Trump 400 tiden röster så har man ändå drygat ut sin egen ledning med 200. Du förstår väl ändå are det hade sett extremt konstigt ut om hela miljonen gått till Biden? 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in