2020-11-20, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tack för länken. Det här tyckte jag var intressant - undra varför man valde att inte dyka upp??

Felpost, får skylla på mitt klena förstånd.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=ami4y706qvU

Edit: Missade, de dök tydligen aldrig upp.
Senast redigerad av Passepartout 2020-11-20 kl. 17:23.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast Team Trump har ju förberett ledande frågor som är designade att ge dem de svar de vill ha och som de sedan kan använda i media snarare än i en rättegång.

Det var klokt av Dominion att inte ge dem den öppningen.
Har de hittat problem hos Dominion så bör detta tas upp i domstol.
Ur Dominions synvinkel har du rätt, men att ställa in sin medverkan kan också skada deras anseende. Är man tillräckligt enkelspårig väljer man att se det som ett bevis på att de har något att dölja. Själv är jag medveten om att det finns flera möjliga förklaringar till deras agerande, men jag får ändå lov att säga att jag reagerar på det allmänna hemlighetsmakeriet kring Dominion efter valet. Trakasserier, sa någon. Jag vet inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Dominion kan stämma skiten ur Team Trump efter detta dock. Särskilt om anklagelserna aldrig når en domstol. Då kan de stämma Team Trump för att ha skadat deras varumärke och företag med ogrundade anklagelser, and they will win.
Du har rätt även i detta, så det är ett spel med höga insatser Powell o.co. spelar. Man ska vara medveten om det och helst inte dummare än så. Man bör också ha i åtanke att Dominion kan ha allt annat än rent mjöl i påsen även om de skulle komma undan.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Problemet är att de redan hade accepterat mötet. De blev tillfrågade om de ville komma och prata och de sa ja. Att man sen skulle vägra att komma är inget som stärker förtroendet för dem precis.

Jag kan inte se det som ett problem. Troligen har de som tackat ja fått klara besked att "Det här sköter vi på ledningsnivå".

Jämförelsen är inte toppenbra, kanske, men det är ju litet som om arbetsförmedlingens IT-leverantör blir ombedd att komma upp på regeringskansliet för att "berätta litet om hur bristerna i deras system har givit sken att Europas bästa arbetsmarknadspolitik i stället är en av Europas sämsta?"...
2020-11-20, 17:18
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Mycket OT som är anmält.

Powell påstår att Chaves äger Dominion. Kan du länka till det beviset? Hon påstår även att Kubanerna äger det också. Snälla, har du en länk till det också? Sen äger Kineserna det också, samma visa här, snälla lilla vän, har du en länk till det?

Dra upp byxorna nu.

Nej, igen, hon har aldrig påstått att Chavez eller några kubaner äger Dominion. Eftersom det är du som hävdar detta, så är det din plikt att ta fram bevisbördan. Visa oss var/när hon har sagt detta.
2020-11-20, 17:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det kan inte fungera så, för vad gör man om Trump skulle leda med större marginal?
Tja, i de staterna vinner väl Trump? Det funkar väl i stater där diverse jättestäder röstar blått?
2020-11-20, 17:22
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Så det är ett spel med höga insatser Powell o.co. spelar. Man ska vara medveten om det och helst inte dummare än så. Man bör också ha i åtanke att Dominion kan ha allt annat än rent mjöl i påsen även om de skulle komma undan.

Precis. Så de (Powell/Guiliani) hade givetvis aldrig gjort dessa anklagelser om de inte var säkra på sin sak. De har bevis.
2020-11-20, 17:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Nej, igen, hon har aldrig påstått att Chavez eller några kubaner äger Dominion. Eftersom det är du som hävdar detta, så är det din plikt att ta fram bevisbördan. Visa oss var/när hon har sagt detta.
Haha, jag VISSTE att någon skulle misstolka och tro att Venezuela eller Kuba skulle ligga bakom fusket och/eller mjukvaran.

Serbien, däremot. Glöm inte det serbiska spåret.
2020-11-20, 17:23
Medlem
Citat:
Det fuskades sannolikt även 2016, dock såklart i Clintons favör. De hade dock inte räknat med att Trump skulle få så pass många röster som han fick.

Andra som även fuskats in är troligtvis Obama och George Bush. Det är dock för tidigt att säga nu.

Det har de ju inte alls gjort.

Så man kunde stoppa allt denna gången och sno röster mitt i valet, men inte förra gången?
2020-11-20, 17:27
Medlem
Emma18s avatar
Jag gjorde lite efterforskningar angående det här med 350% valdeltagande. Baserat på en affidavit som är grundet för detta så är siffran 350% från Benville Township i Minnesota: https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.gand.283580/gov.uscourts.gand.283580.7.1_2.pdf

Baserat på folkräkningen från 2010 hade Benville 86 invånare: https://www.census.gov/prod/cen2010/cph-2-25.pdf

Valresultatet från 2020 års presidentval visar att Trump fick 47 röster och Biden fick 16 röster:
https://electionresults.sos.state.mn.us/results/Index?ErsElectionId=136&CountyId=4&DistrictId=&Sce nario=Precincts&selectprecincts=1589974&show=Show+ Selected+Precincts

Totalt har vi alltså 63 röster på 86 invånare. Vi vet ju i och för sig inte hur många som har flyttat in/ut sen 2010. Vi vet heller inte hur många av dem som är vuxna, hur många som är medborgare eller hur många som blir diskvalificerade p.g.a. brott osv. Men vi kan i alla fall konstatera att det inte rör sig om några 350% utan att det snarare är helt fabricerat.
2020-11-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, jag VISSTE att någon skulle misstolka och tro att Venezuela eller Kuba skulle ligga bakom fusket och/eller mjukvaran.

Serbien, däremot. Glöm inte det serbiska spåret.

Misstolka? Har du ens hört på vad hon sa igår?
2020-11-20, 17:29
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Precis. Så de (Powell/Guiliani) hade givetvis aldrig gjort dessa anklagelser om de inte var säkra på sin sak. De har bevis.

Nej så är det inte. Folk säger en sak under ed, vittnen. De förmedlar vidare det för att det är bra för sin klient. Det är som en försvarsadvokat som försvarar sin klient helt enkelt.

Inte sagt att det de säger inte stämmer, men viktigt att komma ihåg att de jobbar trots allt för Trump.
2020-11-20, 17:29
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Men lilla vän, har du ens sett presskonferensen från igår? Hon säger ju det flertalet gånger. Är du döv också?

Jag har sett presskonferensen, ja. Kan du skicka time stamp? Alltså exakt var i videon ska jag kolla? Som sagt, jag har sett hela presskonferensen men hörde aldrig att hon sa det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in