2020-11-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad jag kan se är det SD:s privata nummer med sexorna på slutet som står på sidan.
Hur skulle inkommande samtal till hans privata telefon kunna kopplas till företaget?
Det är nog SD själv som har författat sidan för att ge sken av att han har ett arbete.

Om SD jobbade på Tyréns Infrakonsult AB 2003 så kan det vara gamla uppgifter som finns kvar.
Men jag har för mig att han bytte jobb och började på Tyréns för inte alltför många år sedan?
Någon som kommer ihåg när han började där?

Kommer bara ihåg att han blev nedgraderad från chef till en konstruerad tjänst hos tidigare arbetsgivaren där han sen slutade (hösten -15 ?) och efter det tog sig in i lokalerna på natten o åkte inlines samtidigt som han filmade. Klippet lade han ut på fejjan.
Kanske hade jobbat nåt år på Tyr*ns när mordet skedde?

Nu jobbar han nog inte alls, men om det kanske han berättar i nån logg? S har varit i flow och efterloggat ett gäng Finds. Jag orkar inte läsa, men klickade iaf på en logg vars namn klingade bekant eftersom jag minns att H hade tagit bort sin ursprungliga logg och ersatt med en ny på Cajj*s Flygrakan.

HTD Found it 7/18/2020

" Ja det finns många olika sätt att se på vad som ska kallas flygrakan. Själv lutar jag nog att tänka på att den cirka två och en halv kilometer långa snutten som går 10 grader respektive 190 grader precis i närheten.

Den här burken har jag letat efter en gång tidigare när jag var förbjuden att delta i samkväm i närheten. Passade då på att pulsa i snön längs med staketet mot flygplatsen mm. Tydligen så var burken på annan plats i samband med släppet (vilket såklart är helt rimligt, men försvårar prematura FTFer...*), men idag blev det ett enkelt fynd. Snyggt kamouflage som vanligt. Tack för cachen!

Igår körde vi gokart och Lillan glömde en tröja på motorstadion, så idag fick jag tar cykeln hit via lite ärenden på Marieberg. Naturligtvis behövs någon logg för att pigga upp resan och detta blev andra stoppet. "

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e476320a-8892-4754-9102-2eb7dec7055e

Kanske varken S eller H har jobb nu. H skriver att hon pluggar på sina loggar.
Citera
2020-11-22, 11:04
Medlem
Citat:
Vad jag kan se är det SD:s privata nummer med sexorna på slutet som står på sidan.
Hur skulle inkommande samtal till hans privata telefon kunna kopplas till företaget?
Det är nog SD själv som har författat sidan för att ge sken av att han har ett arbete.

Om SD jobbade på Tyréns Infrakonsult AB 2003 så kan det vara gamla uppgifter som finns kvar.
Men jag har för mig att han bytte jobb och började på Tyréns för inte alltför många år sedan?
Någon som kommer ihåg när han började där?

Både hans privata nummer och företagsmobil slutar på tre sexor. Det kan tyckas passande i sammanhanget...

Det är två olika nummer. Det ena börjar på 0768 (privat) och det andra på 0703 (listat på bl.a Hitta med ”jobbadress” Tyréns Infrakonsult i Stockholm). Vilka nr som är aktiva har jag ingen aning om.

På Eniro är det endast namn och jobbnummer vad gäller Tyréns.

På den här sajten så står Tyréns som innehavare av hans jobbnummer men adress är Tyréns Infrakonsult AB Stockholm.

https://telesok.se/telefonnummer/0703997666

Operatör är Telia på det numret.
Citera
2020-11-22, 11:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Både hans privata nummer och företagsmobil slutar på tre sexor. Det kan tyckas passande i sammanhanget...

Det är två olika nummer. Det ena börjar på 0768 (privat) och det andra på 0703 (listat på bl.a Hitta med ”jobbadress” Tyréns Infrakonsult i Stockholm). Vilka nr som är aktiva har jag ingen aning om.

På Eniro är det endast namn och jobbnummer vad gäller Tyréns.

På den här sajten så står Tyréns som innehavare av hans jobbnummer men adress är Tyréns Infrakonsult AB Stockholm.

https://telesok.se/telefonnummer/0703997666

Operatör är Telia på det numret.
Tack för bra info.
Jag kollade inte hela numret utan antog när jag såg de sista siffrorna att det var hans privata.
Nu blev allt ännu mer svårbegripligt.
Enligt någon i tråden som hade ringt Tyréns så hade de ingen anställd med hans namn.
Citera
2020-11-22, 12:02
Medlem
Citat:
Tack för bra info.
Jag kollade inte hela numret utan antog när jag såg de sista siffrorna att det var hans privata.
Nu blev allt ännu mer svårbegripligt.
Enligt någon i tråden som hade ringt Tyréns så hade de ingen anställd med hans namn.

Kan ha en enkel förklaring. Det 010 nummer som dyker upp om man söker på Tyréns Örebro är ett centralt växelnummer för hela Sverige. Ringer man det numret och frågar den som svarar efter SD så kan han ju vara borttagen ur kontaktlistan för att just hålla honom lite under radarn.
Växeltjänster är ofta outsourcade dessutom.

Har personen som ringt bett om att bli kopplad till Örebrokontoret (eller knappval eller hur det funkar hos dem) och någon svarat där så finns det många anledningar till att de lokalt inte lämnar ut uppgifter om han jobbar eller är anställd. Chansen är väl stor dessutom att han kan vara sjukskriven eller tjänstledig. Eller hemma med lön. Att han kollar byggen i Örebro innan hovrättens dom känns främmande. Och förhoppningsvis inspekterar han insidan av någon anstalt efter den.

Tillägg för den nyfikne:

Försäkringskassan
Hemsida

http://www.fk.se
Begär

Vilken arbetsgivare har X?
Du måste veta

Personnummer eller ovanligt namn. Det går antagligen fortare att få ut uppgifter från det lokala kontoret men det går även att kontakta vilket kontor som helst.

Källa: http://www.fgj.se/verktyg/personresearchguiden/
Senast redigerad av Avel 2020-11-22 kl. 12:25.
Citera
2020-11-22, 12:21
Medlem
Citat:
Kan ha en enkel förklaring. Det 010 nummer som dyker upp om man söker på Tyréns Örebro är ett centralt växelnummer för hela Sverige. Ringer man det numret och frågar den som svarar efter SD så kan han ju vara borttagen ur kontaktlistan för att just hålla honom lite under radarn.

Har personen som ringt bett om att bli kopplad till Örebrokontoret (eller knappval eller hur det funkar hos dem) och någon svarat där så finns det många anledningar till att de lokalt inte lämnar ut uppgifter om han jobbar eller är anställd. Chansen är väl stor dessutom att han kan vara sjukskriven eller tjänstledig. Att han kollar byggen i Örebro innan hovrättens dom känns främmande. Och förhoppningsvis inspekterar han insidan av någon anstalt efter den.

Inspektera SD´s inre kretsar hade inte varit roligt. Vem står han närmast ?
Mördare och går fri, det säger en del.
Andreas Màrklund och Nerikes Allehanda samt Säpò ?
Citera
2020-11-22, 12:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Har personen som ringt bett om att bli kopplad till Örebrokontoret (eller knappval eller hur det funkar hos dem) och någon svarat där så finns det många anledningar till att de lokalt inte lämnar ut uppgifter om han jobbar eller är anställd. Chansen är väl stor dessutom att han kan vara sjukskriven eller tjänstledig. Eller hemma med lön. Att han kollar byggen i Örebro innan hovrättens dom känns främmande. Och förhoppningsvis inspekterar han insidan av någon anstalt efter den.

Tillägg för den nyfikne:

Försäkringskassan
Hemsida

http://www.fk.se
Begär

Vilken arbetsgivare har X?
Du måste veta

Personnummer eller ovanligt namn. Det går antagligen fortare att få ut uppgifter från det lokala kontoret men det går även att kontakta vilket kontor som helst.

Källa: http://www.fgj.se/verktyg/personresearchguiden/
Jag är inte så nyfiken att jag tänker ringa men tack för intressant info om något jag inte visste.
Citera
2020-11-22, 13:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det var väl snarare tvärtom (som 'notknapparen' hänvisar till i länken nedan), att polisen redan 15/5 hittade "blod" överallt (på cykeln, i duschutrymmet, i brunn och i handfatet osv.), och att SD då försökte ge förklaringar till hur det i så fall skulle ha kunnat hamna där:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Ja - och nja; det är lite blandat: Ofta hakar han på något ledord eller upplevd underton från fhl och anpassar och garderar sig; ibland får han uppgifter från häktningsförhandlingarna som avspeglas i efterföljande förhör, och betr. de lite tyngre indicierna tvingas han parera dessa med ytterligare detaljer han tidigare inte informerat om eller kunnat minnas. - Det är en sörja av lögner och konstruktioner, och berättelsen saknar i stort "sanningens prägel".

I förhör 3; 180529, berättas om gödsling och grässådd, väntan på gräsklipparen, vattenspridare, packning och tvättmaskin. I en bisats nämns att han försökt få ordning på cykelväxlarna men hittills inte lyckats.

I förhör 4 nästa dag frågar fhl om han bara hållit sig inomhus, eller om han också varit utanför tomten. Mgm säger då att han cyklat runt kvarteret och refererar här till att han under gårdagen pratat om att han ställt in växlarna på sin cykel. - Således ingen lögn men en uppgift som vid behov kan modifieras eller kompletteras - vilket görs en vecka senare med ett större antal möjliga cykelsträckor under kvällen - för att efter FUP helt sopas bort ur berättelsen.

I förhör 6; 180607, avhandlas bl.a. städdagen 25 maj och fhl frågar om LW vid besök brukat uppehålla sig i duschen varpå mgm svarar att den platsen var vanlig vid sex och att hon nästan alltid brukar blöda när han tar henne bakifrån, t.ex. om hon står och håller sig i handfatet.
Mgm delges i detta förhör att man fått förhandsbesked och reagens för blod på cykeln och i duschutrymmet, och att det där kan ligga både i brunnen och i handfatet. - Strax berättar mgm inlevelsefullt om sadelsex, något som i TR krympt ihop till oigenkännlighet eftersom man tagit honom på allvar, gjort vissa beräkningar och funnit att han pratat goja. - Mgm låter sig dock inte nedslås:
"Att ni har mätt nånting påverkar inte min minnesbild."

Rel. omgående kommer mgm att besudla hela huset med LW:s blod; det finns knappast en ledig yta man inte borde topsa. - Han får t.o.m. märka ut var man nästan garanterat skulle komma att hitta blodrester efter akrobatiska sexakter - n.b. efter 25 maj och den stora städpatrullens härjningar (och mer än 15 mån efter mordet).

När åklagaren läser vad mgm berättat om det blodiga kontorssexet med LW:s blod i ansiktet och utsmetat på halsen och därtill en fläck på tröjkragen, svarar mgm halsstarrigt: "Jag hörde vad du läste och jag vet vad det står", och "Ja, jag har ju sagt det, så det är klart att det stämmer."
Citera
2020-11-22, 15:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, inte ens i L:s eget ostädade hus.

Och inte heller i SDs hus, utom på tvättmaskinen.
Nu vet jag inte i viken utsträckning man testat alla de ytor som mgm pekat ut, men inte har vi väl hört något annat ställe där Lenas blod ska ha hittats.
Vad jag förstår är Luminol (det är väl så det heter det reagens som man använder för att kunna lysa med ultraviolett ljus för att upptäcka blod?) extrem känsligt för minsta spår. Det kan t ex synas på ytor som är avtorkade flera gånger. Det är väldigt svårt att ta bort blod från ytor så att det inte går att se dom med den metoden.

Så någonstans borde man upptäckt det, om det fanns minsta sanning i hans berättelse.

Och SDs egna kalsonger?

Citat:
Till detta kommer att MGM i TR för fram ytterligare en tänkbar förklaring: "friktionsskador". - Något som kan tyckas anmärkningsvärt, är att inte MGM låtit undersöka sig själv eftersom allt talar för att blodet härrör från hans akrobatiska manövrer i hemliga skyddsrum och mellan persiljeplantorna i sitt växthus.

Det borde ju ha varit ett riktigt problem, eftersom blod i kalsongerna inte bara syns på vita kallingar, utan även andra färger undantaget svart. Naturligtvis hade vilken normal människa som helst reagerat på det myckna och frekventa blodet och sökt svar.

Mgm är väldigt skicklig på att vara väldigt flytande i svaren så att de passar både mycket eller lite, ofta eller sällan, finns eller finns inte, alltid eller aldrig.

Fiskar efter svar gör han också, på ett sätt som är ganska diskret.

A 147/377

"MT: Så det finns nog lika spår på många ställen.
PS: Blodspår ...
MT: Sängen ( ohörbart)
PS: Från henne i ditt hus?
MT: Ja, både i sängen och soffan och, TV-rum i källaren och pysselrum i källaren och,
tvättstuga, garage, ja det finns nog.
PS: Mm.
377
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-06-07 13:05 diarienr: 5000-K574218-18
MT: På många ställen, det låter som att ni har hittat sånt. Men svar på din fråga, nej jag har
väl inget så där minne av nån särskild skada.
PS: Nej jag tänkte bara om du hade, nej just det, det var det jag tänkte om du hade, nåt i, i
minnet, färskt, då vet jag att då var det si och då var det så, ungefär i tidpunkt.
MT: Ja, ja nej det, men som sagt, hon har ofta rispor, precis som jag.
PS: Så det är inget konstigt menar jag om, att Lenas blod skulle kunna dyka upp i ditt hus?
MT: Nej det är nog att förvänta sej, det kommer ni hitta ...
PS: På grund av .. .
MT: På många .. .
PS: Att hon ...
MT: Ställen.
PS: Blöder varje gång ni har sex i stort sett...
MT: Ja.
PS: Från underlivet?
MT: Ja.
PS: Okey.
MT: Så det, det borde ni ha hittat på många ställen
"

Citat:
MGM i TR (Band 29722824 Dag 1, inspelning 2):

Det här är ett typiskt sådan exempel på att mgm svarar både ja och nej i samma mening.
Man kan ju fråga sig hur han visste öht att det kom blod oftast/alltid när han nästan inte tittar, och han inte har sett det det flesta gångerna och inte märks så ofta vid själv akten.

Saxat ur förhöret ovan:

- " så att det kom ofta blod..."
- "de flesta gångerna har jag inte ens sett det."
- "Jaa, det har väl inte märkts så där asofta vid själva akten,"
- ", utan det är mera kanske... direkt efter."
- "Jag skulle vilja påstå oftast. Eh, jag skulle nog kunna säga alltid,"
- ",men det vet jag inte; jag tittar inte så, eh.."
- "Vi har kallat det för friktionsskador, skavsår"
- Å: " Men det är så det var; att det är nån slags skavsårsåkomma."
- "Det säger jag inte."
- Å: "Men det var en teori ni hade?"
-" Nääe, det är nog inte ens en teori..."

Här förklarar SD varför han inte vill spekulera (nu handlar det inte om blodet, utan om hur länge SD och Lena sågs vid ett tillfälle). Det är förstås ett väldigt bra sätt att slippa undan att svara på frågor under förhöret. Vem har exakta tider för när man träffades?

A 147/376

"PS: Nej det, jag bara frågar,
MT: Mm, ja jo så kan det vara lite ...
PS: Och kan du inte veta ...
MT: Förut och jag har sagt att jag vet inte ...
PS: Vet du inte ...
MT: Så vill du att jag ska gissa och, jag tycker det är jättetråkigt när det. ..
PS: Ja.
MT: Kommer upp som sanningar sen ...
PS:Mm.
MT: l en häktningsförhandling
"
Citera
2020-11-22, 16:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad då tillexempel?

Åtminstone något annat än de ändlösa diskussioner om kroppsvätskor som den här tråden numera verkar ha fastnat i
Citera
2020-11-22, 16:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ja - och nja; det är lite blandat: Ofta hakar han på något ledord eller upplevd underton från fhl och anpassar och garderar sig; ibland får han uppgifter från häktningsförhandlingarna som avspeglas i efterföljande förhör, och betr. de lite tyngre indicierna tvingas han parera dessa med ytterligare detaljer han tidigare inte informerat om eller kunnat minnas. - Det är en sörja av lögner och konstruktioner, och berättelsen saknar i stort "sanningens prägel".

I förhör 3; 180529, berättas om gödsling och grässådd, väntan på gräsklipparen, vattenspridare, packning och tvättmaskin. I en bisats nämns att han försökt få ordning på cykelväxlarna men hittills inte lyckats.

I förhör 4 nästa dag frågar fhl om han bara hållit sig inomhus, eller om han också varit utanför tomten. Mgm säger då att han cyklat runt kvarteret och refererar här till att han under gårdagen pratat om att han ställt in växlarna på sin cykel. - Således ingen lögn men en uppgift som vid behov kan modifieras eller kompletteras - vilket görs en vecka senare med ett större antal möjliga cykelsträckor under kvällen - för att efter FUP helt sopas bort ur berättelsen.

I förhör 6; 180607, avhandlas bl.a. städdagen 25 maj och fhl frågar om LW vid besök brukat uppehålla sig i duschen varpå mgm svarar att den platsen var vanlig vid sex och att hon nästan alltid brukar blöda när han tar henne bakifrån, t.ex. om hon står och håller sig i handfatet.
Mgm delges i detta förhör att man fått förhandsbesked och reagens för blod på cykeln och i duschutrymmet, och att det där kan ligga både i brunnen och i handfatet. - Strax berättar mgm inlevelsefullt om sadelsex, något som i TR krympt ihop till oigenkännlighet eftersom man tagit honom på allvar, gjort vissa beräkningar och funnit att han pratat goja. - Mgm låter sig dock inte nedslås:
"Att ni har mätt nånting påverkar inte min minnesbild."

Rel. omgående kommer mgm att besudla hela huset med LW:s blod; det finns knappast en ledig yta man inte borde topsa. - Han får t.o.m. märka ut var man nästan garanterat skulle komma att hitta blodrester efter akrobatiska sexakter - n.b. efter 25 maj och den stora städpatrullens härjningar (och mer än 15 mån efter mordet).

När åklagaren läser vad mgm berättat om det blodiga kontorssexet med LW:s blod i ansiktet och utsmetat på halsen och därtill en fläck på tröjkragen, svarar mgm halsstarrigt: "Jag hörde vad du läste och jag vet vad det står", och "Ja, jag har ju sagt det, så det är klart att det stämmer."

"...blod i ansiktet och utsmetat på halsen och därtill en fläck på tröjkragen".
Tror detta är den syn SD möttes av i spegeln efter att han slagit ihjäl LW.
Citera
2020-11-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur klarade han det med sina sjyssta diskbråck?

Antingen blev han invalid efter varje varv eller var diskbråcken inte så jobbiga i hans fall. Jag satsar på det senare.
Och att jag tror det beror på att jag sett hur en kompis kunnat hantera sitt diskbråck och ha det under kontroll.
Det kanske inte heller var så avancerade övningar från hans sida.
Senast redigerad av VigosRos 2020-11-22 kl. 16:46.
Citera
2020-11-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
"...blod i ansiktet och utsmetat på halsen och därtill en fläck på tröjkragen".
Tror detta är den syn SD möttes av i spegeln efter att han slagit ihjäl LW.

Mitt i prick!
Han har f ö en fantasi som gör att man inte kan ta honom på allvar, vilket jag är övertygad om att ingen har gjort heller. Måste ha varit svårt för hans advokater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in