Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
LJ döljer sig när han ser GM vrider huvudet. Fysikens lagar säger att det bör ta minst 2-3 sekunder gömma sig. Så det argumentet att man inte kan se honom gör han gömmer sig tycker jag faller.
Kan man se LJ från mordplatsen så bör man kunna se honom från trappkrönet, samma avstånd mer eller mindre.
Man ser lite om man gör en snabb titt. Hur mycket säger SE han såg av mannen? Jo lite.
Sen återstår ju möjligheten att se LJ innan mordet. Och att se LJ på mordplatsen nån gång efter 23:30.
Fysikens lagar? 2-3 sekunder... Vilket struntprat!
Nej, men självfallet skulle GM kunnat se LJ men jag ser det inte som sannolikt att LJ visar hela sin kropp för en flyende GM med revolver, utan han bör rimligtvis endast ha tittat fram bakom byggnadsställningen där nere vid trappfoten.
Men vi vet ju inte och kan endast spekulera. Jag tillstår att det inte är omöjligt, men vill peka på vad som känns sannolikt resp. inte.
Hur mycket SE säger att han sett av "mannen" blir en rätt knepig fråga när man ser SE ur ett GM perspektiv... går det att lita på honom då?
Vidare så slarvar du med uppgifterna och att SE endast skulle sett "lite"..
SE nämner de smala benen och som jag var inne på känns det inte rimligt att LJ skulle ha blottat sig så mycket från trappfoten.
Att SE skulle ha sett LJ innan mordet känns ännu mer osannolikt, men däremot det sistnämnda då vi vet att LJ först tillbaka till mordplatsen för att lämna vittnesuppgifter.