2020-11-21, 21:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på de gymnastiska sexövningarna är det inte ovanligt att ytliga blodkärl i penis brister och blöder. Inte heller med blod i sperman, händer det frekvent bör "innehavaren" låta undersöka sig. Kvinnor går ofta på regelbundna kontroller. Som LW hos barnmorskan. Det tycks inte ske (med ett undantag) med andra män LW är tillsammans med.

Varför tar han alls upp detta?
Han har velat förbereda kriminalteknikerna på att de kanske skulle komma att hitta LW:s blod på en hel del platser i hans hus; företrädesvis i anslutning till våtutrymmen, men även på sådana platser där t.ex. vattenspridaren stått (bevattningssex).
Citera
2020-11-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han har velat förbereda kriminalteknikerna på att de kanske skulle komma att hitta LW:s blod på en hel del platser i hans hus; företrädesvis i anslutning till våtutrymmen, men även på sådana platser där t.ex. vattenspridaren stått (bevattningssex).

Vid de tidiga förhören garderade han sig för alla möjligheter, sidor om hur han testade cykelns växlar t.ex. Efter att ha studerat FUP försvann mycket av hans tidigare flödiga berättelser.
Citera
2020-11-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på de gymnastiska sexövningarna är det inte ovanligt att ytliga blodkärl i penis brister och blöder. Inte heller med blod i sperman, händer det frekvent bör "innehavaren" låta undersöka sig. Kvinnor går ofta på regelbundna kontroller. Som LW hos barnmorskan. Det tycks inte ske (med ett undantag) med andra män LW är tillsammans med.

Varför tar han alls upp detta?
Hur klarade han det med sina sjyssta diskbråck?
Citera
2020-11-21, 23:13
Medlem
Citat:
Det kan finnas många orsaker till blödning. I LW:s fall är det företrädesvis en person som berättat om hennes blödningar. -

■ Vad tror du om hypotesen att det i själva verket varit MGM som haft dessa problem?

Hej @letsdoit

■ En mycket intressant fråga i detta fallet gällande MGM som absolut skall diskuteras.

Om det är på det sättet att SD:s penis har en snäv sträng mellan förhuden och ollonet så kan den absolut skadas vid samlag och sålunda börja blöda.

Vid erektion är penisen blodfylld och kan sålunda blöda väldigt mycket.

Blödningsproblemet kan mycket väl ha varit hos SD och inte hos LW.
Citera
2020-11-21, 23:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nja, det var väl snarare tvärtom (som 'notknapparen' hänvisar till i länken nedan), att polisen redan 15/5 hittade "blod" överallt (på cykeln, i duschutrymmet, i brunn och i handfatet osv.), och att SD då försökte ge förklaringar till hur det i så fall skulle ha kunnat hamna där:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-11-21 kl. 23:41.
Citera
2020-11-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är du hobbygynekolog eller vad baserar du ovan uppgifter på? Läs mitt inlägg ovanför så har du lite vettiga fakta istället.
Lägg därtill att LW var ju alltid väldigt våt enligt SD när de älskade länge med varandra på i princip varje kvadratdecimeter i fastigheten.

Sluta tramsa.

Som jag tidigare skrev så finns det flera olika orsaker till varför en kvinnas slida plötsligt börjar att blöda vid samlag.

Det kan till exempel handla om att själva den så kallade livmodertappens slemhinna är irriterad och litet sårig samt lättblödande, liksom att det kan finnas lättblödande småsår i själva slidväggen.

Obs ! LW hade enligt SD tillräcklig lubrikation i slidan, enligt SD kan det inte ha berott på att LW hade torra slemhinnor vid samlag.

Obs ! Är den så kallade livmodertappen väldigt rik på blodkärl då penisen stöter mot livmodertappen kan sålunda blodkärlen spricka och börja blöda.
Citera
2020-11-22, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Sluta tramsa.

Som jag tidigare skrev så finns det flera olika orsaker till varför en kvinnas slida plötsligt börjar att blöda vid samlag.

Det kan till exempel handla om att själva den så kallade livmodertappens slemhinna är irriterad och litet sårig samt lättblödande, liksom att det kan finnas lättblödande småsår i själva slidväggen.

Obs ! LW hade enligt SD tillräcklig lubrikation i slidan, enligt SD kan det inte ha berott på att LW hade torra slemhinnor vid samlag.

Obs ! Är den så kallade livmodertappen väldigt rik på blodkärl då penisen stöter mot livmodertappen kan sålunda blodkärlen spricka och börja blöda.

För ordningens skull så länkar jag till Expressens sexspalt som du citerar/hämtat dina uppgifter från.

Jag frågade ju bara var du hade fått dina uppgifter från. Nu vet jag.

https://www.expressen.se/halsoliv/sex-med-suzanne-lindstrom/varfor-blodde-jag-nar-vi-hade-sex/

Ja som jag listade i ett av mina senare inlägg så finns det flertalet anledningar till blödning.

Angående ditt Obs! nr två där så stod det så här i sexspalten. Du utelämnade lite viktig info.

”Om man ätit p-piller väldigt länge så kan livmodertappen bli väldigt rik på blodkärl, det kan en barnmorska eller gynekolog se vid en undersökning. Då penis stöter mot livmodertappen kan blodkärlen spricka och blöda.”

Annat råd de ger i spalten:

Vad det än kan bero på så måste du söka barnmorska eller gynekolog för att undersöka dig och gå igenom de möjliga orsakerna.”

Jag menar att det inte är blödningen som är grejen utan att någon inte söker hjälp för det. Ställa diagnos verkar ju enkelt för gynekolog eller barnmorska. Hur hade du gjort med din slida Jokermannen?
Senast redigerad av Avel 2020-11-22 kl. 00:49.
Citera
2020-11-22, 00:55
Medlem
Citat:
Sluta tramsa.

Vad har du för utbildning? Skulle Stefan vara så välutrustad menar du?
Citera
2020-11-22, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur klarade han det med sina sjyssta diskbråck?

Nu är ju detta endast SDs bild av hur sex gick till. Icke att förglömma.

LWs bild finns inte. Misstänker att dom skulle skilja sig åt.
Senast redigerad av Remark 2020-11-22 kl. 01:57.
Citera
2020-11-22, 04:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Hur du än vänder och vrider på denna tidigare händelsen kvarstår faktumet oavsett vad, det vill säga, att så länge som Kammaråklagaren ÅH inte klarar ut av att slå hål på SD:s datortid klockan 23:34:16 - 23:34:17 och sålunda visa att det inte var SD som satt hemma i sitt eget hus på Bet*svägen framför sin laptop och öppnade upp ett dokument ...... så länge har SD ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket.

Det mest sannolika i detta mordfallet är att MVM dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket och att skumrasket huvamannen var MVM:s medhjälpare vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Hur du än vrider och vänder på denna tidigare händelse, så kvarstår faktumet att ett alibi för en misstänkt brottsling existerar inte juridiskt, såvida det inte kan styrkas på något sätt. SD har inte kunnat styrka ett alibi, och därför så existerar heller inte ett alibi för honom i juridisk mening. Det räcker helt enkelt inte bara hävda ett alibi och sen komma med förklaringar på hur alibit ser ut, såvida det som påstås inte kan styrkas på något sätt.

När det gäller aktiviteten på SD:s dator så har inte det gått (än så länge..?) att fastställa att det är SD som fysiskt har utfört något på sin dator vid det aktuella klockslaget, och det har dessutom inte gått att fastslå var datorn geografiskt befunnit sig vid det aktuella klockslaget.

Även om det i framtiden skulle kunna fastslås att SD varit aktiv med sin dator vid det aktuella klockslaget, så kan det ha skett i närheten vid mordplatsen, såvida det inte går att fastställa något annat som strider emot det.

Slutligen:

Även om det i framtiden skulle gå att fastställa att datorn befunnit sig exempelvis hemma hos SD vid det aktuella klockslaget, samtidigt som det går att fastställa att SD fysiskt använt datorn vid det aktuella klockslaget; så är det ändå inte ett styrkt alibi för hans del, då han skulle kunnat hinna hem på cykel till det aktuella klockslaget, och ändå hunnit med att mörda LW innan den korta resan.

Ponera att det i framtiden kommer går att fastställa att SD varit hemma vid det aktuella klockslaget, genom exempelvis nya vittnesuppgifter, samtidigt som det genom andra vittnesuppgifter längs den rimliga färden från mordplats och SD:s hem, går att utröna att ingen har rört sig i den hastigheten som krävs för att ha hunnit utföra mordet på LW; ja, då befinner sig det påstådda alibit sig i ett helt annat skimmer. Juridiskt.
Senast redigerad av Netherworld 2020-11-22 kl. 04:03.
Citera
2020-11-22, 08:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mobilnummer som företag har kan ju vara kopplade till huvudkontoret av administrativa skäl kanske. Ett vettigt sätt att samordna den ”kostnaden” osv.

Tyréns Infrakonsult AB är annars upplöst genom fusion enligt Bolagsverket.

Senaste årsredovisningen 2003 om jag ser rätt.
Vad jag kan se är det SD:s privata nummer med sexorna på slutet som står på sidan.
Hur skulle inkommande samtal till hans privata telefon kunna kopplas till företaget?
Det är nog SD själv som har författat sidan för att ge sken av att han har ett arbete.

Om SD jobbade på Tyréns Infrakonsult AB 2003 så kan det vara gamla uppgifter som finns kvar.
Men jag har för mig att han bytte jobb och började på Tyréns för inte alltför många år sedan?
Någon som kommer ihåg när han började där?
Citera
2020-11-22, 08:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tycker att det nu är på tiden att folk verkligen sätter sig in i fakta innan ni fortsätter med att påpeka om att SD tidigare spridit lögner beträffande LW:s vaginala blödningar vid samlag.
Tänk efter lite själv istället om vad som är rimligt och vad som är orimligt.
Citat:
Ja, mycket anmärkningsvärt.Det är osannolikt att LW inte hade sökt bot för den typ av ihållande blödningar som MGM beskrivit. - A167, s. 123:

Citat:
SD har påstått att de hade sex överallt i hans hus, i soffor och på golv.
Man kan väl anta att det i alla fall i så fall fanns mattor på golvet.
Om LW hade blött så skulle SD haft ett väldigt städjobb att utföra efter varje gång de hade haft sex.

Är det inte rätt orimligt att inte bry sig om att varenda hörna av huset blodas ner när han inte vill att HD ska veta att han är otrogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in