Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
EDen här pandemin har verkligen plockat fram det värsta i oss och nu visar människorna sina rätta nyllen.
Fast jag tycker vi ska se de som gjort rätt med. Jag känner ingen IRL som uppför sig smittfarligt. Alla är jättenoga. Jag fick övertala en jag känner att det är OK att öka cirkeln med en person, hen har cirkeln bara med familjen. Hens jobb jobbar hemifrån men det började bli problem så hen och en arbetskamrat planerade att jobba ihop hemma. Hen hade ågren över detta. Men jag sa att det är bara en person till, iofs väver du nu ihop två familjer, men båda sköter sig. Och det är nödvändigt för jobbet. Sa ta det lugnt, du blir inte massmördare av detta.
Så skötsamma är folk normalt. Dvs över den nivån man väntar sig. Iaf de jag känner.
Sedan vet jag folk som hjälper människor som inte fattar sig på att beställa mat på nätet eller det blir för dyrt med hemkörning. Dessa hjälpare tar sin egen tid och egna bensinpengar och hjälper till.
Allt är inte Flashback. Det finns människor som är ansvarstagande. Jag tror vi måste inse att dessa finns också, och att alla inte är svin. Misströsta inte.