2020-11-20, 10:35
  #91777
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Misslyckas med vad?

Om SD inte lyckas få inflytande i regeringen efter nästa val.
2020-11-20, 11:12
  #91778
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/helvetetarhar/status/1329471312318828544/photo/1

Om det här stämmer visar det att jag haft rätt. M är kontrollerad opposition och en del av 7-klövern och kommer aldrig stanna invandringen.

Hoppas nästan det stämmer så SD får egen majoritet nästa val.
2020-11-20, 11:15
  #91779
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Att SD har fått 25% i opinionsmätning bådar gott för 2022. Men, som redan påpekat har de ofta fel gällande SD oavsett om det är i underkant eller överkant. Gissningsvis får de över 20-22% i valet med kanske Fp och Mp åkandes ut samt S som den stora väljarförloraren. Det KAN öppna för en ny regering!

Bör SD hålla sig utanför regeringen eller inom? De bör definitivt tvinga fram maktpositioner inom en regering och se till att genomföra förändringar inom migration-, integration- och rättspolitiken. Annars kommer bara halvmesyrer att ske från M:s och Kd:s sida.

Gissningsvis utgör de kassa siffrorna i opinionen för S att de måste skicka fram testballonger som Göran Persson, eller kanske jag borde ha sagt testzeppelinare som säger lite invandringskritiskt kryddade saker. Kan S vända läget i opinionen inför valet?

SD bör kräva position inom regeringen, annars kommer de inte ha inflytande att ändra bl.a. kulturpolitiken och deras utveckling kommer gå som DF.

M kommer ta all ära för att ha stoppat invandringen osv.
2020-11-20, 11:22
  #91780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
SD bör kräva position inom regeringen, annars kommer de inte ha inflytande att ändra bl.a. kulturpolitiken och deras utveckling kommer gå som DF.

M kommer ta all ära för att ha stoppat invandringen osv.
Då är det också rimligt att SD tar ledarrollen OM de blir det största partiet i en eventuell regeringskoalition. Problemet är ju att M kommer att få VÄLDIGT svårt att svälja den prestigeförlusten och kommer förmodligen att vägra.
2020-11-20, 12:12
  #91781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Då är det också rimligt att SD tar ledarrollen OM de blir det största partiet i en eventuell regeringskoalition. Problemet är ju att M kommer att få VÄLDIGT svårt att svälja den prestigeförlusten och kommer förmodligen att vägra.

I en regering där M+KD är större än SD är det väl rimligt att statsministerposten går till den som M+KD förordar.
2020-11-20, 13:22
  #91782
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
I en regering där M+KD är större än SD är det väl rimligt att statsministerposten går till den som M+KD förordar.

Därför man bör rösta på SD så de är större än M+KD ihop.

Precis som i början av året. Litar inte ett dugg på att M kommer låta SD komma in i regeringsställning. Så jag ser hellre att SD ställer krav och om M nekar så är det bättre att de står helt utanför helt enkelt.

De ska inte sätta sig som passivt stöd utan direkt inflytande.
2020-11-20, 13:51
  #91783
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Om SD inte lyckas få inflytande i regeringen efter nästa val.

Förutsätter att M och Kd vill samarbeta med Sd och en rad andra faktorer som ingen vet något om idag. Sd;s procent är nog inte så viktiga om det inte handlar över 40%.
2020-11-20, 14:25
  #91784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Förutsätter att M och Kd vill samarbeta med Sd och en rad andra faktorer som ingen vet något om idag. Sd;s procent är nog inte så viktiga om det inte handlar över 40%.

Självklart så ska Sverigedemokraterna begära att få sätta sig i regeringen. De måste lära sig att utöva makt och inflytande. Departement och myndigheter måste rensas från kryptosossar och alla ekonomiska band mellan Socialdemokratin och det offentliga ska brännas ned.

Södertörn ska jämnas med marken.
2020-11-20, 15:10
  #91785
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/helvetetarhar/status/1329471312318828544/photo/1

Om det här stämmer visar det att jag haft rätt. M är kontrollerad opposition och en del av 7-klövern och kommer aldrig stanna invandringen.

Hoppas nästan det stämmer så SD får egen majoritet nästa val.

Palaestra media har gjort en video om det på Youtube nyligen.
2020-11-20, 21:17
  #91786
Medlem
Se annan tråd här. Det verkar som partiet NYANS har bildat en Stockholmsavdelning och två prominenta politiker har värvats från Rinkeby och från Järva. På vilket sätt påverkar det SD jo på det sättet att sossarna riskerar att minska ännu mer i utanförskapsområdena och då rycker ju SD närmare även om SD skulle stå stilla.

Detta är mycket goda nyheter. Det kan bli svårt för S att mobilsera massorna i utanförskapsområdena när Somalierna bildar egna partier. Jag firar, jag mår mycket bra.
2020-11-20, 22:38
  #91787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Se annan tråd här. Det verkar som partiet NYANS har bildat en Stockholmsavdelning och två prominenta politiker har värvats från Rinkeby och från Järva. På vilket sätt påverkar det SD jo på det sättet att sossarna riskerar att minska ännu mer i utanförskapsområdena och då rycker ju SD närmare även om SD skulle stå stilla.

Detta är mycket goda nyheter. Det kan bli svårt för S att mobilsera massorna i utanförskapsområdena när Somalierna bildar egna partier. Jag firar, jag mår mycket bra.
Men hur hjälper det SD? 20% är 20%. De kommer ju aldrig få nått bestämmande. Endast skapa kaos. Men det är väl allt ni vill.
2020-11-20, 23:10
  #91788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Men hur hjälper det SD? 20% är 20%. De kommer ju aldrig få nått bestämmande. Endast skapa kaos. Men det är väl allt ni vill.


Det är KAOS nu, man behöver inte skapa det som redan finns. Det är väl självklart att proportionellt blir SD "större" i förhållande till S om detta parti minskar ännu mer.

Förhoppningsvis kan väl SD efterhand tugga sig upp till 21% minst.

Men nu vet jag inte om NYANS organiserar sig till riksdagsvalet, detta gäller möjligen ännu bara kommunalvalet.

Men NYANS och andra partier kan ha chans i riksdagsvalet 2026 i så fall. Varför skall S vara obestridda kungar i utanförskapsområdena. Har dom gjort sig förtjänta av det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in