Citat:
Det där är ju lika bakvänt som att tro att SD inte påverkat andra partier genom blotta hotet att ta deras väljare. SD började tala mycket om återvandring i samband med AfS lansering, vilket inte är en slump. Även svensketnisk utsatthet har man lyft efter valet, där SD:s Tobias Andersson har profilerat sig på ett bra sätt.
SD har därmed positionerat sig där de bör vara för framtiden och dit M och KD ska tvingas följa för att inte tappa väljare.
SD har därmed positionerat sig där de bör vara för framtiden och dit M och KD ska tvingas följa för att inte tappa väljare.
Nej de talade om återvandring när etablissemanget var redo för det.
Citat:
Precis, SD skall alltid vara lite mer radikala än andra partier; då har de störst möjlighet att få över sjuklöverväljare. Att gå full-Kasselstrand leder bara till förlorade väljare.
Citat:
Allmänborgerliga individer som gillar KD:s lite mjukare värderingar vad gäller äldrevård, och barnomsorg men det finns också ett svagt spår av samvetsfrihet beträffande aborter och sådana lite udda frågor. Man upplevs som bättre i skola-vård-omsorg som inte är M:s paradgrenar.
Partiet har individer som är asylkramare, men det är inte så att man vill ha hit flyktingarna, det är när dom befinner sig här som kramkalaset startar.
I alla partier finns olika falanger, Ebba skulle nog vilja dra det lite mer åt att slopa genusflum och satsa på kärnfamiljen, jag upplever numera partiet som lite svajigt.
M har fullständigt krossat KD just nu med dom hårda frågorna Lag och Ordning.
Jag tror faktiskt att KD får lite svårt i framtiden. SD har en ljus framtid eftersom det är ett principfast parti under utveckling och att man har förmåga att få över LO-grupperna på ett helt annat sätt. Som sagt ser det ljust ut för SD. KD:s utvecklingspotential är inte stor idag.
Partiet har individer som är asylkramare, men det är inte så att man vill ha hit flyktingarna, det är när dom befinner sig här som kramkalaset startar.
I alla partier finns olika falanger, Ebba skulle nog vilja dra det lite mer åt att slopa genusflum och satsa på kärnfamiljen, jag upplever numera partiet som lite svajigt.
M har fullständigt krossat KD just nu med dom hårda frågorna Lag och Ordning.
Jag tror faktiskt att KD får lite svårt i framtiden. SD har en ljus framtid eftersom det är ett principfast parti under utveckling och att man har förmåga att få över LO-grupperna på ett helt annat sätt. Som sagt ser det ljust ut för SD. KD:s utvecklingspotential är inte stor idag.
KD gick fram för att folk gillade Ebba och för att KD verkade mer villiga att samarbeta med SD. Nu har de ingen USP. KDs enda möjlighet att öka i OU är att vara mer SD-vänligt än M.
Citat:
Ja de säljer tom marken till moskén. Kanske kan någon moderat stå där och ta första spadtaget på sitt prestigebygge? Kanske en kvinnlig moderat i Hijab?