Citat:
Ursprungligen postat av
MycketOintressant8
För mig som man så är det inte adressen etc som är det viktiga. Vad spelar det för roll att jag har sagt till någon att jag kommer att träffa NAMN NAMN på NAMNgatan 1, när jag inte kan vara säker på att det är NAMN NAMN som jag tror jag pratat med som jag verkligen har pratat med?
Visst, är det i ett område på dagen som jag känner till är det väl en sak, men en adress där jag inte känner omgivningarna och på kvällen. Nej, tack.
Med vissa appar kan man åtminstone vara hyggligt säker på att man pratar med den man tror att man pratar med, tex kik, där man kan fota i realtid, men finns säkert andra också. Jag utgår från att man redan kollat upp att den man pratar med är den som den utgett sig för att vara, för att en adress ska vara till nytta säkerhetsmässigt.
Men det beror nog på hur snabbt man vill få till dejten, så det är såklart individuellt. Jag surrar hellre lite längre tid, för att känna mig säker, än att ha bråttom och inte känna mig säker, då jag oftast träffar mannen hemma hos mig eller honom. Och ringer gärna på ett telefonnummer som går att kolla upp, och lämnar givetvis ut mitt också då jag känner mig säker på mannen.
Men som med allt annat, var och en ska göra som dom känner sig mest bekväma med.