Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Vi tar det från början. Jag hänger inte med alls. Jag fattade det som att han skrev att han var oseriös när du hade ställt in dejten, INTE före. Missuppfattade jag det?

Du har alltså snackat med en kille och ni ska ses på dejt. Sen ställer du in. Han svarar något oseriöst och därför tar du honom som oseriös. Min fråga är; vad skulle han ha svarat för att du skulle kontakta honom för att ses igen?

Ja. det var som så att han fråga ut mig på en dejt. Och jag sa ja. Det var i somras, han sa att jag skulle tänka ut något roligt vi skulle göra på dejten. Sedan under tiden vi planera dejten på sms så började han skriva oseriösa sms som att vi skulle ha dejt hos honom osv. (Massa oseriösa saker). Och då ville jag inte längre ha dejten så jag ställde in.

Senare fortsatte han skriva oseriösa sms om att han ville jag skulle komma dit, och att det även bara var tanken med dejten.
Så just denna dejt hade väl inte kunnat skriva så mycket för att jag skulle vilja ha dejt igen.
Han har även fortsatt skriva oseriösa sms fram till jag blockerade honom för någon vecka sedan.

Sen så har det hänt att andra dejter också har skrivit liknande sms som gör att man får uppfattningen att dom skulle vara oseriösa.
Citera
2020-11-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Varför vara man nog? Är det manligt att ha det trevligt med en som kört med icke representativa bilder? Då är man ju en tönt om man inte markerar, hon lär ju fortsätta om du, Mr Man, har en trevlig kväll och låtsas som ingenting.
Nej du har en poäng såklart. Finns väl olika grader i helvetet av förskönande bilder. Jag skrev dock inget om att låtsas som ingenting, en trevlig kväll innebär ju inte att jag inte skulle motivera varför jag inte vill ses mer efteråt.

Tycker dock inte att det är något att vara "livrädd" för som det uttrycktes.
Citera
2020-11-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steve4444
Jag får uppfattningen av att du är oseriös. Alla dina trådar och nonsensfrågor

Nej. Det är jag inte
Citera
2020-11-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Ja. det var som så att han fråga ut mig på en dejt. Och jag sa ja. Det var i somras, han sa att jag skulle tänka ut något roligt vi skulle göra på dejten. Sedan under tiden vi planera dejten på sms så började han skriva oseriösa sms som att vi skulle ha dejt hos honom osv. (Massa oseriösa saker). Och då ville jag inte längre ha dejten så jag ställde in.

Senare fortsatte han skriva oseriösa sms om att han ville jag skulle komma dit, och att det även bara var tanken med dejten.
Så just denna dejt hade väl inte kunnat skriva så mycket för att jag skulle vilja ha dejt igen.
Han har även fortsatt skriva oseriösa sms fram till jag blockerade honom för någon vecka sedan.

Sen så har det hänt att andra dejter också har skrivit liknande sms som gör att man får uppfattningen att dom skulle vara oseriösa.
Okej då är jag med.

Du kanske ska fråga ut nån kille på dejt istället för tvärtom?
Citera
2020-11-20, 17:22
Medlem
Citat:
Okej då är jag med.

Du kanske ska fråga ut nån kille på dejt istället för tvärtom?

Bra idé 🙂 Har du några tips?
Citera
2020-11-20, 17:30
Medlem
Citat:
Haha, nej. Jag tänkte mer att din problematik är att du inte hittar några seriösa som du skriver. Då är väl ett lämpligt första steg för dig att börja leta. De kommer uppenbarligen inte att ramla över dig.
Citera
2020-11-20, 17:34
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Välj inte en luffare. Välj en man som kan tala med kvinnor, är allmänbildad, har ett hyfsat jobb och är socialt kompetent.
Citera
2020-11-20, 17:36
Medlem
Citat:
Haha, nej. Jag tänkte mer att din problematik är att du inte hittar några seriösa som du skriver. Då är väl ett lämpligt första steg för dig att börja leta. De kommer uppenbarligen inte att ramla över dig.

Jag har redan letat. Men jag kanske sökte på fel ställen? Då jag endast hittade oseriösa.
Citera
2020-11-20, 17:44
Medlem
Citat:
Jag har redan letat. Men jag kanske sökte på fel ställen? Då jag endast hittade oseriösa.
Inte vet jag, har ju ingen aning om var du har letat. Skaffa Tinder, var mån om din egen säkerhet och jaga inte bara efter Chads då? Och sikta in dig på killar som lakritsen tipsade om?

Och följ myndigheternas råd och rekommendationer.
Citera
2020-11-20, 17:44
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
För mig som man så är det inte adressen etc som är det viktiga. Vad spelar det för roll att jag har sagt till någon att jag kommer att träffa NAMN NAMN på NAMNgatan 1, när jag inte kan vara säker på att det är NAMN NAMN som jag tror jag pratat med som jag verkligen har pratat med?

Visst, är det i ett område på dagen som jag känner till är det väl en sak, men en adress där jag inte känner omgivningarna och på kvällen. Nej, tack.

Med vissa appar kan man åtminstone vara hyggligt säker på att man pratar med den man tror att man pratar med, tex kik, där man kan fota i realtid, men finns säkert andra också. Jag utgår från att man redan kollat upp att den man pratar med är den som den utgett sig för att vara, för att en adress ska vara till nytta säkerhetsmässigt.

Men det beror nog på hur snabbt man vill få till dejten, så det är såklart individuellt. Jag surrar hellre lite längre tid, för att känna mig säker, än att ha bråttom och inte känna mig säker, då jag oftast träffar mannen hemma hos mig eller honom. Och ringer gärna på ett telefonnummer som går att kolla upp, och lämnar givetvis ut mitt också då jag känner mig säker på mannen.

Men som med allt annat, var och en ska göra som dom känner sig mest bekväma med.
Citera
2020-11-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix

Men det beror nog på hur snabbt man vill få till dejten, så det är såklart individuellt. Jag surrar hellre lite längre tid, för att känna mig säker, än att ha bråttom och inte känna mig säker, då jag oftast träffar mannen hemma hos mig eller honom. Och ringer gärna på ett telefonnummer som går att kolla upp, och lämnar givetvis ut mitt också då jag känner mig säker på mannen.

Ja och pratar med mannen i telefonen på kvällarna innan dejten antar jag?
Citera
2020-11-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steve4444
Okej bra. Du har hans nummer antar jag? Bara att kontakta han igen.

Klart jag har dom jag dejtar nummer. Jag skrev ju att dom sms oseriösa saker
Inte endast sms då, kan ju vara andra saker som gör att jag märker att det är en oseriös kille ännu en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in