Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Inte vet jag, har ju ingen aning om var du har letat. Skaffa Tinder, var mån om din egen säkerhet och jaga inte bara efter Chads då? Och sikta in dig på killar som lakritsen tipsade om?

Och följ myndigheternas råd och rekommendationer.

Nej. Jag söker endast en seriös, snäll kille. Men verkar vara väldigt svårt på något sätt.
Ja Tinder har jag aldrig testat.
Citera
2020-11-20, 18:31
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Ja och pratar med mannen i telefonen på kvällarna innan dejten antar jag?

Ja, både via telefon och kik, tills jag känner mig säker på mannen.
Och har man kommit så långt, så anser jag att lämna ut adress till en pålitlig vän gör att jag känner mig tryggare, även om jag känner mig tillräckligt trygg ändå. Och kommer mannen hem till mig så informerar jag samma vän om att jag har besök och att jag hör av mig så att hon vet att allt är okej.
Och självklart är det helt okej om en man vidtar samma försiktighetsåtgärd, då han inte heller vet säkert hur jag är förrän vi träffats.
Citera
2020-11-20, 19:32
Medlem
Typiskt att denna tråd spårar ur så fort en "kvinna" visar sig.
Citera
2020-11-20, 19:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steve4444
Kallar sig "seriös" men skriver med folk på Flashback fort hon får chansen. Hon är mycket sjuk individ. Hon hade tydligen dejt men fegade ur. Hon vill bara ha uppmärksamhet

Varför skulle det vara oseriöst att skriva med folk på Flashback?
Citera
2020-11-20, 19:52
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Nej du fattar inte. Hon ljuger och kör med "hitta seriös" kort, hon hittar dejt får deras uppmärksamhet och går vidare och fortsätter att leta.

Hon skulle träffa någon jag känner, hon sa tydligen att hon absolut inte svarade någon på Flashback då de skulle bli ett par, sedan försvann hon och fortsatte skriva sina trådar här, nu skickar hon pm till alla, det känns bara äckligt och lite billigt och "horigt".

Eh, ok. Jag tycker att man får skriva med andra så länge man inte dejtar exklusivt. Allt annat tycker jag låter rätt skevt.
Citera
2020-11-20, 19:56
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Just det hon gjorde, dejtade exklusivt. Samtidigt som hon söker efter" seriöst"

Kan du ens fatta?

Fast du skrev ju "Hon skulle träffa". Det låter inte särskilt exklusivt i min bok.
Citera
2020-11-20, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Fast du skrev ju "Hon skulle träffa". Det låter inte särskilt exklusivt i min bok.

De chattade och pratade i lur i 3 månader. Han fick inte ens prata med andra av henne
Citera
2020-11-20, 20:00
Medlem
skotittares avatar
Citat:
De chattade och pratade i lur i 3 månader. Han fick inte ens prata med andra av henne

Jajja, jag blir alltid skeptisk när folk tar upp sånt här i trådar.

Och om man inte har setts så tycker inte jag att man kan kalla det exklusivt, men men.
Citera
2020-11-20, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jajja, jag blir alltid skeptisk när folk tar upp sånt här i trådar.

Och om man inte har setts så tycker inte jag att man kan kalla det exklusivt, men men.

Läste hennes meddelanden, hon skrev "skriver inte med någon annan,". Plus det är din bok, hennes bok marknadsför hon för att visa sig inte ens stämma.

Låter som ett sjuk trollkonto.

Hon sa tydligen att hon är glad över att flytta till Stockholm för dejtens skull. Nu skriver hon med andra. Usch ingen brud jag skulle vilja ta med tång
Citera
2020-11-20, 20:25
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag slänger in en konversation nedan som gav en träff om det skulle hjälpa en broder i nöd att få till det.

Den där hade du fått träffa även om du hade skrivit att du brukar äta dina mammas bajs.

Överviktig va?
Citera
2020-11-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Den där hade du fått träffa även om du hade skrivit att du brukar äta dina mammas bajs.

Överviktig va?
Det är ju han som är snygg om du inte fattat det.
Citera
2020-11-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Med vissa appar kan man åtminstone vara hyggligt säker på att man pratar med den man tror att man pratar med, tex kik, där man kan fota i realtid, men finns säkert andra också. Jag utgår från att man redan kollat upp att den man pratar med är den som den utgett sig för att vara, för att en adress ska vara till nytta säkerhetsmässigt.

Men det beror nog på hur snabbt man vill få till dejten, så det är såklart individuellt. Jag surrar hellre lite längre tid, för att känna mig säker, än att ha bråttom och inte känna mig säker, då jag oftast träffar mannen hemma hos mig eller honom. Och ringer gärna på ett telefonnummer som går att kolla upp, och lämnar givetvis ut mitt också då jag känner mig säker på mannen.

Men som med allt annat, var och en ska göra som dom känner sig mest bekväma med.
Du verkar ha funnit ett bra sätt som passar dig.

Kanske kan ta något av det med mig, alltid bra att höra om andras infallsvinklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in