Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Du smiter litet från frågan. T ex kristna svenskar har litet lägre skilsmässofrekvens än mer okristna svenskar - är inte det bra? Och borde Du som feminist inte vara islamfientlig; om det nu är patriarkat Du är emot? Flera fruar kan väl inte var feministiskt?
Sedan, vi vet att en god kärnfamilj är det bästa för de flesta barn - varför vill Du inte uppmuntra detta?
Svenska män är bland de mest jämställda i världen, men ändå har vi höga skilsmässotal. Är inte svenska kvinnor ovanligt otacksamma?
Du smiter från verkligheten.
Äktenskap är inte definitionen av lyckad och trygg barndom, Uven, eller lyckad mänsklig relation.
Åtskilliga äkenskap är rena krigszonerna, totalt förödande för barn.
Är det bra tycker du att barnen i dessa äktenskap ska tvingas stanna med ex. psykotisk. sexeullt eller fysiskt våldsam förälder/ föräldrar?
jag kan ju kontra ditt tramsexempel med motsvarande trams....
Svältande människor är lite mindre benägna begå brott, ska vi inte se till så att alla människor ska tvingas svälta?
Och varför ska jag alltså bara vara emot just islamsk patriarkat och deras "resonemang", och inte judisk, katolsk, lutheransk, ateistisk eller hinduisk?
DIN typ av patriarkat ex. Varför ska jag INTE vara emot när DIN sort vill begränsa kvinnors rätt över sina egna kroppar? bara när islam vill det?
De VERKLIGEN! bästa för alla barn är trygghet, kärlek, bra omsorg och tillräckliga resurser.
Och detta finner du lite överallt, inte endast i heterosexuella lutheranska kärnfamiljer.
Och samhällens politik bör vara riktade åt att garantera ovan åt flest möjligt barn, inte att ägna sig åt att "vissa" barn ska STRAFFAS, användas som vapen mot sina föräldrar för att dessa prompt ska ingå hetroseuxuella äktenskap".
För jag upprepar: fakta är att DIN politik/ DITT samhälle leder till stora mängder ungar som far enormt illa.
Min politik ( ex. nu Sverige i nutid) gör det inte.
men detta gömmer du dig ifrån.