2020-11-20, 16:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
LOL. Hon är för fan topppolitiker. Tjänar mer än dubbelt så mycket som medelsvensson. Inte som att hon inte har råd med ett annat hus. Inte heller som att hon redan har betalat pengarna till gubben, men att han ändå vägrar henne tillträde. Dessutom har hon en lägenhet i centrala Stockholm i egenskap av riksdagsledamot. Sluta försöka ge sken av att du är hemlös din dumma subba.

Ja, det där är ju bara skitsnack från Ebba. Rent jävla skitsnack. Någon med hennes lön behöver inte gråta ihjäl sig framför media för att hon håller på att bli hemlös. Det blir bara löjligt.

Hon kör säkerligen något fulspel hon också och var garanterat ganska framfusig (på ett sådant där fint PK sätt) för att ro affären i hamn.

Dock innebär det inte per automatik att hon har gjort något fel i lagens mening. Jag har mycket svårt att tro hon inte ror detta i hamn nu.
För att inte hon skall få igenom affären krävs det väl i princip att Esbjörn demensförklaras, omyndigförklaras eller något i den klassen. Något som jag har mycket svårt att tänka att han är beredd att bli för att hans släktingar skall få ärva

Självklart är detta ett fult spel även från Esbjörns sida och kanske allra mest från släktingarnas sida som verkar vara mycket framfusiga och påtryckande i ärendet.

Giriga hela bunten förutom Esbjörn som blir inklämd mittemellan. Samtidigt är han en vuxen person och har fullt ansvar för sitt handlande, såvida inte motsatsen bevisas.
2020-11-20, 16:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Vilket jävla luder hon är fyfan äckliga kristdemokrater dra åt helvete med era trix att lura gamlingar!

Det blir ganska tunna haranger då Ebba går ut offentligt och säger att gubben var "glasklar" över att sälja.
När hon säger så, kommer ju denne "glasklarheten" vidimeras senare eller nog redan påbörjats i form av advokatkontakter osv.
Hon och gubben har ju träffats mer än en gång, han har haft betänketiden och hon är såklart inte den som skitar ner sig med roffar-beteende och påtryckningar.
Mest troligt är väl att han påverkats av sina egna, sentimentalitet vaknat och nu skyller ifrån sig på typiska gubbproblem.
2020-11-20, 16:26
Medlem
Failscreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
De som säger att ni bara litar på Esbjörns ord, hur faller det med att hans påtalande demens? Går det ens att lita på gubbens ord då? Eller var han bara dement just den dagen när köpeskontraktet skrivs under? Nej, allt det är orimligt och det ligger en hund begraven här.

Troligt eller rättare sagt så är den antagligen en släktfejd som startat då antagligen några vill ärva tomten och fastigheten. När man fick reda på att den dementa gubben sålt huset blir man sura och säger till Esbjörn att det inte är rätt. Hotar med det ena eller det andra och Esbjörn är en gubbe samt vill hålla släkten kär så går han ut till pressen och slungar ut lite dunga för att pressa Busch till att häva köpet.

Ni som påpekar att det är omänskligt onormalt att köpa hus på förfrågan utan man enbart går via mäklare eller hemnet har ju ingen som helst verklighetsuppfattning. Det händer och är mer vanligare än vad man tror framförallt när det gäller fritidshus eller liknade.

Något är lurt här det är en sak som är säkert och det luktar mer skit hos Esbjörn än Ebba.

Tack, helt korrekt analys. Det här handlar helt och hållet om att det är lättare att häva köpet och få allmänheten på sin sida via en snyftis om Esbjörns "demens". Hade dom valt att gå ut med den riktiga förklaringen till varför man vill häva köpet, dvs släktens egenintresse så hade Ebba inte alls fått det här drevet mot sig. Skönt att inte Ebba viker sig för hot, gubben var uppenbart helt okej med den här försäljningen fram tills släkten såg sitt arv gå upp i rök. Ebba har ingenting att skämmas över här.
2020-11-20, 16:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är ju nästan så man undrar varför hon riskerar sin trovärdighet för ett gammalt ruckel som det finns tusentals av i Sverige. Har de hittat guld under huset eller vad?

Området där stugan ligger och där Ebbas ex med barnen bor konkurrerar olika falanger inom frikyrkan där de högsta ledarna finns. Bland annat Livets ord och pingstkyrkan. Ebba har varit med i Livets ord men gått ur och är nu medlem i svenska kyrkan. Men det finns även andra konkurrerande falanger.

Esbjörn har stått utanför de har konkurrenterna, men säljer han så kommer det att påverka hans släkts affärer eller andra uppgörelser med de som bor i området. Beakta att han bor på en kursgård där ägarinnan är konkurrent till dem Ebba är vän med. Vi talar inte om strider eller hat mot varandra utan om affärsuppgörelser.
2020-11-20, 16:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag vet många i min ålder samt även yngre, ända ner till tonåren eller 20+ som ibland har svårt att plocka fram ett namn bara sådär. Det beror inte nödvändigtvis på att minnet håller på att försämras.

Många 30+ som har barn massa stress i livet, kan också ha svårt att komma ihåg inte bara namn utan även andra helt vardagliga saker, glömma helt självklara saker och göra rena idiotgrejer p.g.a stress.
Stress påverkar minnet negativt.

Jag kan själv glömma namn bara sådär och inte kunna plocka fram det. Så har jag haft det hela livet och jag är inte en enda. Det är många som inte alltid kommer ihåg alla namn, det händer väl mer eller mindre alla liksom Det är helt naturligt.
Jo, så är det ju. Men det beror mer på att man har mycket omkring sig, är stressad osv. Men att minnet försämras med åldern är också ett faktum, även om det är individuellt givetvis. Men jag skulle nog säga att majoriteten av 80+, som det handlar om här, har på något sätt nedsatt minnesfunktion.
2020-11-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1bertas
Alla mäklare friskriver sig alltid från ansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad är det som är fel menar du? Mäklare gör så här hela tiden, ibland sköter de bara kontraktsskrivningen, ibland hela försäljningsprocessen inkl flytt.

Överklassarna hjälptes åt att blåsa den gamla gubben?
2020-11-20, 16:30
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Haha ja precis, det verkligen girl power att förhandla med senila personer. Hon är såååå stark !!

Senil när det passar...

Gubben är inte senil för fem öre.
2020-11-20, 16:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Området där stugan ligger och där Ebbas ex med barnen bor konkurrerar olika falanger inom frikyrkan där de högsta ledarna finns. Bland annat Livets ord och pingstkyrkan. Ebba har varit med i Livets ord men gått ur och är nu medlem i svenska kyrkan. Men det finns även andra konkurrerande falanger.

Esbjörn har stått utanför de har konkurrenterna, men säljer han så kommer det att påverka hans släkts affärer eller andra uppgörelser med de som bor i området. Beakta att han bor på en kursgård där ägarinnan är konkurrent till dem Ebba är vän med. Vi talar inte om strider eller hat mot varandra utan om affärsuppgörelser.
Varför bor Esbjörn på en kursgård? Är inte det en ganska udda boendelösning? Hyr han in sig på ett rum i kursgården?
2020-11-20, 16:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Senil när det passar...

Gubben är inte senil för fem öre.
Vad vet du om det? Han är ju ändå 80+. De flesta är lite smågaggiga då.
2020-11-20, 16:33
Avslutad
"Kd-ledaren anser att personer med ekonomiska intressen pressar Esbjörn att inte lämna ifrån sig huset.

– En närstående till honom ringde mig. Det var ett aggressivt och hotfullt samtal där man gjorde klart att man skulle hänga ut mig i rikspressen om jag inte backade, säger hon."

Ganska solklart fall av försök till utpressning. Hoppas hon spelade in samtalet. Då är det bara att kontakta polisen.
Senast redigerad av Juristen08 2020-11-20 kl. 16:38.
2020-11-20, 16:35
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Överklassarna hjälptes åt att blåsa den gamla gubben?

Jaha, då drog du klasskortet alltså.. jösses. Och en konspirationsteori också. Och värdeord som ”blåsning”..

Är du helt oförmögen att se vad det här handlar om?
2020-11-20, 16:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, så är det ju. Men det beror mer på att man har mycket omkring sig, är stressad osv. Men att minnet försämras med åldern är också ett faktum, även om det är individuellt givetvis. Men jag skulle nog säga att majoriteten av 80+, som det handlar om här, har på något sätt nedsatt minnesfunktion.

Ja det kan jag köpa. Jag kan också köpa att Esbjörn p.g.a hans ålder också kan ha vissa, för sin ålder normala, minnesrelaterade problem.

Men dessa problem är trots allt inte så omfattade att man inte skulle kunna genomföra en bostadsaffär, för det skulle då innebära att inga gamla människor skulle kunna genomföra bostadsaffärer eller andra större affärer överhuvudtaget.

I så fall skulle man aldrig få köpa saker på blocket från äldre människor osv. för att dessa inte är mentalt kapabla. Något som jag menar är befängt.

Därför vill jag påstå att fastighetsaffären, om än aningen påtryckande/eller kalla det fult, är fullt laglig förutsatt att inte Esbjörn demensförklaras eller av annan anledning förklaras vara mentalt oförmögen att genomföra en bostadsaffär. Och det återstår alltså att se om Esbjörn går med på att gå igenom en sådan psykologisk undersökning för att få konstaterat att han inte är mentalt kapabel att bevaka sin rätt och förvalta sin egendom.
Dock skulle han sätta en stämpel på sig själv för resten av livet med ett sådant handlande, och praktiskt taget vara omyndigförklarad livet ut. Får väl se om hans släktingar förmår honom till att genomföra detta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in