2020-12-03, 20:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ni har ju inte fattat något, juridisk bäring är ju helt utan värde, det är ju det moraliska i att ljuga som är hela grejen!
Hon trodde inte att han skulle stå på sej och verkligen ändra sej, hon spelade poker med det uttalandet, gamblade stort men torskade.
Frk EBT borde backa och köpa något annat istället!

Är det lika omoraliskt att ljuga om det är någon annan?
2020-12-03, 20:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Hoppas att du backar diverse dörrknackare och telefonsäljare som säljer försäkringar, elavtal och TV-avtal till äldre också. För det är precis på det här viset som Ebba har agerat. Hon skulle lika gärna kunnat rusa in på tomten i en Viasat jacka och sålt på han 50 kanaler i ett TV-paket eller en extra dödsfallsförsäkring som gäller tills de året man fyllt 65.

En riktigt jävla obehaglig försäljare tjatar ju till sig gamlingarnas underskrifter.

Någon som ser likheten?

Nej det brukar inte ta flera veckor för en dörrknackare alt telefonförsäljare.
Jag hade en hemma som skulle sälja ett värdeskåp till mig, jag drev honom nästan till sammanbrott efter tre timmar när han var på väg att gå å stod i dörren så sa jag äsch jag tar ett, det var helt obetalbart att se hans min då
2020-12-03, 20:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det som framkommit i media är ju Matz ihopsnickrade version för att få snyftsympatier. Ganska genomskinligt att ens hota med att gå till media för att man är kränkt då man riskerar att förlora ett arv.

Egentligen är det nog mer hans avtal med Esb som han trodde var giltigt, han är väl en del av arvingarna som ev får ärva. Som känt är att brorsbarn har ingen arvsrätt utan går att testamentera bort... och nej jag vill inte att ni testamentera bort brorsbarn till mig
2020-12-03, 20:42
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Får inte till andelarna summan blir 15/27.
För övrigt håller jag med om vad du skriver.

Håller med:
Den kopia från Lantmäteriet som ligger här i tråden verkar korrupt och saknar sida
Men sen ser jag också att senaste ändring för Marielund är 2012-06-27 i rullarna, men det framkommer inte vad som då skedde , anges bara som "senaste ändring".

Inteckningen är gjord 2011-11-16, arvskifte är 2007, så jag tror inte att 600.000:- 4 år senare var för att lösa ut någon i släkten, det är för lång tid. Pekar i riktningen att Esbjörn sitter på fler hemligheter, men nu har tråden spårat ur när amatör-mäklarna här i stället drar till med mobiltelefon-säljare i brist på annat.

Hade varit fan så mycket bättre om vissa här hade börjat gräva i röran istället för att anta och komma med hopplösa jämförelser. En full UC på personerna samt fullständiga utdrag från Lantmäteriet skulle nog klargöra vissa detaljer här.
2020-12-03, 20:46
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Egentligen är det nog mer hans avtal med Esb som han trodde var giltigt, han är väl en del av arvingarna som ev får ärva. Som känt är att brorsbarn har ingen arvsrätt utan går att testamentera bort... och nej jag vill inte att ni testamentera bort brorsbarn till mig

Det märkliga är att Esbjörn är dement och inte kommer ihåg att han har skrivit något avtal. Hur Matz sedan fick reda på att Esbjörn inte kommer ihåg ett avtal är mycket oklart.
2020-12-03, 20:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Får inte till andelarna summan blir 15/27.
För övrigt håller jag med om vad du skriver.

Hm. får inte heller ihop det Esb borde ju haft 9/27 (1/3) delar innan så då blir det 24 delar.
Då saknas 3 /27 (1/9) delar eller ?
Senast redigerad av braattha 2020-12-03 kl. 21:00.
2020-12-03, 20:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det märkliga är att Esbjörn är dement och inte kommer ihåg att han har skrivit något avtal. Hur Matz sedan fick reda på att Esbjörn inte kommer ihåg ett avtal är mycket oklart.

Jo och att han ångrade sig dagen efter då han inte mins att han ens hade skrivit det
2020-12-03, 21:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Håller med:
Den kopia från Lantmäteriet som ligger här i tråden verkar korrupt och saknar sida
Men sen ser jag också att senaste ändring för Marielund är 2012-06-27 i rullarna, men det framkommer inte vad som då skedde , anges bara som "senaste ändring".

Inteckningen är gjord 2011-11-16, arvskifte är 2007, så jag tror inte att 600.000:- 4 år senare var för att lösa ut någon i släkten, det är för lång tid. Pekar i riktningen att Esbjörn sitter på fler hemligheter, men nu har tråden spårat ur när amatör-mäklarna här i stället drar till med mobiltelefon-säljare i brist på annat.

Hade varit fan så mycket bättre om vissa här hade börjat gräva i röran istället för att anta och komma med hopplösa jämförelser. En full UC på personerna samt fullständiga utdrag från Lantmäteriet skulle nog klargöra vissa detaljer här.

Ja helt klart det borde grävas mer och göra det fb är bra på!
2020-12-03, 21:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Håller med:

Är det någon som har koll på Esbs lgh, när den införskaffades ? kan det vara till den?
2020-12-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Är det någon som har koll på Esbs lgh, när den införskaffades ? kan det vara till den?

Nej, den har han haft i 45 år.

Jag trodde också att det kunde vara ett lån till lägenheten, men en koll visade att han ägt den väldigt länge. Det framgår antingen på MrKoll eller Ratsit, om jag minns rätt.

En annan tanke som jag haft är att inteckningen gjordes för att Esb hade tänkt låna pengar för att renovera, men att det av någon anledning aldrig blev av.
2020-12-03, 21:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Den är ju inte återbetala pga att EBT ljuger ju, hade EBT sagt att ok jag backar, då hade dessa pengar varit åter.
Om EBT nu inte har noll hjärnceller så måste väl även hon förstått att Esbjörn inte vill sälja!

Ska Ebba och Esbjörn lösa allt via medierna?

Vad jag förstått, har Ebba försökt få till ett möte med Esbjörn, öga mot öga, men Esbjörn backade ur när han kom dit. Det är klart att Ebba vill ta ett snack med Esbjörn innan hon gör något mer. Om hon backar, måste hon säkerställa att hon får tillbaka sina pengar, plus eventuella kostnader det här har kostat henne och då måste det förhandlas på ett eller annat vis. Om hon inte backar, måste de ju prata om hur det här går vidare.

Som jag ser det, var bollen hos Esbjörn från den dagen han ångrade sig, tills de gick till Expressen. Det var under den perioden han kunde betala igen handpenningen och komma överens med Ebba. Från den dagen allt kom till Expressens kännedom, så hamnade Ebba i ett utpressningsläge, där hon hade två dåliga möjligheter att välja på. Då gick det inte längre att lösa någonting snyggt.

Varför i hela friden kontaktade inte Esbjörn en advokat med kunskap om fastighetsaffärer, istället för att köra utpressning via media? Då hade det nog kunnat lösas till allas belåtenhet.
2020-12-03, 21:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Nej, den har han haft i 45 år.

Jag trodde också att det kunde vara ett lån till lägenheten, men en koll visade att han ägt den väldigt länge. Det framgår antingen på MrKoll eller Ratsit, om jag minns rätt.

En annan tanke som jag haft är att inteckningen gjordes för att Esb hade tänkt låna pengar för att renovera, men att det av någon anledning aldrig blev av.

Ok, ja då kan vi bortse från den i inköp i alla fall !
jag räknade ihop alla delar som vitne-x skrev om (inlägg 4937) och plussade på Esb 1/3 som han troligen ärvt innan men saknar fortfarande 4/27 delar eller 1/9 del (Inlägg 4978)
Kan dom vara inblandade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in