Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Den är ju inte återbetala pga att EBT ljuger ju, hade EBT sagt att ok jag backar, då hade dessa pengar varit åter.
Om EBT nu inte har noll hjärnceller så måste väl även hon förstått att Esbjörn inte vill sälja!
Ska Ebba och Esbjörn lösa allt via medierna?
Vad jag förstått, har Ebba försökt få till ett möte med Esbjörn, öga mot öga, men Esbjörn backade ur när han kom dit. Det är klart att Ebba vill ta ett snack med Esbjörn innan hon gör något mer. Om hon backar, måste hon säkerställa att hon får tillbaka sina pengar, plus eventuella kostnader det här har kostat henne och då måste det förhandlas på ett eller annat vis. Om hon inte backar, måste de ju prata om hur det här går vidare.
Som jag ser det, var bollen hos Esbjörn från den dagen han ångrade sig, tills de gick till Expressen. Det var under den perioden han kunde betala igen handpenningen och komma överens med Ebba. Från den dagen allt kom till Expressens kännedom, så hamnade Ebba i ett utpressningsläge, där hon hade två dåliga möjligheter att välja på. Då gick det inte längre att lösa någonting snyggt.
Varför i hela friden kontaktade inte Esbjörn en advokat med kunskap om fastighetsaffärer, istället för att köra utpressning via media? Då hade det nog kunnat lösas till allas belåtenhet.