Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Naknekejsaren, vad säger du om raketers tes att konservativa inte är konserveta eftersom dom inte är emot bögar? Du har tidigare sagt att man kan vara konservativ utan att vara emot abort eller homoäktenskap.
Jag förstår argumentet emot konservativa som en vek grupp som är liberaler som de var för 10 år sedan, den är träffsäker.
Jag är själv otroligt trött på fokus på homosexuella i debatten, då biologer idag hänvisar med ganska starka bevis om de fåtal procent som faktiskt föds som bögar och jag ser inte riktigt vad konservativa vill göra åt sådan fakta.
En sak är ju att vara emot allmän bögifiering av samhället och ständig lgbt-nonsens om att hacka isär heteronormen eller att två pappor ska kunna adoptera barn, en annan sak är att söka förbjuda fenomenet, något som jag inte ens tror är möjligt. Bögeri förekommer i stor omfattning i extremt konservativa muslimska länder och kan helt uppenbarligen inte utplånnas genom att stampa ner den under jorden.
Saudi Arabiens huvudstad kallas "gay heaven" exempelvis då det är enklare för män att ha sex med varandra än att ha sex med kvinnor, och det tycks att bögaktivitet sker precis överallt:
https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2007/05/the-kingdom-in-the-closet/305774/
Det kan ju lätt avfärdas som västerländsk media som ljuger, men min personliga erfarenhet av att tala med muslimer bekräftar att det som sägs ovan är sant. En algerisk bekantskap sade exempelvis att saudier ofta reser omkring i fattigare arabländer och beter sig som hedonistiska grisar i försök att prostituera unga pojkar i sådana länder. Saudier sägs vara mer hatade än till och med judar i några länder som speciellt blivit hårt drabbade av saudiska sexturister, som ofta är bögar eller bisexuella och det tycks enklare att köpa en fattig tonårspojke än en flicka.
Tycker alltså inte att homosexualitet bör varesig fördömas eller förhärligas, och anser inte att konservativa politiker ska dansa omkring i bögtåg i gatan, lika lite som de bör hacka på homosexuella pga deras sexualitet.