2020-11-19, 12:51
Medlem
Kackotopis avatar
Det är ingen idé att köpa PlayStation 5 än! Folk har redan tekniska problem med den första versionen av PS5 och för vissa så har den dött helt och vägrar starta. Om ni är smarta så inväntar ni på version 2 eller 3 av PS5 som kommer att vara fullt uppdaterade/buggfria.
Senast redigerad av Kackotopi 2020-11-19 kl. 12:54.
Citera
2020-11-19, 12:53
Medlem
Fan vad trist att man inte fick tag på ett exemplar idag.
Citera
2020-11-19, 13:00
Medlem
Ingen butik som fortfarande säljer? Släpper netonnet eller Elgiganten fler idag tros?
Citera
2020-11-19, 13:01
Medlem
Man.in.whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Haha scamming? På vilket sätt skulle det vara scamming?

Du vet vad jag menar. Vidrigt är det. Även om ps5 inte på ngt sätt är livsnödvändig. Det är tur folk inte kan göra samma sak med mediciner.

Men annars ser vi dem överallt. Fotbolls- och konsertbiljetter. Munskydd och oboypaket, samma typer.

De har iaf lärt sig att skriva ”Södermalm” och Stockholms innerstad” i sina blocketankonser nu för tiden. De är förstås inte bosatta där. 😛
Citera
2020-11-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det är ingen idé att köpa PlayStation 5 än! Folk har redan tekniska problem med den första versionen av PS5 och för vissa så har den dött helt och vägrar starta. Om ni är smarta så inväntar ni på version 2 eller 3 av PS5 som kommer att vara fullt uppdaterade/buggfria.

Ja varför ska man till varje pris ha en ps5 nu för? Lär dröja innan det kommer några spel att tala om också.

Släpp begränsat antal som säljer slut fort. Tjoff så har man skapat en illusion om en uberprodukt som bara alla vill ha! - Klassiskt säljknep!

Och skocken faller för det.
Senast redigerad av Johnnyhotter 2020-11-19 kl. 13:26.
Citera
2020-11-19, 13:28
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.in.white
Du vet vad jag menar. Vidrigt är det. Även om ps5 inte på ngt sätt är livsnödvändig. Det är tur folk inte kan göra samma sak med mediciner.

Men annars ser vi dem överallt. Fotbolls- och konsertbiljetter. Munskydd och oboypaket, samma typer.

De har iaf lärt sig att skriva ”Södermalm” och Stockholms innerstad” i sina blocketankonser nu för tiden. De är förstås inte bosatta där. 😛

Att sälja vidare något till ett högre pris pga. efterfrågan är större än utbudet är inte scam. Scam eller scamming är att man köper/betalar för något, men inte får det i slutänden.
Citera
2020-11-19, 13:30
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Inspect-verktyget på en annan produkt, sedan ändrade jag SKU till den tillhörande playstation 5. https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/ViewCart-AddProductByAjax?SKU=220276&Quantity=1&AddToCart=t rue

Jag jobbar heltid med vad som brukar kallas bottar, men såg ingen poäng med att skriva en, det här var betydligt enklare.

Förövrigt har de släppt några till nu vid 12, så om ni skyndar er kan ni ha tur om de inte redan är slut.

Funkade för mig också, klockrent!

Orolig för att det blev något fel och man inte får någon i slutändan..
Citera
2020-11-19, 13:37
Medlem
Dan88s avatar
Hämtade ut PS5 tidigare, inte så tung som någon annan skrev här så de var tvungen att ta en taxi :P Normal tyngd, inget problem att bära.

Gilllar inte nya DualSense kontrollen, känns lite som sandpapper på undersidan. Förväxlar Home och Mute knapparna hela tiden, kanske är vanesak.

L1 och R1 knapparna är för högt upp :/ Måste anstränga mig lite för att nå de. Bra knappar/styrkors.

Gillar inte alls de nya trofé menyerna, definitivt en nedgradering.

Roligt att man kan se hur länge man spelat spel. 880 timmar i BF1

Frächt OS annars, snabba högupplösta 4K menyer och i PS Store, det buffrar/laggar inte längre som i PS4 utan allt händer direkt. Har inte märkt några buggar eller hårdvaruproblem alls ännu.

PS5 spelen kommer nästa vecka så det får bli Astro Bot tills dess.
Senast redigerad av Dan88 2020-11-19 kl. 14:06.
Citera
2020-11-19, 13:38
Medlem
Man.in.whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Att sälja vidare något till ett högre pris pga. efterfrågan är större än utbudet är inte scam. Scam eller scamming är att man köper/betalar för något, men inte får det i slutänden.

Ja jag är medveten om att begreppet förmodligen var fel. Det var därför jag skrev ”du vet vad jag menar” ☺️
Citera
2020-11-19, 13:41
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Funkade för mig också, klockrent!

Orolig för att det blev något fel och man inte får någon i slutändan..
funkade också för mig precis!

Din beställning
PlayStation 5 (PS5)
PlayStation 5 (PS5)
Varukod: 220276
Kommer in i lager 2020-12-04
5 990Antal 1 5 990
Citera
2020-11-19, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Inspect-verktyget på en annan produkt, sedan ändrade jag SKU till den tillhörande playstation 5. https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/ViewCart-AddProductByAjax?SKU=220276&Quantity=1&AddToCart=t rue

Jag jobbar heltid med vad som brukar kallas bottar, men såg ingen poäng med att skriva en, det här var betydligt enklare.

Förövrigt har de släppt några till nu vid 12, så om ni skyndar er kan ni ha tur om de inte redan är slut.

Sjukt. Testade att köra din länk och det funkade nu också. Dock har jag redan en på Netonnet så slutförde aldrig.
Citera
2020-11-19, 13:43
Medlem
Dan88s avatar
Ni har hackat sönder elgigantens hemsida, man kan lägga till i kundkorgen som vanligt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in