2020-11-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Varför sån hype kring detta när det knappt har kommit ut några spel? Alla spel som finns går väl att köpa till PS4an också förutom Dark Souls?

Dessutom kommer ju många framtida spel såsom Resident Evil Village osv även släppas till PS4?

Ser liksom ingen mening i det?

Själv kommer jag köpa det när nya GTA släpps i mars-april först. Men är lite tveksam med tanke på hur stor och klumpig den är, kanske till och med väntar på att de släpper en slim version
För egen del så vill jag bara sälja den vidare till ett dyrare pris.
Vill bara spela RE ändå och då det verkar som att RE8 släpps till ps4 så finns det ingen anledning för mig att köpa ps5. Är ingen sådan grafikbög heller.
Citera
2020-11-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Fick en från elgiganten med bekfräftelsemejlet några minuter innan 09:00. Hoppade över produktsidan och gick direkt på deras lägg till i kassan länk. Gick enormt smidigt.
Hur hittade du den länken?
Citera
2020-11-19, 11:46
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betlebub
PS5 är en halv mesyr kraftmässigt money grab. föråldrad innan den ens är släppt som vanligt.
Är du här och trollar igen, utan att svara folk förmodar jag?

Enda konsollerna som låg långt bakom PC vid släpp har hittills varit Xbox one/PS4, men även de låg i mid-range så inte så illa till.

PS5 och Xbox Series X använder fjolårets high prestanda-specs, som fortfarande bara typ 5% av PC-spelare har. Oavsett hur du vrider och vänder på det så ÄR båda konsollerna monster kraftmässigt som du behöver slunga ut en 18-20 000 för att få en likvärdig PC i prestanda.

Givetvis kommer PC åka ifrån ju längre tiden går, det är naturligt när generationer håller i 7 år. Det betyder dock inte att konsollerna inte är med från start. Dessutom brukar könsrollerna fortfarande vara kraftigare vid deras slut än vad de flesta PC-spelare använder för dator. De flesta spelar inte PC med monsterspecs. 1080p är fortfarande vanligast bland PC t ex.
Senast redigerad av Nihenna 2020-11-19 kl. 11:49.
Citera
2020-11-19, 11:50
Medlem
Nihennas avatar
Helvete. PS5an får inte plats liggandes i min Tv-bänk. Jag har fått pressa in den emellan TVns kant och väggen till TV-bänken

Vilken bjässe den är, även liggandes. Fast i ärlighetens namn är det stödet som är problemet. Hade stödet inte varit där hade den fått plats.
Citera
2020-11-19, 12:07
Medlem
Man.in.whites avatar
Avskyr all form av scamming. Är det toapapper, munskydd eller ps5, spelar ingen roll. De kan brinna i helvetet allihop 🥱

Men människan är sådan av natur, speciellt i de lägre samhällskikten ,att de gör vad som helst för lite extrapengar.

Det är dock Sonys uppgift att motverka dessa kvalster. Varför inte ge förtur till de med 10 års ps+ och sedan gå i turordning.
Citera
2020-11-19, 12:16
Medlem
Kommer den att släppas någonstans idag? Förutom dom innan?
Citera
2020-11-19, 12:18
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neand
Hur hittade du den länken?
Inspect-verktyget på en annan produkt, sedan ändrade jag SKU till den tillhörande playstation 5. https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/ViewCart-AddProductByAjax?SKU=220276&Quantity=1&AddToCart=t rue

Jag jobbar heltid med vad som brukar kallas bottar, men såg ingen poäng med att skriva en, det här var betydligt enklare.

Förövrigt har de släppt några till nu vid 12, så om ni skyndar er kan ni ha tur om de inte redan är slut.
Senast redigerad av OrangePick 2020-11-19 kl. 12:25.
Citera
2020-11-19, 12:24
Medlem
Verkar finnas på Elgiganten igen! Leverans 4/12
Citera
2020-11-19, 12:25
Medlem
Citat:
Inspect-verktyget på en annan produkt, sedan ändrade jag SKU till den tillhörande playstation 5. https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/ViewCart-AddProductByAjax?SKU=220276&Quantity=1&AddToCart=t rue

Jag jobbar heltid med vad som brukar kallas bottar, men såg ingen poäng med att skriva en, det här var betydligt enklare.
Gick inte att köpa
Citera
2020-11-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Gick inte att köpa

Tog slut lika fort som vanligt, fick dock en jag och polaren! yehaww
Citera
2020-11-19, 12:29
Medlem
Citat:

Förövrigt har de släppt några till nu vid 12, så om ni skyndar er kan ni ha tur om de inte redan är slut.

Haha. Så sjukt. Jag klickade på din länk och lyckades köpa en nyss. Tack!!
Citera
2020-11-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.in.white
Avskyr all form av scamming. Är det toapapper, munskydd eller ps5, spelar ingen roll. De kan brinna i helvetet allihop 🥱

Men människan är sådan av natur, speciellt i de lägre samhällskikten ,att de gör vad som helst för lite extrapengar.

Det är dock Sonys uppgift att motverka dessa kvalster. Varför inte ge förtur till de med 10 års ps+ och sedan gå i turordning.

Haha scamming? På vilket sätt skulle det vara scamming?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in