2020-11-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aironz
Ja obehag har jag inge problem med bara jag vet att det inte är något allvarligt! Men vad är viktigaste varningstecken? Ifall jag måste fara in.
Men som du sa tror det är helt lungt nu, med tanke på hur noga jag varit också.
Röd, svullen, varm vid inject spot och feber skulle jag säga.
Citera
2020-11-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aSSniss
Röd, svullen, varm vid inject spot och feber skulle jag säga.
Så, så fort jag har någon av dom borde jag åka in? Okej aja hoppas man slipper sånt. Körde andra sticker nu i vänstra skinkan. Fan vad jag inte är vänsterhänt. Skakade som ett asplöv men körde in den saktare denna gång. Självklart aspirerade jag också så verkade lungt där iallafall
Citera
2020-11-18, 18:20
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Så, så fort jag har någon av dom borde jag åka in? Okej aja hoppas man slipper sånt. Körde andra sticker nu i vänstra skinkan. Fan vad jag inte är vänsterhänt. Skakade som ett asplöv men körde in den saktare denna gång. Självklart aspirerade jag också så verkade lungt där iallafall

Nej, då kommer du belasta sjukvården onödigt mycket. Vid feber åker du in asap, dom andra symptomen kan bara vara en enklare infektion, vilket i princip alla åker på nån gång.
Brukar lägga sig efter ett tag, fick själv tag på en skit olja som gav en fruktansvärd pip, svullen, röd och varm vid stick stället och det höll i sig i 2 veckor innan det la sig...
Enveten som man är så körde jag den oljan i 2 månader innan jag byta.
Ett tips, kör axlarna också! Där kan du köra tunn nål och är enkelt att sticka.
Citera
2020-11-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Nej, då kommer du belasta sjukvården onödigt mycket. Vid feber åker du in asap, dom andra symptomen kan bara vara en enklare infektion, vilket i princip alla åker på nån gång.
Brukar lägga sig efter ett tag, fick själv tag på en skit olja som gav en fruktansvärd pip, svullen, röd och varm vid stick stället och det höll i sig i 2 veckor innan det la sig...
Enveten som man är så körde jag den oljan i 2 månader innan jag byta.
Ett tips, kör axlarna också! Där kan du köra tunn nål och är enkelt att sticka.
Okej tack, ja nästa stick blir höger axel
Citera
2020-11-19, 11:01
Medlem
Citat:
Kan man köra glutes bara på en cycle? Och skulle du rekommendera att köra varann skinka då man tar det? Sen kan man väl ba dra ut den pytte lite för o se ifall det kommer blod så är det lungt på den fronten iallafall?

Skulle rekommendera att ha fler injection sites än glutes, även om röven är stor och man kan sticka på lite olika ställen. Bildas alltid lite ärrvävnad när man sticker i en muskel, kan behöva lite tid att läka. Inte kul att råka sticka in i sån ärrvävnad igen...

stick inte för långt bak och långt ned på röven, då kan du träffa ischiasnerven.

Citat:
Konstig fråga men om ni är med en brud och det händer att kläderna åker av, har ni plåster där då?

Plåster var då? Ett stick syns ju knappt. Bara säga att det är en finne eller vad som helst om nån frågar.
Citera
2020-11-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklagaard
Skulle rekommendera att ha fler injection sites än glutes, även om röven är stor och man kan sticka på lite olika ställen. Bildas alltid lite ärrvävnad när man sticker i en muskel, kan behöva lite tid att läka. Inte kul att råka sticka in i sån ärrvävnad igen...

stick inte för långt bak och långt ned på röven, då kan du träffa ischiasnerven.

Plåster var då? Ett stick syns ju knappt. Bara säga att det är en finne eller vad som helst om nån frågar.
Aa kör på delts nu 2 nästa, haha aa märkte de efter de syns inte ens
Citera
2020-12-29, 09:22
Medlem
Infektion?

Hej

Kört på 4 dagar på min första kurr. Och idag märkte på injektionstället ser det ut som en svag blåmärke och rör jag det kan det kännas lite.

Feber har jag inte men kanske lite huvudvärk inte värsta.

Nedan bild på hur det ser ut.

https://gyazo.com/48ed8da4922deefc4385522a9cef9dd5

Tack på förhand
Citera
2020-12-29, 09:31
Medlem
tnems avatar
Ser ut som du stuckit genom ett litet blodkärl.

Alltså inget farligt alltså.
Citera
2020-12-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Ser ut som du stuckit genom ett litet blodkärl.

Alltså inget farligt alltså.
Tack för snabbt svar orkar inte sitta över analysera eller besöka läkare i onödan osv.
Citera
2020-12-29, 10:01
Medlem
Mastifmeisters avatar
Så där ser 2/10 stick ut för mig. Träffat blodkärl bara.
Citera
2020-12-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Så där ser 2/10 stick ut för mig. Träffat blodkärl bara.
Bra att man kunde lägga upp bild. Super tack för svar. Jag är rookie får lära mig av mitt amatör misstag.
Citera
2021-01-30, 00:04
Medlem
Testo cyp e5d eller e4d?

Testo cyp e5d eller e4d? fördelar nackdelar?

Tänker främst på jämnare nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in