2020-11-10, 06:18
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxlie
Tack för tipsen, när du säger mår dåligt. Hur menar du då förutom feber liksom?
Tänkte även i framtiden till andra som kanske får sammaproblem och läser tråden.
När jag läser symptom på sepsis är dom ganska allvarliga och det har man ju verkligen inte haft

Den här frågan kommer upp med jämna mellanrum och det händer faktiskt att en del får åka till akuten.

De blir opererade och får antibiotika.

Min reaktion är mot de idioter som svarar utan kunskap i ett så viktigt ämne.

Framförallt de som säger att man ska "erkänna" allt för det är endå sekretess.

De fattar inte hur dåligt det är att få in steroidbruk i sin journal.

Man blir förevigt dömd på förhand och alla kommande sjukdomar kommer att skyllas på steroidbruk.

De som säger att man måste erkänna allt är väl samma stackare som skiter på sig varje gång de ser en polis och direkt "erkänner" alla sina brott utan att ens ha blivit tillfrågad.
Citera
2020-11-10, 17:04
Medlem
Kommer heller aldrig säga att jag tar aas till vården! litar inte ett dugg på dem...

Har också fått stor svullnad och rätt ont vid inject spot en gång och fick med panik med vad jag skulle göra. Tog de lungt i ett par dagar och sen la de sig. Nojjan att behöva operera var rätt stor.
Ibland får jag bula samt pip efter stick och ibland inte. Sticker jag genom blodkärl så gör de ont och märks direkt, då är smärtan större i ett par dagar. Aldrig kör igenom en nerv i glutes bara i lår och då rycker man till, mer obehagligt i min mening än de gör ont. Känns som många som kommenterar mest vill skrämmas av nån anledning. Kanske har man inget liv och ser ner på folk som håller på med detta eller rent av avundsjuka. Men lyssna på goofer, han är vettig!
Citera
2020-11-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aSSniss
Kommer heller aldrig säga att jag tar aas till vården! litar inte ett dugg på dem...

Har också fått stor svullnad och rätt ont vid inject spot en gång och fick med panik med vad jag skulle göra. Tog de lungt i ett par dagar och sen la de sig. Nojjan att behöva operera var rätt stor.
Ibland får jag bula samt pip efter stick och ibland inte. Sticker jag genom blodkärl så gör de ont och märks direkt, då är smärtan större i ett par dagar. Aldrig kör igenom en nerv i glutes bara i lår och då rycker man till, mer obehagligt i min mening än de gör ont. Känns som många som kommenterar mest vill skrämmas av nån anledning. Kanske har man inget liv och ser ner på folk som håller på med detta eller rent av avundsjuka. Men lyssna på goofer, han är vettig!
Kan man köra glutes bara på en cycle? Och skulle du rekommendera att köra varann skinka då man tar det? Sen kan man väl ba dra ut den pytte lite för o se ifall det kommer blod så är det lungt på den fronten iallafall?
Citera
2020-11-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Den här frågan kommer upp med jämna mellanrum och det händer faktiskt att en del får åka till akuten.

Man blir förevigt dömd på förhand och alla kommande sjukdomar kommer att skyllas på steroidbruk.

De som säger att man måste erkänna allt är väl samma stackare som skiter på sig varje gång de ser en polis och direkt "erkänner" alla sina brott utan att ens ha blivit tillfrågad.
Konstig fråga men om ni är med en brud och det händer att kläderna åker av, har ni plåster där då?
Citera
2020-11-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aironz
Kan man köra glutes bara på en cycle? Och skulle du rekommendera att köra varann skinka då man tar det? Sen kan man väl ba dra ut den pytte lite för o se ifall det kommer blod så är det lungt på den fronten iallafall?
Jag köra inga monster doser och bara testo. Kör e4d och kör bara glutes. Ja rotera mellan dem gör jag och de funkar bra, vänstran lite mer jobbig men de lär man sig! Efter stick så svabbar jag rent med alkohol svabb och sätter ett plåster i nån timme. Sen åker de av. Många skippar plåster helt vet jag.
Citera
2020-11-13, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aSSniss
Jag köra inga monster doser och bara testo. Kör e4d och kör bara glutes. Ja rotera mellan dem gör jag och de funkar bra, vänstran lite mer jobbig men de lär man sig! Efter stick så svabbar jag rent med alkohol svabb och sätter ett plåster i nån timme. Sen åker de av. Många skippar plåster helt vet jag.
Okej tack för tips👍😊
Citera
2020-11-18, 10:25
Medlem
Citat:

Tja du verkar vara erfaren så kollar med dig, jag tog mitt första stick förra fredag och ska ta andra idag, körde glutes högra sidan och vänstra idag. Var nervös o skakade en del så råkade trycka in nålen väldigt fort. Men grejen är det kändes inget o allt gick bra lite speedad o skakig men aa. Dagarna efter varit typ öm o inte bekvämt o ligga på det direkt. Men idag är jag typ mer öm o känns mer. Borde jag va orolig eller vänta nån dag till?
Citera
2020-11-18, 10:27
Medlem
Var jätte noga med hygien o allt duschade innan också.
Ser inget svullet och inte röd heller
Citera
2020-11-18, 12:34
Medlem
goofers avatar
Citat:
Tja du verkar vara erfaren så kollar med dig, jag tog mitt första stick förra fredag och ska ta andra idag, körde glutes högra sidan och vänstra idag. Var nervös o skakade en del så råkade trycka in nålen väldigt fort. Men grejen är det kändes inget o allt gick bra lite speedad o skakig men aa. Dagarna efter varit typ öm o inte bekvämt o ligga på det direkt. Men idag är jag typ mer öm o känns mer. Borde jag va orolig eller vänta nån dag till?

Helt normalt, jag får också ont ibland trots långt brukande.
Citera
2020-11-18, 13:03
Medlem
Citat:
Helt normalt, jag får också ont ibland trots långt brukande.
Okej för har gått bra dom andra 4 dagarna men idag gör typ ont asså masserar jag flrsvinner det typ några sekunder men är jätte öm där.men vad bra man går verkligen runt och oroar sig som fan😅.
Men så länge jag inte har fått typ feber är det lungt eller?
Citera
2020-11-18, 13:28
Medlem
goofers avatar
Citat:
Okej för har gått bra dom andra 4 dagarna men idag gör typ ont asså masserar jag flrsvinner det typ några sekunder men är jätte öm där.men vad bra man går verkligen runt och oroar sig som fan😅.
Men så länge jag inte har fått typ feber är det lungt eller?

Oljan kan ha hamnat fel och irriterat något.
Du kan ha gått igenom en pder och fått en blödning.
Något i oljan som du inte tål.

Finns många anledningar.
Få oljor och injektioner går obemärkt förbi.

Lite obehag måste man stå ut med.

Finns de här som sticker varje dag, år ut och år in...
Citera
2020-11-18, 13:31
Medlem
Citat:
Oljan kan ha hamnat fel och irriterat något.
Du kan ha gått igenom en pder och fått en blödning.
Något i oljan som du inte tål.

Finns många anledningar.
Få oljor och injektioner går obemärkt förbi.

Lite obehag måste man stå ut med.

Finns de här som sticker varje dag, år ut och år in...
Ja obehag har jag inge problem med bara jag vet att det inte är något allvarligt! Men vad är viktigaste varningstecken? Ifall jag måste fara in.
Men som du sa tror det är helt lungt nu, med tanke på hur noga jag varit också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in