2020-11-18, 10:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Ja det undra jag med många skyller på dålig utredning att SD inte åker dit. Jag håller med att det beror på en dålig utredning att de inte har hittat mördaren. Men om jag inte minns fel så undersöktes SD hem med en specialhund rätt snart efter att lena försvunnit utan några indikationer först därefter hittade de minimala mängder av hennes blod/dna på tvättmaskinen. Eftersom att hunden inte markerade när spåren borde ha varit färska tyder det mesta på att dessa spår kommer från någon gång under SD och lenas 6 åriga relation. Åklagarna har fokuserat 1000tals sidor på att samla indicier mot SD och inte lyckats få ihop något som håller i rätten. Hade de undersökt alla hennes älskare lika frekvent kända och okända. Gläm inte att hon verkade vara het på karlar och hade jobbat på ett flyktingboende kan ha varit någon där som sett en chans att utöka sina chanser att få uppehållstillstånd genom en relation med henne men blivit riktigt förbannad när vederbörande upptäckt att hon bara lekte med mäns känslor (förmodligen för att göra sd svartsjuk så han skulle komma tillbaka till henne) Så integrerade jag med killar när jag var i tonåren men inte vid 45.

SD hann städa undan bevisen eftersom den första husrannsakan blev avbruten av jour åklagaren. Vid den andra husrannsakan så var huset så välstädat att till och med golvbrunnarna glänste. Det var då HD började kallas för golvbrunns Hanna.
Citera
2020-11-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
SD hann städa undan bevisen eftersom den första husrannsakan blev avbruten av jour åklagaren. Vid den andra husrannsakan så var huset så välstädat att till och med golvbrunnarna glänste. Det var då HD började kallas för golvbrunns Hanna.

HD flyttade från deras gemensamma hus ett par månader innan mordet inträffade. Om hon ville göra en ordentlig flyttstädning varför gjorde hon det när hon flyttade?
Varför gå hem till sin fd och göra rent golvbrunnar ordentligt (hennes egna var långt ifrån städade).
HD fick tom med sin pappa att hjälpa till att städa, gamla mannen gav sig upp på taket och fixade sånt som han inte var utbildad till (sota skorstenen).
Citera
2020-11-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Något besudlat plagg kan ha kommit i kontakt med tvättmaskinen efter första genomkollen av huset. Något som legat gömt någonstans?
borde hunden ha noterat
Citera
2020-11-18, 11:42
Medlem
Citat:
borde hunden ha noterat

Hunden var inte överallt, ev blodig tröja eller t-skirt kan ha varit gömt i växthuset. Var det inte där SD sa sig kastat in vattenspridaren (bakom 1000-tals kaninhinder som han uttryckte sig).
Citera
2020-11-18, 11:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
borde hunden ha noterat

Dom hann inte ta in någon hund första gången eftersom rannsakningen blev avbruten av åklagaren.
Citera
2020-11-18, 12:22
Medlem
Honan6s avatar
Digitala spåren, sökningen på den för andra okänds epostadressen ifrågasätts, mer DNA från SD hittas på Lenas kläder och spåren på Lenas ring blir pusselbitarna som till sist fäller den misstänkte? Därtill kommer fler än Sillen på att de glömt bort att berätta några viktiga detaljer och lämnar kompletterande vittnesmål?

Jag tror som tidigare sagt att den oförklarliga datorhändelsen kl 23.34 orsakas av att Lenas mobil hade internetdelning påslaget när den plockas från hennes ficka (skrikvittnenas uppgifter talar för att Lena har mördats några minuter innan), att Stefans dator fanns med honom i närheten och att han missat rensa alla gamla kända nätverksanslutningar. Stefan är känd för att släpa med sig en dator överallt med inplastad skärm och särskilt när han har en pågående mystlösning - precis som han hade på måndagskvällen då han klurade med en myst istället för att ägna sig åt arbetsuppgifter på Tyr*éns.

Refreshförsöken på webbflikarna kan ha skett automatisk för nedsparade sidor, men eftersom det var så många öppna flikar (i FUP visas bara ett urval på ett 15-tal sidor) och tiden 5 sekunder talar det mer för att datorn fick en tillfällig tillgång till en internetanslutning, men inte tillräckligt länge för att synksystemet skulle dra igång.

Ett par trådmedlemmars har sett att synkloggningssystemet (aktbil. 163 del B från pdf sida 67) inte fungerade mellan kl 23.20 till kl 02.29 för att Stefans dator var OFFLINE drygt 3 timmar. Det blir mycket tid till att "prova växlar", packa, tvätta, gödsla, vattna och övervaka sin robotgräsklippare. SD skryter gärna om hur snabb han är i olika sammanhang, så han hade gott om tid till Företaget Mord och särskilt under timmen då han var ovanligt digitalt inaktiv mellan kl 23-24.
Först kl 02.29 får hans dator nätanslutning till synkningen igen och det antagligen via en internetdelning från mobilens nätverk via Telia och sen via hans ComHem-nätverk kl 02.49.

Det saknas en tydlig spec. för datorns nätverksanslutningar i FUP, för i huvudprotokollet ses bara mobilens anslutningar. Finns det att se i sidomaterialet eller lyckades man inte "fånga" datorns ram-minne den 15 maj?

SD kan området som sin egen bakficka, han är kreativ verkar gilla att ta risker, så jag tänker att SD mycket väl kan vara motorvägsmannen som ses när han på väg att göra sig av med mordtillhygget i "sumpsjön" vid Boglundsängen som ligger nära E20 mittemellan avfarterna 114 och 115, eller för att lägga i en tillfällig gömma någonstans i området.

Moralensväktare har för länge sen påtalat att svaren finns i utredningsmaterialet och jag ställer mitt hopp till att hen kommer få rätt. Jag hoppas att SD börjar känna att det kanske inte kommer att gå lika bra i HR som det gjorde i TR. Jag tror inte han har några problem med att underhålla sig om dagarna även om han är satt i någon form av yrkeskarantän där han inte får stila med sina licenserade kunskaper, för man kan då roa sig med att plocka isär en dator och visa upp på sin GC-sida. Lite lustigt att han skriver sin loggtext i nära anslutning till att tråden upptäckte att hans dator varit OFFLINE. Han missar naturligtvis inte att framhålla att han löste gåtan direkt, men att det inte "passade" att åka direkt.

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=405b8203-475a-443d-8e76-994147487e1d&IID=e823cdbd-72e8-4e94-be1e-ad0c204a5d59

HerrTeamDavidsson found Drönarpussel #04 i stmellosaland
Sunday, 15 November 2020 Örebro, Sweden

Löste direkt vid släpp, men hade precis börjat skruva isär datorn för att byta någon liten pilledutt som visst var viktig. Det passade alltså inte att åka, men efter någon knapp timme behövde ett ärende uträttas, så dieselbrännaren Olof och jag susade iväg efter ett besök på Preem. Mötte och gratulerade FTFarna just som de hade påbörjat returpromenaden, och loggade i ovan lugn och ro . Ärendet då? Bortglömt naturligtvis, men uträttt nu senare på dgen.

Kul uppgift efter pusslet! Tack för cachen.

Här syns problemet med datorn tydligt. Men nu har loggen skrivits på just den apparaten!

Direktlänk till bilden
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e823cdbd-72e8-4e94-be1e-ad0c204a5d59.jpg

Bild på inlägget för de som inte har inlogg till GC-sidan:
www.bildtagg.se/bild/lavaz34l70hdzx6czdsuutox

-------------

Länk till ett tidigare inlägg som är fyllt med länkar till de som kommer nya in i denna 2,5 år långa tråd
www.flashback.org/sp73572601
Senast redigerad av Honan6 2020-11-18 kl. 12:47. Anledning: glömde en bokstav
Citera
2020-11-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hunden var inte överallt, ev blodig tröja eller t-skirt kan ha varit gömt i växthuset. Var det inte där SD sa sig kastat in vattenspridaren (bakom 1000-tals kaninhinder som han uttryckte sig).
Nått som åklagaren måste bevisa
Citera
2020-11-18, 13:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är så sorgligt att LW gick ett sådant hemskt öde till mötes .

Vem hatade henne så pass mycket, så att den personen kunde slå ihjäl henne ?

Hon var aldrig elak mot vår familj , snarare godhjärtad , så jag förstår inte ???

Vi vet en:

A164 C/1068

Lenas droppbox
Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-19

Samtalet handlar om att Lena kräver att SD ska logga hennes loggar och att det håller inte Stefan med om.

"[...]" Stefan upplever något som förtäckt hot gällande att Lena ska prata med TG om
något. Det blir en hetsig diskussion fram och tillbaka som avlustas med att Stefan säger "att
han inte tänker inte förhandla med en terrorist och han önskar Lena all olycka, han skrattar
inombords när Lena bävar inför julen, hon får exakt det hon förtjänar
, hon beter sig som ett
jävla svin nu, hon är en sjuk människa och hon går hela tiden närmare mot att han verkställer
sina hot i förebyggande syfte"
Lena försöker kontra med något och Stefan svarar "hon vet ju
svaren och kallar henne sjuka jävla människa, hon vet svaren på varenda fråga men försöker
hitta någon idiotlösning" och det avslutas med att Stefan säger "jag hatar dig Lena Wesström,
jag hatar dig, hej då
"

Jag uppfattar det understrukna som ett allvarligt hot.
Vilka hot menar han att han ska verkställa?
Det är väl typiskt att SD inte uttalar dom så att det kan finnas svart på vitt, utan de har uttalats tidigare muntligt (spekulation). Det är naturligtvis tillräckligt klart att de båda vet vad han talar om.
Citera
2020-11-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, det är faen ingen hejd på alla lögnare runt oskyldige SD.

Jag undrar, vilka är, enligt dig, alla lögnare runt den oskyldige SD ?

Kan du vara vänlig och nämna några av dessa lögnare som du, med din vana trogen, påstår finns runt SD ?
Citera
2020-11-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar, vilka är, enligt dig, alla lögnare runt den oskyldige SD ?

Kan du vara vänlig och nämna några av dessa lögnare som du, med din vana trogen, påstår finns runt SD ?

Till observandum, vill inte störa men smyger in ditt eget förslag lite här om det är ok för dig:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-11-18, 15:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD har framstått som en mycket trovärdig person med de svaren på olika frågor han lämnat till polisen och åklagarna.

Kriterierna rörande trovärdighet, för de flesta människor, bör ju vara att en person inte ändrar sina uttalanden med tidens gång.

Vad har du för kriterier när du bestämmer dig för om en person är trovärdig eller ej?
Citera
2020-11-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi vet en:

A164 C/1068

Lenas droppbox
Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-19

Samtalet handlar om att Lena kräver att SD ska logga hennes loggar och att det håller inte Stefan med om.

"[...]" Stefan upplever något som förtäckt hot gällande att Lena ska prata med TG om
något. Det blir en hetsig diskussion fram och tillbaka som avlustas med att Stefan säger "att
han inte tänker inte förhandla med en terrorist och han önskar Lena all olycka, han skrattar
inombords när Lena bävar inför julen, hon får exakt det hon förtjänar
, hon beter sig som ett
jävla svin nu, hon är en sjuk människa och hon går hela tiden närmare mot att han verkställer
sina hot i förebyggande syfte"
Lena försöker kontra med något och Stefan svarar "hon vet ju
svaren och kallar henne sjuka jävla människa, hon vet svaren på varenda fråga men försöker
hitta någon idiotlösning" och det avslutas med att Stefan säger "jag hatar dig Lena Wesström,
jag hatar dig, hej då
"

Jag uppfattar det understrukna som ett allvarligt hot.
Vilka hot menar han att han ska verkställa?
Det är väl typiskt att SD inte uttalar dom så att det kan finnas svart på vitt, utan de har uttalats tidigare muntligt (spekulation). Det är naturligtvis tillräckligt klart att de båda vet vad han talar om.

Så sjukt! Ändå är jag säker på att LW skulle ha sörjt och saknat SD om det var han som försvunnit i "förebyggande syfte".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in